Andet telekom.
jakjoe 1141
Benjamin... 1084
VOIP: Sipphone.com - anbefaling :)
Fra : Hans-Henrik Andresen

Dato : 19-01-04 08:12

Hejsa,

Jeg spurgte d. 12/1 om erfaring med handytone ip <> analog adaptoren. Jeg
har modtaget den og testet den nogle dage.

Det er helt klart et hit. Det er en adaptor man sætter til sin
adsl/bredbånds-forbindelse (eller dialup) og sin alm. analog (evt. trådløse)
telefon i den anden ende. man sætter strøm til og 30 sek. efter er man klar
til at ringe.

Man får et telefonnr. efter USA-standard.- f.eks. er mit. 1-474-669-2094
(bare ring til mig) og kan ringe til alle andre der er på sipphone.com,
fwd.pulver.com og flere andre sip-telefon-udbydere. Det er 100% gratis da
trafikken foregår over internettet, og kvaliteten er i top mindst som alm.
telefon.

Derudover kan man ringe til gratis-telefonnr. bla. i USA, altså 1-8XX-numre,
også der er kvaliteten helt i top. Jeg fik mig en snak med en supporter hos
HP/Compaq, en sælger hos computer associate, og en SIPPhone i UK (da jeg
rignede et forkert nr.).

Man kan både få 'rigtige' ip-telefoner, eller den adaptor jeg har købt, men
vil man bare prøve ? så kan man downloade en gratis software-telefon og få
sit eget sip-telefonnr. og man er klar til at ringe via sin computer.

links:
www.sipphone.com (udbyder)
fwd.pulver.com (udbyder)
www.grandstream.com (Hardware)

/Hans-Henrik Andresen - hhandresen (a) hotmail prik com

Fra : Jochke

Dato : 19-01-04 19:13

"Hans-Henrik Andresen" <hha@_DELETE_unixhaj.dk> wrote in message
> En masse spændende...

Det lyder sku ret fedt. Hvad giver du hvis du skal ringe til DK telefoner,
mobil og fastnet?

/Jochke

Fra : Hans-Henrik Andresen

Dato : 20-01-04 07:29

> Det lyder sku ret fedt. Hvad giver du hvis du skal ringe til DK telefoner,
> mobil og fastnet?

Det er ikke muligt - endnu.

Men jeg fik faktisk et godt tilbud i fra en teleleverandør i går hvor
abbonnement er omkring 45 kr /md.(incl. dk. telefonnr.) 30 ex. dk telefonr.
og minutpriser omkring 25/15 øre min. Mobil max 150 øre /min.

udenlansk takster var omkring 50 øre i hele europa, usa, canada mm.

Det kræver dog at jeg selv sætter en ip-telefoncentral op, men det var jeg i
gang med i forvejen.

/HHA

Fra : Jochke

Dato : 20-01-04 20:01

> Det er ikke muligt - endnu.

Nedtur

> [...]
telefonr.
> og minutpriser omkring 25/15 øre min. Mobil max 150 øre /min.

Optur

> udenlansk takster var omkring 50 øre i hele europa, usa, canada mm.

Kanon optur (Har dog ingen i udlandet jeg kan ringe til)

> Det kræver dog at jeg selv sætter en ip-telefoncentral op, men det var jeg
> gang med i forvejen.

Hvad er det, og hvad kræver det?

/Jochke

Fra : Flemming

Dato : 22-01-04 22:44

"Hans-Henrik Andresen" <hha@_DELETE_unixhaj.dk> wrote in message

> Men jeg fik faktisk et godt tilbud i fra en teleleverandør i går hvor

Hvem, ?

Mvh. Flemming

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 19-01-04 20:52

Hans-Henrik Andresen wrote:

> [...]
> adsl/bredbånds-forbindelse (eller dialup) og sin alm. analog (evt.
> trådløse) telefon i den anden ende. man sætter strøm til og 30 sek. efter

Har du et abonnetment så du kan ringe til rigtige telefoner (udover 800
numre)?

http://www.iconnecthere.com/

--
Niels Elgaard Larsen
http://www.agol.dk/elgaard

Fra : Hans-Henrik Andresen

Dato : 20-01-04 07:29

> Har du et abonnetment så du kan ringe til rigtige telefoner (udover 800
> numre)?

Det er jeg ved at få ja. Se min anden mail.

/HHA