RMI og opsætning af Java
Fra : Decker

Dato : 18-01-04 10:48

Hejsa.
Jeg sidder og arbejder med noget RMI for første gang og har lidt
småproblemer.
Når jeg skal lave mine stub og skel classes må jeg kopiere class filen de
skal laves fra over til biblioteket \j2sdk1.4.0_01\bin hvor det er at rmic
programmet ligger og derfra køre rmic. Selvom stub og skel filen bliver
genereret har jeg en fornemmelse af at de er ubrugelige da jeg jo bagefter
flytter dem tilbage til projekt biblioteket?
Det jeg helst ville, var at kunne kalde rmic i det bibliotek hvor class
filen oprindelig ligger og skal blive ved med at ligge, men at kopiere
rmic.exe over i dette bibliotek virker heller ikke..
F.eks. kan jeg heller ikke, som mange eksempler i bøger ellers viser, bare
compile et program fra commando promten med f.eks. java mitprogram og derfor
har jeg en fornemmelse af at jeg skal have lavet en registrering i windows
(XP) der gør at jeg kan kalde programmer såsom java og rmic overalt, hvordan
gør jeg dette?

håber ikke mit spørgsmål bliver for kludret, fortsat god søndag .. :)

mvh.

Morten Decker

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 18-01-04 11:50

On Sun, 18 Jan 2004 10:48:02 +0100, Decker wrote:

> [...]
> bliver genereret har jeg en fornemmelse af at de er ubrugelige da jeg jo
> bagefter flytter dem tilbage til projekt biblioteket?
Dette burde svjh. ikke gøre nogen forskel, sålænge at rmic ikke brokker
sig.

> [...]
> jeg en fornemmelse af at jeg skal have lavet en registrering i windows
> (XP) der gør at jeg kan kalde programmer såsom java og rmic overalt,
Du skal sætte din environment variabel PATH til også at indholde bin
mappen under din Java installation.
Du kan yderligere sætte JAVA_HOME til den mappe, som du installede java i.
Men hvordan du gør det under Windows XP, kan jeg desværre ikke hjælpe med,
men det nogle af de andre sikkert.
--
Mikkel Bundgaard
Ph.D. student at IT University of Copenhagen

Fra : Søren \"Pengman\" Pe~

Dato : 20-01-04 12:08

"Mikkel Bundgaard" <doesnt.work@spam.filter.invalid> wrote in message

> Du skal sætte din environment variabel PATH til også at indholde bin
> mappen under din Java installation.

Under XP:
højreklik på "My Computer" - vælg fanebladet "Advanced", tryk på knappen
"Environment Variables" (som er i den nederste 3del af vinduet).
Så får du to lister: En for brugervariabler og en for systemvariabler. I en
af disse lister findes der nok et punkt der hedder PATH - hvis ikke opretter
du den bare. (hvis du opretter den som systemvariable gælder den for alle
brugere på din computer) Denne variabel skal indeholde det bibliotek hvor
java og javac og rmic findes. hvis der allerede står flere biblioteker skal
de adskilles med ; (semikolon)

hvis denne forklaring er uklar er du velkommen til at spørge igen

Søren "Pengman"

Fra : Lars Borup Jensen

Dato : 23-01-04 19:57

Ja - sæt dit environment ordentligt op ved at inkludere
JAVA_HOME\bin i din PATH og sæte JAVA_HOME til placeringen af din J2SDK.
Lav evt. en simpel .bat fil i dit projekt rod, såsom setenv.bat der
indholder noget lign følgende:
@echo off
set JAVA_HOME=c:\apps\java\j2sdk-1.4.2
set PATH=%PATH%;%JAVA_HOME%\bin

Så vil du kunne køre rmic fra dit source dir, vha.
rmic -d . dk.newbie.java.MyRMIEnabledClass

-d optionen siger hvor RMIC vil placere den genererede stub (og skeleton
hvis java1 compatibel)

In article <400a5655$0$153$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
fjern_spam@spam_mdecker.dk says...