iView grænse ved 100 mb
Fra : Storm

Dato : 20-01-04 09:32

Er der nogen der kan sige om 100 mb simpelthen er grænsen for hvor store
filer iView kan generere thumbnails af?

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Peter Theglev

Dato : 20-01-04 10:37

Storm wrote:
> Er der nogen der kan sige om 100 mb simpelthen er grænsen for hvor store
> filer iView kan generere thumbnails af?

Du kan jo prøve at lave et billede på 200MB og tjekke det.

/Peter

Fra : Storm

Dato : 20-01-04 10:43

Peter Theglev <123@123.dk> wrote:

> Du kan jo prøve at lave et billede på 200MB og tjekke det.

Søde Peter - det var derfor jeg spurgte - det kan den ikke

Jeg har før spurgt om ting jeg ikke umiddelbart kunne, og så fået tip om
tricks - plug-ins - eller preference indstillinger som løste det jeg
ikke selv kunne se mig ud af.
Håbede på noget lignende i dette tilfælde...

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Peter Theglev

Dato : 20-01-04 14:09

Storm wrote:

> [...]
> ikke selv kunne se mig ud af.
> Håbede på noget lignende i dette tilfælde...

Det var ikke for at være "rap i replikken" - men jeg henter billeder på
1GB ind uden problemer.

/peter

Fra : Storm

Dato : 20-01-04 14:21

Peter Theglev <123@123.dk> wrote:

> Det var ikke for at være "rap i replikken"

Mit svar var heller ikke for at være "mokket" (kun ganske lidt

> - men jeg henter billeder på 1GB ind uden problemer.

Tak skal du ha' - det lyder godt. Jeg vil inspicerer mine filer for hvad
problemet så kan være. Jeg kan nemlig kun op til 100 mb, og forestillede
mig at det hang sammen med opsætningen i preferencer - images - slideren
hvor man kan sætte op til 100 mb.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Peter Theglev

Dato : 20-01-04 16:44

Storm wrote:

> [...]
> problemet så kan være. Jeg kan nemlig kun op til 100 mb, og forestillede
> mig at det hang sammen med opsætningen i preferencer - images - slideren

Jeg bruger PRO-udgaven. Jeg har også slideren, men jeg kan ikke se, hvad
den gør.

/Peter

Fra : Storm

Dato : 20-01-04 17:10

Peter Theglev <123@123.dk> wrote:

> Jeg bruger PRO-udgaven. Jeg har også slideren, men jeg kan ikke se, hvad
> den gør.

Jeg bruger også PRO udgaven på OSX.
Det var på en anden maskine der kører på OS 9 det ikke fungerede.
På min maskine fungerer det faktisk - hvorfor det ikke gør på OS 9 kan
jeg ikke gennemskue, det er tilsyneladende version 1.5 PRO begge steder.

Jeg skulle nok have lyttet til dit allerførste råd

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 24-01-04 11:13

Storm <NinzenREMOVE@ofir.dk> wrote:

> [...]
> jeg ikke gennemskue, det er tilsyneladende version 1.5 PRO begge steder.
>
> Jeg skulle nok have lyttet til dit allerførste råd

Forskellen er nok at på OS9 skal man dedikere hukommelse til programmet
og mit gæt er at iView'en på OS9'eren kan kapere opgaven hvis dens
RAM-forbrug øges.

Stig

--
Stig Leerbeck
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Fra : Storm

Dato : 25-01-04 10:10

Stig Leerbeck <wannabee@post5.tele.dk> wrote:

> Forskellen er nok at på OS9 skal man dedikere hukommelse til programmet
> og mit gæt er at iView'en på OS9'eren kan kapere opgaven hvis dens
> RAM-forbrug øges.

Det lyder logisk - man glemmer den slags skræmmende hurtigt.
Jeg prøver det af på mandag.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 20-01-04 18:25

> [...]

> problemet så kan være. Jeg kan nemlig kun op til 100 mb, og forestillede
> mig at det hang sammen med opsætningen i preferencer - images - slideren

Har du:
Prøvet at fjerne krydset helt?
Checket File/Import options i det aktuelle katalog?

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen