Hoste egne sider via Airport
Fra : Henrik Lindskou

Dato : 18-01-04 18:00

Jeg kan ikke lige gennemskue hvordan jeg kan vise indholdet af min
webmappe når min maskine er forbundet til nettet via airport.

Personlig webdeling er slået til og tingene ligger i "WebServer" mappen

Hvad er det jeg overser ?

www.lindskou.com

--

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 18-01-04 18:43

Henrik Lindskou <sydjyderfjern@worldonline.dk> writes:

> [...]
> webmappe når min maskine er forbundet til nettet via airport.
>
> Personlig webdeling er slået til og tingene ligger i "WebServer" mappen

Har du husket at vidersende port 80 til IP nummeret på din maskine?
Det gøres i setup'et i Airport basen.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Michael Holm

Dato : 18-01-04 18:57

Thomas Bjorn Andersen <tbamacnewsNOSPAM200301@gen-v.net> wrote:

> Har du husket at vidersende port 80 til IP nummeret på din maskine?
> Det gøres i setup'et i Airport basen.

og startsiden hedder index.html :)
Hvad hvis du bruger din ip adr. i stedet for din lindskou.com adr. ?
--
Michael T. Holm
http://www.toitsu.dk - skal du rejse? http://www.danfae.dk

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 18-01-04 23:55

Michael Holm wrote:

> og startsiden hedder index.html :)
> Hvad hvis du bruger din ip adr. i stedet for din lindskou.com adr. ?

Det mener jeg allerede at have styr på, det har virket tidligere inden
jeg fik airport.

--

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 18-01-04 23:53

Thomas Bjorn Andersen wrote:

> Har du husket at vidersende port 80 til IP nummeret på din maskine?
> Det gøres i setup'et i Airport basen.

Se mit uddybende spørgsmål til Morten.

--

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : Morten

Dato : 18-01-04 21:56

Henrik Lindskou <sydjyderfjern@worldonline.dk> wrote:

> Hvad er det jeg overser ?

port forwarding af port80 - du bruger formegenlig DHCP på dit LAN,
brug en fast IP og lav forwarding fra din internet IP til din faste
LAN IP. (obs port 80)

--
Morten

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, Combo-drev, Bluetooth mus
+ tastatur, FX5200 Ultra & Lacie Photon18Vision (TFT).

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 18-01-04 23:52

Morten wrote:

> port forwarding af port80 - du bruger formegenlig DHCP på dit LAN,
> brug en fast IP og lav forwarding fra din internet IP til din faste
> LAN IP. (obs port 80)

Jeg går udfra at det er indstillingen i basestationen.
Mener du at jeg skal konfigurere Manuelt istedet for Vha. DHCP

Vis alle indstillinger -> Internet -> Konfigurer manuelt. *indtast IPnr*
Vis alle indstillinger -> Portoverførsel -> Tilføj. ???

Jeg er novise mht. konfiguration af netværk, og brug af airport, så
vær blid ved mig.

Mit domæne peger på mit IPnr. og det har virket indtil jeg fik iBook
via. airport.

--

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : Morten

Dato : 19-01-04 00:18

Henrik Lindskou <sydjyderfjern@worldonline.dk> wrote:

forwarding forgår på basen - lone kan fortælle dig hvordan
den faste/statiske ip på ibogen

> Mit domæne peger på mit IPnr. og det har virket indtil jeg fik iBook
> via. airport.

netop... din iBog får en dynamisk adresse over DHCP fra Airportbasen,
envidere havde du førhen iBogen direkte på internettet, nu er det
basen der er direkte på derfor skal der forwardes (af indlysende
grunde kræver det en statisk DHCP da iBogen i ny og næ får et nyrt IP
nummer over DHCP.

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 19-01-04 00:28

> [...]

> vær blid ved mig.
>
> Mit domæne peger på mit IPnr. og det har virket indtil jeg fik iBook

Din basestation sidder på dit IP nummer. Dine iBog mac'er får tildelt IP
numre fra basen. Når udefra kommende prøver at snakke med din webserver
får de i første omgang fat i din basestation, den skal videresende
snakken til din iBog med webserveren.

Det gøres rigtig nok med portoverførsel. Først skal du dog sætte din
iBog til at bruge fast IP nr. Det gør du ved at skifte til manuel
konfiguration og vælge en IP adresse som du ved at basen ikke går og
deler ud, f.eks IP nr. 10.0.1.201

Med AirPort hjælpefunktion opretter du en portoverførsel af port 80 til
det valgte IP nr.

Derudover skal du være klar over at du ikke kan tilgå din webserver via
dit eget offentlige IP nr.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com