Skærme
Fijala 3554
Ældre skærm <-> Nyere pc
Fra : Rune Bjerregaard

Dato : 18-01-04 22:11

Hej,
jeg har afsat min udtjente pc til mine svigerforældre, og da jeg forsøgte at
sætte deres skærm til, gik det fint nok indtil det blå start-billede i XP,
vises. Så flimrer den vildt et øjeblik, og kommer med en boks: "Signal out
of range". Kan det have noget at gøre med at skærmen er for gammel, den
virker med deres gamle 486'er, men ikke min 550 mhz.

Det underlige er at loadteksterne fint nok vises, og også det første
xp-billede med sort baggrund, men derefter kokser den.

Nogle gode idéer?

Rune

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 18-01-04 22:27

Rune Bjerregaard wrote:
> Det underlige er at loadteksterne fint nok vises, og også det første
> xp-billede med sort baggrund, men derefter kokser den.

Næ... det er sådan set ikke så underligt. I opstartsfasen benyttes
opløsningen 640x480 som alle skærme kan vise. Men når Windows aktiveres
skiftes sikker til 1024x768. Det er muligvis en gammel skærm der kun kan
køre 800x600. Prøv at trykke F8 under opstart, vælg fejlsikret tilstand, og
sæt opløsningen ned. Det er også muligt at den godt kan vise den høje
opløsning, men ikke kan opdatere med eks. 85 Hz, eller hva den ny står
til...

--
Mvh/Martin K
2 x Le Mans tilskuer - on location...

Fra : Rune Bjerregaard

Dato : 18-01-04 23:10

"Martin Kirschmeyer" <kirschmeyer@REMOVE.hotmail.com> wrote in message
> [...]
> sæt opløsningen ned. Det er også muligt at den godt kan vise den høje
> opløsning, men ikke kan opdatere med eks. 85 Hz, eller hva den ny står

Tusind tak - det vil jeg prøve!

Rune