Andet multimedie
bentjuul 3670
Hvordan fjerner jeg overgangen?
Fra : Monty

Dato : 18-01-04 16:37

Jeg har 3 billeder som jeg har sat sammen til et, men problemet er at
man tydelig kan se hvor de går sammen. Hvordan fjernes denne overgang?

Jeg bruger Adobe PS 5.0

Monty

Fra : KNL DtP

Dato : 18-01-04 17:10

"Monty" <diverseSLET@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har 3 billeder som jeg har sat sammen til et, men problemet er at
> man tydelig kan se hvor de går sammen. Hvordan fjernes denne overgang?

De tre billeder skal naturligvis have samme farvetone og lysstyrke. Dette kan
tilrettes med hhv. Image > Adjust > Color Balance og Levels.

Prøv herefter at at glatter overgangen ud med klonbørsten. Det gælder om at lave
en blød overgang mellem billederne, der ikke gør lige ned gennem billedet.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Johannes Frederiksen

Dato : 17-02-04 16:59

On Sun, 18 Jan 2004 16:36:36 +0100, Monty
<diverseSLET@mail.tdcadsl.dk> wrote:

>Jeg har 3 billeder som jeg har sat sammen til et, men problemet er at
>man tydelig kan se hvor de går sammen. Hvordan fjernes denne overgang?

Hvis du vil lave et panoramabillede af de 3 billeder findes der flere
programmer, som kan bruges. Jeg bruger Canon's photo-stitch, men der
er også gratis programmer. Søg på Google.

>Jeg bruger Adobe PS 5.0

Jeg kan ikke huske om PS 5.0 havde lag. Den normale måde vil være at
anbringe de 3 billeder på hver sit lag og derefter at justere farverne
i hvert enkelt lag. Det er naturligvis lettere, hvis de 3 billeder
oprindeligt har de samme farvetoner, kontrast m.m.

Johannes

Fra : Thomas Madsen

Dato : 17-02-04 17:15

Johannes Frederiksen skrev:

> Jeg kan ikke huske om PS 5.0 havde lag.

Det havde den. Lag kom i PS 3.0, så vidt jeg husker.

--
Hilsen
Madsen