Isolering af væg
Fra : www.toyota-forum.dk

Dato : 18-01-04 12:20

Hej

Jeg vil isolere en væg i mit soveværelse som vender mod naboens værelse
(rækkehus), da man kan høre rimelig godt igennem væggen, og da vi har en
lille ny på vej vil vi egentlig godt holde naboen fri for evt. gråd m.m.,
men hvad er godt/bedst uden at det koster spidsen af en rumraket?

Vh
H.Hvidberg
-------------
www.toyota-forum.dk

Fra : Kode ind

Dato : 18-01-04 12:24

> [...]
> lille ny på vej vil vi egentlig godt holde naboen fri for evt. gråd m.m.,
> men hvad er godt/bedst uden at det koster spidsen af en rumraket?

Æggebakker er næsten gratis - og de virker!

/Thomas

Fra : Niels

Dato : 18-01-04 12:46

"www.toyota-forum.dk" <hvidbergSLETDETMEDSTORT@tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:400a6bd5$0$274$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hej
>
> Jeg vil isolere en væg i mit soveværelse som vender mod naboens værelse

Du kan finde en anvisning i Rockwools pjece side 74:

http://rw.rockwool.dk/brochurebestilling/pdf/Bygningsisolering/Den_Lille_Lune.pdf

Jeg har lavet en væg efter systemet, og det virker.

Mvh Niels

Fra : Walther

Dato : 18-01-04 12:59

In article <budrl0$edp$1@news.cybercity.dk>, Niels
<niels.kj@FJERNemail.dk> wrote:

> http://rw.rockwool.dk/brochurebestilling/pdf/Bygningsisolering/Den_Lille_Lune.
> pdf

Jeg hopper lige med på tråden.....

Hvordan kan man lydisolere en dør?
Jeg vil gerne have lydisoleret til "børneafdeligen", dvs. en stuevæg
med en dør i midten. Væggen kan jeg lave som i linket, men hvad med
døren.

Tak,
walther

Fra : Niels

Dato : 18-01-04 13:15

"Walther" <reply@in.group> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg vil gerne have lydisoleret til "børneafdeligen", dvs. en stuevæg
> med en dør i midten. Væggen kan jeg lave som i linket, men hvad med

Efter min ringe mening:

Hvis der er plads, kan du sætte en ekstra dør ind i dørhullet.

Eller:

Du kan lave en konstruktion som i linket, hvor du så skruer en ramme af
lægter på den eksisterende dør. Så skruer du en ekstra plade på rammen. På
indersiden af den nye plade limer du først Rockwool fast, således at der
stadig er et hulrum med luft indeni døren og således at den nye plade kun
har kontakt med døren ude i kanterne. Det kan suppleres med tætningslister
hvis døren ikke lukker helt tæt til.

Muligvis kan døren i stedet udskiftes med en tungere dør, evt en eller anden
type branddør?

Mvh Niels

Fra : Walther

Dato : 18-01-04 13:33

In article <budtcn$guv$1@news.cybercity.dk>, Niels
> [...]

> hvis døren ikke lukker helt tæt til.
>
> Muligvis kan døren i stedet udskiftes med en tungere dør, evt en eller anden

Tror at branddøren vil være et godt bud.

Tak,
walther

Fra : Ukendt

Dato : 18-01-04 13:55

> Tror at branddøren vil være et godt bud.

Vi har købt massive døre til vores nye hus og de er MEGET lydtætte selvom
det IKKE er BD-døre. Så en god dør lydtætner altså godt.

MVH

Bo

Fra : Lars M. Pedersen

Dato : 18-01-04 18:20

Walther <reply@in.group> wrote in news:180120041259085871%reply@in.group:

> Hvordan kan man lydisolere en dør?
> Jeg vil gerne have lydisoleret til "børneafdeligen", dvs. en stuevæg
> med en dør i midten. Væggen kan jeg lave som i linket, men hvad med
> døren

Her i huset har vi med held isoleret den 16-årige og alt hans væsen ved at
montere ganske almindelige neoprenglasbånd i dørkarmens fals. Det virker
utroligt godt. Bemærk, at det er en fordel at montere båndet i hængselsiden
på selve dørbladet, så holder det bedre.

--
Venligst Lars
Hovedaftalen for gravhunde: