Ledningsskjuler i børstet stål ??
Fra : jesper

Dato : 18-01-04 19:35

Hejsa..

Jeg er ved at være pisse træt af de utroligt grimme kabelskjulere der
findes på markedet. Eller rettere: Den ene type.
Jeg kan ikke finde nogen smarte kabelskjulere. Men så var det jeg
tænkte: Kunne det måske at lave en selv af noget 4kantrør med en
skåret revne i - på bagssiden - til at stoppe ledningerne i. Men når
røret nu er færdig; hvordan "børster" man stålet, så det før den
ensartet overflade som er på alle børstet stål produkter.

Er mit projekt i virkeligheden total umuligt???

Jesper

Fra : Kode ind

Dato : 18-01-04 19:48

> [...]
> ensartet overflade som er på alle børstet stål produkter.
>
> Er mit projekt i virkeligheden total umuligt???

Intet er vel helt umuligt, men jag ville ikke være glad for at lade f.eks.
strømkabler løbe i et metalrør (og det er del også forbund?). Ved evt.
defekt ledning, er hele røret strømførende. Uha.

/Thomas

Fra : anders majland

Dato : 18-01-04 20:47

> Intet er vel helt umuligt, men jag ville ikke være glad for at lade
> f.eks. strømkabler løbe i et metalrør (og det er del også forbund?).
> Ved evt. defekt ledning, er hele røret strømførende. Uha.

Nu er det jo nok lidet sandsynligt at et kabel bliver defekt midt i en
kabelbakke men man kunne jo nemt jorde dem.

Men hvorfor skulle det være forbudt ? I industrien anvender man også
ofte kabelbakker i jern....

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Henrik

Dato : 18-01-04 23:05

"jesper" <jesper.lindholdt@sol.dk> wrote in message
> [...]
> ensartet overflade som er på alle børstet stål produkter.
>
> Er mit projekt i virkeligheden total umuligt???

Kig ind i en silvan, jeg så designer kabelskjuler der for nogle uger siden.
Der findes masser af forskellige typer kabelpaneler og skjulere, hvis du er
villig til at betale for dem.
Men for 30kr pr. 3m for du altså kun plastik.

Henrik
www.gsx.dk

Fra : jesper

Dato : 19-01-04 13:20

"Henrik" <hbl@12move.dk> wrote in message news:<buevut$98l$1@sunsite.dk>...
> [...]
> villig til at betale for dem.
> Men for 30kr pr. 3m for du altså kun plastik.

B&O har også nogen i børstet aluminium. Det koster desværre bare 195 pr. 75 cm.

Jesper

Fra : Henrik

Dato : 19-01-04 21:50

"jesper" <jesper.lindholdt@sol.dk> wrote in message >
> B&O har også nogen i børstet aluminium. Det koster desværre bare 195 pr.
75 cm.

> Jesper

Ok, det kan også blive _for_ dyrt, det er altså en mindre formue hvis man
har tænkt sig at køre et kabel hele vejen rundt i en stue.

Henrik

Fra : martin helsted

Dato : 19-01-04 22:50

Hej

jeg ved at kabelkanaler findes i noget alminium tror jeg nok det var satte
et stykke op i et supermarkede for 1 års tid siden, går ud fra det blev købt
hos vores grossist LP eller Solar..
så det eksistere

mvh martin