Hvorledes emailes en komplet HTML ?
Fra : blackfemales@nicetom~

Dato : 21-04-01 15:46

Er der nogle dygtige folk der ved hvordan man emailer en komplet html side til
modtageren ?

Problemet ER at de indsatte GIF filer samt øvrige linkede filer ikke medsendes.
Det er kun selve HTML siden der sendes. Hvis jeg emailer hele folderens indhold
så vises det kun som attachments hos modtageren – og ikke som ønsket en flot
email i stil med dem man ser i web browseren.

Jeg ville gerne kunne forfatte et brev med billeder, lyd og links til PDF
filer – f.eks i Frontpage, Word, Outlook eller andet egnet program.

Jeg har forsøgt følgende:

at benytte file\send kommandoen i Frontpage2000 som har html siden åben og
viser hele molevitten rigtigt i preview.

at benytte Word2000 som html editor for Outlook2000.

Hvorledes kan man linke til de vedhæftede filer, hvis man sender HTML siden og
vedhæfter kildefilerne for linkene ?

Hvis jeg lægger HTML filen sammen med gif filerne m.v. i ”Template folderen”
for Word2000, så kan jeg åbne Word og vælge file\new og vælge HTML filen – og
nu indlæses alt korrekt i Word og jeg kan sende det komplet ved at
benytte ”Send to”. Men jeg kan jo ikke hver gang smide 20 nye filer ned i
template folderen – der må være en rigtig løsning ?

Jeg har på et tidspunkt modtaget en email der tydelig vis var lavet i HTML og
det så kanon ud og der var lyd på. Det var således kun een fil jeg modtog. Er
der nogen der ved hvordan man gør ?

Get your firstname@lastname email for FREE at http://Nameplanet.com/?su

--
Posted from mail@mx2.nameplanet.com [213.203.30.52]

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 21-04-01 16:17

blackfemales@nicetomeetyou.to writes:

> Er der nogle dygtige folk der ved hvordan man emailer en komplet html side til
> modtageren ?

Lav en hjemmeside og send en URL til dine modtagere.

På den måde sikrer du uafhængighed af modtagerens mailprogram (mange
mailprogrammer viser ikke HTML, andre viser det bare ikke som du måske
ser det i dit foretrukne mailprogram).

Desuden sikrer du at dine modtagere kan se din side hvis de har lyst,
men lade være hvis de ikke har.

Personligt bryder jeg mig ikke om HTML-mail, så jeg filtrere den slags
fra. Hvis jeg nu var en af dine modtagere ville jeg altså aldrig se din
mail, men det kunne jo være jeg ville se din hjemmeside, hvis
beskrivelsen af den (i en tekst-mail) lød tilstrækkelig interessant.

--
Jacob
Drink your coffee! There are poor people in Africa sleeping!

Fra : ThomasD \(dk\)

Dato : 21-04-01 23:54

<blackfemales@nicetomeetyou.to> escribió en el mensaje
> [...]
HTML og
> det så kanon ud og der var lyd på. Det var således kun een fil jeg

Hej, hvis du bruger oe (og modtageren også - der er sikkert andre
programmer, der også kan, men jeg kender kun oe), laver du dit
html-dokument og gemmer det, hvor du vil have det. Du indsætter
html-dokumentet i oe ved at trykke på pilen ved Ny Post. Det
tredjenederste menupunkt hedder noget med "brevpapir". Tryk på det og
find frem til dit html-dokument. Tryk Åbn og OK, og dit dokument er i
sin helhed anbragt i oe, klar til afsendelse.
Hvis det er en webside du vil poste gå til ies Filer-menu/Send
til/Postmodtager (ie/oe)
God fornøjelse.
Thomas
web www.dansk-oss.com/malaga/