PNG slizing?
Fra : Steffen

Dato : 20-01-04 23:01

PNG'er er gode til at skabe bløde overgange mellem transparente områder og
ikke-transparente - men kan PNG også bruges til at "skære" noget af et
billede væk?

I nogle lag på en webside ligger nogle jpg-billeder oven på hinanden. Dele
af billederne er afmasket vha. delvist transparente PNG'er der ligger
ovenpå, men jeg mangler lige at kunne "beskære" et af dem direkte i
websiden, evt. vha. PNG hvis det er muligt.

Hvad har jeg af alternativer til at beskære et billede på en website -
hjørnet af et billede, fx., skal ikke kun være transparent, men altså helt
væk.

/Steffen