Andet multimedie
bentjuul 3670
Brugerdefineret orddeling i InDesign CS
Fra : Studio Smalbro

Dato : 20-01-04 14:55

Jeg har et knaldirriterende orddelingsproblem i InDesign. Jeg copy/paster en
masse ord ind i hver deres lille tekstblok, men nogle ord nægter InDesign at
dele, selvom de er tilføjet en brugerdefineret ordbog. Eksempelvis ordet
Ranma. Jeg har lavet en orddelingstilføjelse i User Dictionary, som deler
ordet i Ran-ma. Det virker ikke. Nogle gange kan jeg få ID til at dele hvis
der er andre ord i tekstblokken, men hvis der står eksempelvis et udråbstegn
efter (Ranma!) så er den gal igen. ID vil ikke dele det fordømte ord. Jeg
har så forsøgt at sætte skjulte bindestreger ind i Word som teksten
copy/pastes fra, ID laver bare disse bindestreger om til synlige
bindestreger, hvad der ikke altid er hensigtsmæssigt.
Der MÅ være en måde at få det til at fungere på!

Kh
Bjørn

Fra : Kurt Lund

Dato : 20-01-04 17:00

Studio Smalbro skrev:

> [...]
> copy/pastes fra, ID laver bare disse bindestreger om til synlige
> bindestreger, hvad der ikke altid er hensigtsmæssigt. Der MÅ være en

Har du prøvet at lave en diskret bindestreg (Shift+Ctrl+ -) direkte i
InDesign i stedet for Word? Det virker her hos mig - ganske vist i
ID2.02, men det burde ikke betyde noget.

--
Kurt Lund
- der også filtrerer toppostere fra.