Er alle disse filer nødvendige ?
Fra : Klaus Petersen

Dato : 05-01-01 22:38

Package and deploymentwizarden lister disse filer som nødvendige.

Uses1=msvbvm60.dll
Uses2=OLEAUT32.DLL
Uses3=OLEPRO32.DLL
Uses4=ASYCFILT.DLL
Uses5=STDOLE2.TLB
Uses6=COMCAT.DLL
Uses7=comdlg32.ocx
Uses8=msdatlst.ocx
Uses9=msflxgrd.ocx
Uses10=Richtx32.ocx

Da disse filer jo fylder en del ! vil jeg gerne vide om alle disse filer er
nødvendige?

Derudover syntes jeg det er irriterende at installationen altid vil
genstarte når den har installeret disse, hvilket jeg finder mærkeligt da det
ikke er noget specielt advanceret program.

Er der nogen der ved hvad jeg kan gøre ved disse problemer ?

Fra : Kim Pedersen [vbCode~

Dato : 06-01-01 01:47

Hej Klaus

> Package and deploymentwizarden lister disse filer som nødvendige.
>
> Uses1=msvbvm60.dll
> Uses2=OLEAUT32.DLL
> Uses3=OLEPRO32.DLL
> Uses4=ASYCFILT.DLL
> Uses5=STDOLE2.TLB
> Uses6=COMCAT.DLL
> Uses7=comdlg32.ocx
> Uses8=msdatlst.ocx
> Uses9=msflxgrd.ocx
> Uses10=Richtx32.ocx
>
> Da disse filer jo fylder en del ! vil jeg gerne vide om alle disse filer
er
> nødvendige?

De 6 første filer er altid nødvendige. Disse er en del af VBs runtime.
Oftest er disse allerede installeret, men for en sikkerheds skyld er det
en god ide at putte disse i installationen.

OCX filerne er de ekstra kontroller du har inkluderet i programmet. En
god ide er at tjekke om du nu også bruger disse i dit program. Jeg har fra
tid til anden oplevet at Package & Deployment wizard har fundet
"nødvendige" ocx filer som programmet overhovedet ikke bruger.

> [...]
det
> ikke er noget specielt advanceret program.

Genstart har absolurt intet med om det er et avanceret program eller ej at
gøre. Det sker fordi der er installeret nye filer som kræver genstart for at
virke korrekt. Dette gælder f.eks. runtime filen msvbvm60.dll. Har filen
ikke været installeret før kræves der genstart. Også hvis filer skal
installeres
i en ny version kan det være nødvendigt at genstarte, da filer der bruges af
Windows ikke kan opdateres mens Windows kører.

Hilsen/Best regards
Kim Pedersen, vbCode Magician Host
http://hjem.get2net.dk/vcoders/cm
ICQ: 62990889