VB6 og Office2000/XP
Fra : BT

Dato : 19-01-04 20:34

Hejsa..

Der er vel ikke nogen kloge hoveder der kan give mig nogle svar.

Jeg har lavet et program i VB6, som overfører nogler værdier i et Word 2000
dokument.
Det virker ubeklageligt.

Men den computer som programmet skal afvikles på, er med en Office XP.

Og hvis jeg kan blive fri for det, så vil jeg gerne undlade at installere
Office XP, bare for at se om det kan køre.

Jeg vil så godt høre jeres mening.

"Skal" jeg installere Office XP, for at være sikker på at programmet kører,
eller kan jeg blive fri for det.

Dokumentet som værdierne overføres til, vil uanset hvad, være et Word2000
dokument.

Nogen som kan give mig svar på dette

/Brian

Fra : Gert Krabsen

Dato : 19-01-04 21:31

Du har vel egentlig kun to muligheder:

Prøv! Installer det hos 'kunden' og se, om det virker.

Hvis det ikke er muligt at lave en 'prøvekørsel' hos kunden, ja så er der
vel ingen vej uden om en test-installation. Jeg ville i alt fald ikke turde
stole på, at kommandoerne er uændrede.

Hvis du ikke vil 'forurene' din udviklings-PC med en ny Office-version, og
ikke har en deciteret test-pc, så tage et kig på f.eks. VMware. Med dette
kan du oprette 'virtuelle' PC'ere med forskellige styresystemer på din egen
PC. Og min erfaring er _meget_ pålideligt m.h.t. emuleringen.

mvh
Krabsen

--
Sendt via Opera.
www.krabsen.dk

Fra : BT

Dato : 20-01-04 16:07

Tak for hjælpen..

Det var nu mest for at undgå, at lægge Office Xp ind. Men jeg kan se at det
nok ville være klog.
Så jeg må ud på "låne"-markedet en tur.

/Brian

newsr11hx3u476ggyl@news.sunsite.auc.dk...

Fra : Ole Nielsby

Dato : 20-01-04 00:01

BT <et@eller.andet> skrev:

> [...]
>
> Men den computer som programmet skal afvikles på, er med en Office XP.
>
> "Skal" jeg installere Office XP, for at være sikker på at programmet

Du skal prøve det med Office XP. Du kan ikke stole på bagudkompatibilitet.
Du kan heller ikke stole på kompatibilitet mellem forskellige
sprogversioner.

ON/Fjern sneglen fra min svaradresse

Fra : BT

Dato : 20-01-04 16:07