Fjerne anti-aliasing i 10.3?
Fra : Thomas (8260)

Dato : 20-01-04 21:17

Hejsa

Hvordan faen får man antialiasing slået fra i preview?
Det gælder mest billeder. Det er en smule træls (jydsk udslag af
dovenskab) at åbne photoshop hver gang man vil se kvaliteten på de
billeder man netop har taget.

iPhoto? Nej tak - bryder mig ikke om den. Måske et alternativ som ikke
flytter/kopierer ens billeder når man vil se dem.

Mange tak

Thomas

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 20-01-04 23:06

Thomas (8260) <spammers-will-be-prosecuted@neumann.dk> wrote:

> Hvordan faen får man antialiasing slået fra i preview?

Hvorfor er tror du at Billedfremviser bruger kantudglatning når det
gælder bitmapbilleder? Det er nemlig ikke tilfældet!

Kantudglatning af tekst og stregtegninger kan slåes fra i indstillinger.

> [...]
>
> iPhoto? Nej tak - bryder mig ikke om den. Måske et alternativ som ikke
> flytter/kopierer ens billeder når man vil se dem.

Der findes et hav af programmer som kan vise billeder.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Thomas (8260)

Dato : 21-01-04 00:34

> Hvorfor er tror du at Billedfremviser bruger kantudglatning når det
> gælder bitmapbilleder? Det er nemlig ikke tilfældet!

Beklager min fejlagtige opfattelse.
Når jeg loader et billede ser det normalt ud det første sekund, hvor
efter det bliver "sløret". Samme fænomen når jeg zoomer også ved tekst.
Derfor antog jeg at det var antialiasing der var "forsinket".
Samme fænomen sker ikke i photoshop, hvor billedet fremstår mere "klart".

Hvis det ikke er antialiasing, så får jeg jo nok svært ved at slå det
fra Tak for info.

Thomas

Fra : Peter Theglev

Dato : 22-01-04 08:43

Thomas (8260) wrote:

> [...]
> Samme fænomen sker ikke i photoshop, hvor billedet fremstår mere "klart".
>
> Hvis det ikke er antialiasing, så får jeg jo nok svært ved at slå det

jeg har også undret mig over det. Skarpt et øjeblik, for så at blive
mere sløret. Underligt.

/Peter

Fra : Thomas (8260)

Dato : 22-01-04 11:14

> jeg har også undret mig over det. Skarpt et øjeblik, for så at blive
> mere sløret. Underligt.

Præcis! Mystisk - meget mystisk.
Thomas

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 22-01-04 11:52

> Præcis! Mystisk - meget mystisk.

Lidt browsing rund på Apples diskussions fora fandt jeg flg.
<http://discussions.info.apple.com/WebX?50@98.dbmJaWsGbP5.3@.599f0aa6>
som beskriver samme problematik.

Hvad jeg ikke forstår er at jeg ikke oplever nogen forskel i
billedkvalitet i Billedfremviser og f.eks Photoshop Ellements 2 eller
f.eks Graphicconverter.

--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com