Fjernet hessian ... hvad nu?
Fra : Allan

Dato : 18-01-04 21:24

Hej,

Jeg har møgsommeligt revet tapet og hessian ned af mine betonvægge i
entreen.
Tilbage sidder lidt rester af bagsiden af hessianen. Det sidder godt fast,
men er der mulighed for at få det væk?

Hvordan kommer jeg ellers videre... når målet er et få filt/glasvæv på?

Hilsner
Allan

Fra : John Vedsegaard

Dato : 18-01-04 22:59

On Sun, 18 Jan 2004 21:23:44 +0100, Allan wrote:

> [...]
> men er der mulighed for at få det væk?
>
> Hvordan kommer jeg ellers videre... når målet er et få filt/glasvæv på?

Slibe/skrabe/brug af varmt vand/masser af knofedt evt. spartle....

John Vedsegaard

www.taform.dk

Fra : Roberto Saldo

Dato : 19-01-04 13:24

Allan wrote:
> [...]
> men er der mulighed for at få det væk?
>
> Hvordan kommer jeg ellers videre... når målet er et få filt/glasvæv på?

Hmmm du er godt klar over at glasvæv/filt sidder ca 100x bedre fast
end hessian ikke?

Nå du må bare skaffe en stor excentersliber og høvle limen af.
Så skal du til at spartle bagefter.

Du kunne også fra starten ha' knaldet gipsplader over beton'en, en
dejlig plan flade der vel og mærke kan fjernes hvis den bliver beskadiget.

--
Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

"Recursive: Adj. See Recursive."

Fra : Marco

Dato : 19-01-04 17:03

"Allan" <fjernallan@mail.dk> skrev:

> Jeg har møgsommeligt revet tapet og hessian ned af mine betonvægge i
> entreen.
> Tilbage sidder lidt rester af bagsiden af hessianen. Det sidder godt fast,
> men er der mulighed for at få det væk?

Prøv med tapetopbløder eller en kraftig vand/opvaskemidddel-blanding. Skrab
herefter de opblødte rester væk med en spartel.

> Hvordan kommer jeg ellers videre... når målet er et få filt/glasvæv på?

Du kan spartle ujævnheder ud med enten filler eller sandspartel - kommer an
på omfanget.
Efter slibning kan du grunde sugende bund med
microdispers/forankringsgrunder.
Nu kan du sætte filt eller væv op.

--
Hilsen Marco