Andet multimedie
Indesign: indsætning af billede?
Fra : hs

Dato : 20-01-04 23:35

Et dumt spørgsmål, og sikkert helt ufattelig enkelt...

Hvordan indsætter jeg et billede i Adobe Indesign. Billedet er fra Photoshop
og kan enten være .psd eller .jpg fil?

Allerhelst .psd fil:
Når billedet er redigeret og tilpasset i Photoshop, kan det så kopieres
direkte over i InDesign? Evt. uden at skulle gemme billedet med filnavn.
Altså en alm. copy og paste funktion.

Håber en kan hjælpe...

Fra : KNL DtP

Dato : 20-01-04 23:45

"hs" <email2003email2003@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan indsætter jeg et billede i Adobe Indesign. Billedet er fra Photoshop
> og kan enten være .psd eller .jpg fil?

Du kan tegne et billedfelt (hvid kasse med et kryds i), og derefter vælge File >
Place. Så kan du flytte rundt på billedet *inde* i billedfeltet.

Hvis du gemmer billedet som PSD, så kan du udnytte frn gennemsigtig baggrund fra
Photoshop.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Thomas Madsen

Dato : 20-01-04 23:49

hs skrev:

> Når billedet er redigeret og tilpasset i Photoshop, kan det så
> kopieres direkte over i InDesign? Evt. uden at skulle gemme
> billedet med filnavn. Altså en alm. copy og paste funktion.

Det kan du i realiteten godt, men det er usmart. Gem i stedet billedet fra
Photoshop og indsæt det i InDesign med File > Place-funktionen (Ctrl + D).
Hvis du så senere finder på at du vil ændre billedet, så højreklikker du
blot på det og vælger Graphics > Edit Original. Så bliver billedet åbnet
i Photoshop og når du har foretaget ændringen og gemt billedet, bliver det
automagisk opdateret i InDesign.

Madsen.