linolie blanding
Fra : soeren.maagaard@skol~

Dato : 21-04-01 16:02

Jeg har blandet en halv liter trætjære (sort lion) med en halv liter
linolie. Vil det tørre skidtet?? Hvordan sikrer jeg mig at det vil
tørre??? Kan jeg blande noget andet i???

mvh Søren Maagaard

Fra : SEB

Dato : 22-04-01 10:27

Søren Maagaard skrev:

> Jeg har blandet en halv liter trætjære (sort lion) med en halv liter
> linolie. Vil det tørre skidtet??

Uden selv at have prøvet en blanding af trætjære og linolie,
er jeg sikker på, du skal have blandet noget sikkativ i, som er
et tørstof. Blandingsforholdet kan jeg ikke oplyse dig.

I den senere tid har jeg søgt en del efter produkter og metoder
til overfladebehandling - især til træ. I den forbindelse også noget,
der vedrører dit spørgsmål. Så her er et par linsk, du kan studere:

<http://www.wolfs.dk/traetjaere.htm>
<http://www.raadvad.dk/4_0/4_1/4_1_4-3.html>

Der findes faktisk en del information om trætjære og linolie. Et
af de gode steder er: <http://www.raadvad.dk>

Det var lidt fra mig.

M.v.h.
SEB