OSX, TDC og mail...
Fra : T.S.Eriksen

Dato : 20-01-04 22:41

Godaften i Gruppen...

Nå, nu er OSX panther endelig på, og den indbyggede "Mail" er jo udemærket,
så den prøver jeg!

Hos TDC har jeg allerede 5 mailkonti, som alle bruger samme kundenummer og
password (hvilket er lidt besynderligt?).Dette var Entourage og Outlook
express jo ligeglad med under OS9, men det er "Mail" så sandeligen ikke.
TDC kan ikke hjælpe, for "Mail" er jo ikke et Microsoft-produkt...

Har en her i gruppen mon erfaret det samme og løst problemet?

Bedste hilsner

T.S.Eriksen

Fra : Ollie

Dato : 21-01-04 17:13

In article <0001HW.BC335F09000965A6F02845B0@news.tele.dk>, T.S.Eriksen
<dr.photo@privat.dk> wrote:

> [...]
> TDC kan ikke hjælpe, for "Mail" er jo ikke et Microsoft-produkt...
>

> Har en her i gruppen mon erfaret det samme og løst problemet?

Jeg mindes da jeg benyttede Mail at hvis bare en af kontiene var
oprettet, hentede Mail posten fra alle de konti der har ens
adgangskode.

Jeg tror også man i konto indstillinger kan sætte alle email adresserne
ind i konto navnet separeret af komma eller semikolon.

Mvh.
Ole

Fra : T.S.Eriksen

Dato : 21-01-04 22:53

On Wed, 21 Jan 2004 17:12:43 +0100, Ollie wrote
(in message <210120041712436730%ollie@whatdoyouthink.com>):

> [...]
>
> Jeg tror også man i konto indstillinger kan sætte alle email adresserne
> ind i konto navnet separeret af komma eller semikolon.

I skal have mange tak for hjælpen - tricket med komma mellem adresserne i
kontoen, og så sende de forskellige adresser til hver deres mailbox, virker
perfekt!

tak igen

T.S.Eriksen

Fra : Jonas Voss

Dato : 21-01-04 17:24

In dk.edb.mac, dr.photo@privat.dk wrote:

> [...]
> express jo ligeglad med under OS9, men det er "Mail" så sandeligen ikke.
> TDC kan ikke hjælpe, for "Mail" er jo ikke et Microsoft-produkt...

Prøv i dine kontoindstillinger, at skriv kundenummeret som:

   minemail+mitdomæne.dk

Således, at hvis du har en adresse der hedder dr.photo snabel-a privat
prik dk kommer den til at ser således ud:

   dr.photo+privat.dk

Prøv så at opret en konto for hver af dine fem emails der ser således
ud, så skulle det gerne virke således, at hver konto kun henter mail til
den pågældende adresse. Du skal bruge samme password på dem alle.

Jeg har vel at mærke ikke selv prøvet hos TDC, men det virker hos min
webhost.

BOFH-excuse: secretary plugged hairdryer into UPS