Pireaus-overnatning
Fra : Jele

Dato : 19-01-04 17:21

Hej NG

Billig overnatningsmulighed søges i Pireaus,
så tæt på havnen som muligt hvorfra vi skal
til Kykladerne.

M.v.h.
Jette

Fra : Morgan Jones

Dato : 19-01-04 19:36

> Billig overnatningsmulighed søges i Pireaus,
> så tæt på havnen som muligt hvorfra vi skal
> til Kykladerne.

Det nemmeste / Billigste (hvis pris er en faktor?) er i Athen. Piraeus er
RIMELIGT skummelt.

Morgan

Fra : Claes Andersen

Dato : 23-01-04 17:25

Hej Jette,

Nu kommer det an på, hvilke krav du stiller, men min oplevelse af Piraeus er
egentlig positiv, og de dage jeg var der i 2001, oplevede jeg ikke byen som
"skummel" eller på anden måde ubehagelig at være i.

Hvis du tager bussen fra lufthavnen direkte til Piraeus, så bliver man smidt
af ved kajen i et større område for busser i havneområdet. Og hvis du i
stedet for at falde i staver over den dejlige udsigt udover havnen, kigger
stik modsat ind mod land, så findes der en god håndfuld forretninger i
gadeniveau, der højlydt skilte med hotelbooking og anden service.

Jeg har prøvet Savoy Hotel dernede, og var tilfreds med standarden og
prisen. Det er et mellemklasse hotel, og man kan gå dertil - blot 7-10
minutter fra havnen. Vi var en 10-12 mennesker fra 7 forskellige lande der
var til seminar dernede (og siden på Kreta og da stort set alle var
dovne, så tog vi hver især en taxi fra havnen til hotellet. DER er det helt
sikkert at du kan blive snydt så vandet driver. Så check lige priserne inden
du kaster dig ud i at tage en taxi dernede.

Jeg synes at havneområdet og byen som sådan virkede tilforladelig i de dage
jeg var der, og der er i gåafstand fra Savoy en række gode og rimelige
restaurante. Mit væsentligste kritikpunkt fra mit besøg var at det var
nærved en umulighed at drive noget ordentlig kaffe, endsige en god cappucino
nogen steder

Venlig hilsen

Claes