Slap hud efter vægttab?
Fra : Snurre Snup

Dato : 19-01-04 12:51

Hejsa NG!

Jeg er en pige på 27 år, der har tabt mig 13 kg siden oktober, og det er jeg
godt tilfreds med.
Men mit problem er, at jeg synes huden er blevet lidt slap, især på
overarmene.
Kan dette trænes væk, og hvordan gøres det?

På forhånd tak

Fra : Ukendt

Dato : 19-01-04 15:20

Hejsa

Tillykke med vægttabet

Nu har jeg ikke selv stået med problemet (endnu , men har kendt nogen
med det samme problem efter et vægttab. Det eneste råd jeg kan give dig er;
drik MASSER af vand, og smør huden ind i fed creme (Den blå fra Nivea skulle
være god, men andre fede cremer er sikkert lige så gode) flere gange
dagligt. Det tilfører huden fugt og øger elasticiteten. Frem for alt: vand,
vand, vand!

Held og lykke,
Kristina

Fra : Snurre Snup

Dato : 19-01-04 16:44

Tak for svaret!
Så vil jeg da prøve at drikke lidt mere vand

Fra : Thomas G

Dato : 19-01-04 20:53

> er;
> skulle
> vand,

> Tak for svaret!
> Så vil jeg da prøve at drikke lidt mere vand

Men pas nu på ... det er ikke tilrådeligt at drikke vildt meget (spørg en
læge hviorfor for min forklaring vil kun være halvfærdig og sikkert lidt
forkert) ... kroppen optager ikke mere fordi du drikker mere. Du skal blot
sørger for ikke t være i underskud.

mvh Thomas G

Fra : Nicolai

Dato : 20-01-04 15:26

"Thomas G" <thgo@vip.cybercity.dk> wrote in message

> [...]
> forkert) ... kroppen optager ikke mere fordi du drikker mere. Du skal blot

http://www.run4fun.dk/art/baggr79.asp

Er det dette du tænker på? Jeg tror nok det er ekstreme tilfælde, hvor man
samtidig sveder ekstremt. Men jeg skal ikke kunne sige, om der kan opstå
ubalance, hvis man bare til hverdag drikker alt for meget vand.

> mvh Thomas G

Nic

Fra : Ukendt

Dato : 20-01-04 15:55

Når jeg siger, at man skal drikke masser af vand, mener jeg ikke, at man
skal drukne sig selv i sin iver *G*

Selvfølgelig skal man ikke drikke mere, end man har lyst til, men måske
erstatte kaffe og the (som vist nok er vanddrivende?) med vand. Derudover
der en del mennesker, der ikke er hamrende gode til det der med vand (mig
selv inkl.). Det er vist ikke en hemmelighed, at væskemangel (også) går ud
over ens hud.

Bare så det er på det rene

Kristina

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 20-01-04 23:22

Det er flinkt gjort, hvis man skærer i det man svarer på og svarer
UNDER det man svarer på. Det gør det nemlig nemmere at læse indlæg og man
skal hente mindre, der tillige fylder mindre på harddisken.

Her står der mere om at citere:

Mvh. Lisbeth

Fra : Heidi

Dato : 21-01-04 07:01

Lisbeth Jacobsen wrote:
> Det er flinkt gjort, hvis man skærer i det man svarer på og svarer
> UNDER det man svarer på. Det gør det nemlig nemmere at læse indlæg og
> man skal hente mindre, der tillige fylder mindre på harddisken.

Det er også flinkt gjort hvis man citerer lidt af det indlæg man svarer
på -
det gør nemlig at man ikke behøver lede for at finde ud af hvem du
svarer!
(Hvis man kun har ulæste indlæg stående fremme, hvad jeg tror mange
har).

--
Mvh. Heidi
Svar i gruppen og IKKE pr. mail!!!

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 21-01-04 09:59

"Heidi" <xNOSPAMx@fjomp.com> skrev i en meddelelse

> Det er også flinkt gjort hvis man citerer lidt af det indlæg man svarer
> på - det gør nemlig at man ikke behøver lede for at finde ud af hvem du
> svarer!

Jamen det var sådan set helt uden betydning HVEM jeg svarede, så det var med
vilje, at jeg klippede det hele væk. I dette tilfælde postede jeg
vedledningen fordi der på det seneste har været flere, der ikke synes at
kende principperne, så mit tip var ikke kun henvendt til én bestemt.

> (Hvis man kun har ulæste indlæg stående fremme, hvad jeg tror mange
> har).

Jamen BEHØVER du vide, hvem der har skrevet det indlæg, jeg reagerede på? Er
det ikke uden betydning?

Mvh. Lisbeth

F.U.T. dk.admin.netikette

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-04 11:27

"Lisbeth Jacobsen" skrev i en meddelelse:
> Det er flinkt gjort, hvis man skærer i det man svarer på og svarer
> UNDER det man svarer på.

Jeg går ud fra, at det er mig, du mener. Jeg håber I vil bære over med mig
denne gang, da jeg er ny

> Her står der mere om at citere:
> http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Jeg har kigget på det, og siger tak for det. Jeg har faktisk tænkt på,
hvordan det skulle gøres rigtigt, så jeg håber, at den er der nu

Kristina

Fra : sune vuorela

Dato : 21-01-04 14:04

En der kalder sig "Kristina Bjerring" <kfb(snabela)mail15.com> skrev:

>Jeg g?ud fra, at det er mig, du mener. Jeg h?r I vil b? over med mig
>denne gang, da jeg er ny

Så længe folk gradvist tager ved lære, så bæres der gerne over

>Jeg har kigget p?et, og siger tak for det. Jeg har faktisk t?t p?
>hvordan det skulle g?rigtigt, s?eg h?r, at den er der nu

Lige øjet!

--
Sune

Fra : Tove Kristensen

Dato : 31-01-04 19:03

Noget der virkelig kan gøre underværker for huden, er lever en gang om ugen.

Hilsen Tove

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 31-01-04 19:57

"Tove Kristensen" <thk900@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Noget der virkelig kan gøre underværker for huden, er lever en gang om
ugen.

Det er en myte. Og den har været fremme mange gange i denne gruppe *S*

Myten er formodentlig baseret på, at lever indeholder A-vitamin, der blandt
andet er godt for huden.

For lidt A-vitamin kan medføre rynket hud og dårligt nattesyn.
For meget kan give give leverskader, synsforstyrrelser og knogleskørhed.

A-vitamin fås fra lever og indmad. Men du kan også opfylde behov ved at
spise gulerødder og andre røde/gule grønsager. Men grønsagerne skal være
kogte!
Spinat er også godt. Samt æg og mejeriprodukter. Det er i øvrigt vigtigt at
spise fedt samtidig... da A-vitamin er fedtopløseligt.

Vitaminet lagres i kroppen, så man behøver ikke spise det hver dag. Og deraf
kommer sikkert rådet om "en gang om ugen". Men det behøver altså ikke være
lever .... bare til beroligelse for de mange, der hader lever.

Anbefalet daglig mængde er 900 mg A-vitamin
1 almindelig gulerod indeholder 1800 mg A-vitamin

Mvh. Lisbeth

PS: Her står der gode råd om at citere og svare på indlæg:

Fra : Tove Kristensen

Dato : 31-01-04 20:05

">
> [...]
>
> Anbefalet daglig mængde er 900 mg A-vitamin
> 1 almindelig gulerod indeholder 1800 mg A-vitamin

Det kan da godt være at du har ret, jeg syntes nu at det hjalp mig en del.

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 31-01-04 20:13

> Det kan da godt være at du har ret, jeg syntes nu at det hjalp mig en del.

Hvis du har spist lever en gang om ugen, hvordan ved du så, hvad der var
sket, hvis du IKKE havde spist lever en gang om ugen?

Spurgt på en anden måde... hvordan ved du, at det overhovedet har haft en
effekt? *S*

Mvh. Lisbeth

Fra : Ukendt

Dato : 01-02-04 09:39

"Lisbeth Jacobsen" <Lisbeth495NOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Klip

> Anbefalet daglig mængde er 900 mg A-vitamin
> 1 almindelig gulerod indeholder 1800 mg A-vitamin
>
> Mvh. Lisbeth

Ja det sætter jo lissom tingene i perspektiv *G*

Mvh
HP