Job i Paris
Fra : Andrew

Dato : 18-01-04 15:47

Hejsa

Jeg overvejer at tage til Paris i slutningen af Januar og blive indtil
slutningen af Maj, HVIS jeg altså finder et arbejde. Kan nogen give hints
til hvordan man søger arbejde i Paris bedst, evt. hjemmesider ligesom danske
job-index, etc.

Mvh Anders

Fra : Henrik Bøggild

Dato : 18-01-04 16:24

> [...]
> slutningen af Maj, HVIS jeg altså finder et arbejde. Kan nogen give hints
> til hvordan man søger arbejde i Paris bedst, evt. hjemmesider ligesom

God ide, dejlig by. Har selv boet her i et par år og sætter stor pris herpå.

Her kan du finde en god samling links til franske job-sites:
http://fr.dir.yahoo.com/Commerce_et_economie/Travail_et_emploi/

Nu ved jo ikke hvor meget research, du allerede har udført, men her er lige
et par ting du bør overveje. Det er en stor fordel hvis du taler fransk (men
man kan finde job hernede uden hvis man er lidt heldig). Paris er dyr at bo
og leve i. Arbejdsløsheden er høj i Frankrig, ca. 9,5% og markant højere for
unge under 25 år, hvilket nok ikke gør det lettere at finde beskæftigelse
her.

Held og lykke,

Henrik

Fra : Andrew

Dato : 18-01-04 16:43

> danske
>
> God ide, dejlig by. Har selv boet her i et par år og sætter stor pris
herpå.

Absolut!

> Her kan du finde en god samling links til franske job-sites:
> http://fr.dir.yahoo.com/Commerce_et_economie/Travail_et_emploi/

Takker!!!

> [...]
for
> unge under 25 år, hvilket nok ikke gør det lettere at finde beskæftigelse

Jeg har en kammerat dernede som har fået job og et værelse. Har snakket med
ham ang. om han kunne hjælpe mig. Hvis han ligesom er "inde i systemet"
kunne han måske være min redning?!

Jeg er 20 år gammel (blev det idag ) og havde fransk i 2 år på
gymnasiet, sproglig linie. Så det er på det niveau, men jeg er rimelig
sikker på at jeg kommer efter det efter en uges tid eller to omringet
udelukkende af franskmænd...

Endnu en gang tak for det hurtige svar!

Findes der mons tro steder der søger deciderede danske medarbejdere?

Mvh Anders

Fra : Henrik Bøggild

Dato : 18-01-04 18:04

> Jeg har en kammerat dernede som har fået job og et værelse. Har snakket
med
> ham ang. om han kunne hjælpe mig. Hvis han ligesom er "inde i systemet"
> kunne han måske være min redning?!

Lyder jo som en oplagt hjælper.

> [...]
> gymnasiet, sproglig linie. Så det er på det niveau, men jeg er rimelig
> sikker på at jeg kommer efter det efter en uges tid eller to omringet

Tillykke (med fødselsdagen). Lader til du taler bedre fransk end mig, så du
skal nok klare dig hernede.

> Endnu en gang tak for det hurtige svar!
>
> Findes der mons tro steder der søger deciderede danske medarbejdere?

Check hjemmesiden for den danske kirke i Paris. Der kan være hjælp at hente
på deres opslagstavle. Prøv evt. at ringe til ungdomssekretæren. Det kan
være hun kan hjælpe dig lidt mere på vej. Jeg kan ikke huske om ambassaden
har noget på deres hjemmeside. Mener kun at de har en liste over danske
virksomheder i Frankrig som de sælger (dvs. mod betaling).

Nu ved jeg ikke hvad type job du har i tankerne, men der er mange
udenlandske unge, der arbejder på cafe'er og barer (engelske pubs). Nok ikke
de mest fantastiske jobs, men det giver da et tilskud til huslejen.

Henrik

Fra : AM

Dato : 18-01-04 19:34

Hey...

www.eures.dk

Den europæiske AF ... :) .. især for unge
Ved ikke lige om der er nogle jobs i paris, men det kan jo ske :)
Har et par veninder der har arbejdet i Paris her igennem.. godt nok som Au
pair.. :)

Held og lykke

Alice