Andet telekom.
jakjoe 1141
Benjamin... 1084
hjælp til køb af trådløs telefon med telef~
Fra : Jens Nielsen

Dato : 18-01-04 09:38

jeg har besluttet at jeg vil købe mig en ny telefon - det skal være en
trådløs med telefonsvarer.

jeg har en lejlighed på 6 værelser og telefonen skal være af en god kvalitet
således at det er ligemeget hvor jeg er så er der god kvalitet i
forbindelsen.

jeg har kigget lidt på avena 265 til 1699,- og siemens gigaset c250 til
1299,- men er lidt i tvivl om hvad jeg skal vælge og om der eventuelt er
andre sæt som jeg ikke er opmærksom på.

hvis i har nogle gode råd, erfaringer etc. vedrørende dette vil jeg blive
glad for at høre således at jeg ikke køber katten i sækken.

mvh
jens

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-01-04 09:49

Jens Nielsen skriver:

> hvis i har nogle gode råd, erfaringer etc. vedrørende dette vil jeg blive
> glad for at høre således at jeg ikke køber katten i sækken.

Jeg er den lykkelige ejer af to styks siemens 3010micro. Det er de
bedste trådløse jge har haft i hænderne. Mine forældre har en "normal"
størrelse af både 3000 og 4000 serien, de er rimeligt gode.

Jeg har haft fat i Panasonic, B&O og et par andre af de billige, indgen
af dem når kvaliteten af Siemens, så det mærke kan jeg anbefale.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Jens Andersen

Dato : 18-01-04 10:35

"Jens Nielsen" <jensnielsen@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> hvis i har nogle gode råd, erfaringer etc. vedrørende dette vil jeg blive
> glad for at høre således at jeg ikke køber katten i sækken.

Har selv brugt trådløs i mange år. Jeg siden fået en Siemens gigaset
4000 micro Dette er en digitaltelefon og rækkevidden er overraskende kort i
forhold til analog trådløs Jeg har siden måtte købe en repeaterstation så
hjælper det lidt på rækkevidden, men kun i længderetningen. Nu har jeg købt
en ny Doro analog og rækkevidden er som i gamle dage så jeg igen kan tage
telefonen når jeg er ved genboen. Jeg vil også nævne at forhandleren af
Siemens Teledanmark sagde at digital trådløs kun rækker til et børneværelse
det var derfor man havde repeaterstation til at forlænge rækkevidden. Det
var selvfølgelig efter jeg klagede over rækkevidden jeg fik denne besked.
hilsen Jens A.

Fra : Brian Kals

Dato : 18-01-04 18:29

"Jens Andersen" <tcp999@ofir.dk> wrote in message
> Nu har jeg købt
> en ny Doro analog og rækkevidden er som i gamle dage så jeg igen kan tage
> telefonen når jeg er ved genboen.

Analog telefonerne rækker meget bedre end de digital, dog skal man være
opmærksom på
at de kan aflyttes på næsten en hver radioscanner.

Mvh
Brian

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 18-01-04 10:41

Jens Nielsen wrote in Message-ID:
<400a4599$0$27449$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>:

> hvis i har nogle gode råd, erfaringer etc. vedrørende dette vil jeg
> blive glad for at høre således at jeg ikke køber katten i sækken.

Jeg er meget tilfreds med min Panasonic KX-TCD510.

Jeg har dog ikke seks værelser.

--
<author> Peter Fjelsten </author>
<e-mail validity> yes </e-mail validity>

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 18-01-04 10:49

"Jens Nielsen" <jensnielsen@mail.tele.dk> wrote in message
> [...]
kvalitet
> således at det er ligemeget hvor jeg er så er der god kvalitet i

Så skal du i hvertfald tænkte meget på placeringen... dvs frit og i centrum
fra alle værelser.. Ikke noget med i hjørnet af huset.. Du skal ikke regne
med at DECT telefonerne rækker meget mere end 20meter uden udfald indendøre.

> jeg har kigget lidt på avena 265 til 1699,- og siemens gigaset c250 til
> 1299,- men er lidt i tvivl om hvad jeg skal vælge og om der eventuelt er
> andre sæt som jeg ikke er opmærksom på.

Du skal nok ikke have avena´en.. Den har jeg haft.. og den gik hele tiden i
stykker... til sidst da jeg havde fået en anden persons telefon tilbage fra
TDC, og ringede til nummeret der var indtalt i den anden persons
telefonsvarer, og konstaterede at personen også havde inleveret en sådan
telefon, og havde også kun problemer.. og havde fået pengene tilbage... og
det gjorde jeg så også.

Jeg købte så istedet en Phillips Zenia Voice.. Den har også indbygget
telefonsvarer af god kvalitet i basen.. og seperart ladestation.

Fra : Ja

Dato : 18-01-04 13:30

Hej
Jeg har brugt div mærker men vendre tilbage til simens gigaset
den rækker fint 100 meter i sommerhus og indendørs 96 m3 er der ingen
problemer
men skal dog ikke tabe dem på fliser det holder de ikke til
Hilsen Jørgen

Fra : Mr. Nobody

Dato : 18-01-04 14:38

Jeg har sådan en fætter her til salg vis det var noget,du kan læse om den
her.Jesper

http://home.worldonline.dk/bba/cordless/xenia-p.htm

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 18-01-04 18:09

"Ja" <@mail.dk> wrote in message
> Hej
> Jeg har brugt div mærker men vendre tilbage til simens gigaset
> den rækker fint 100 meter i sommerhus og indendørs 96 m3 er der ingen
> problemer

Jeg kan ikke helt se hvad forskel det skulle gøre, fra hvad jeg sagde...
Hvis man regner med at telefonen dækker 20meter fra basen.. Ja så kan du da
dække 1256 m3

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-01-04 15:34

Bjarke Hansen skrev:

> [...]
>med at DECT telefonerne rækker meget mere end 20meter uden udfald indendøre.

Jeg har haft tre trådløse DECT-telefoner: en ISDN (Eurix 245), en
Panasonic og en noname. Alle tre havde en rækkevidde på ca. 150 m
når jeg lod basis stå midt inde i min stue og gik udenfor. Mine
endemure er 50 cm. tykke og massivt muret.

PS. Noname'n er smaddergod (uden features), og Panasonic'en vil
jeg ikke have om jeg så blev betalt for det. Det er den
elendigste lyd jeg har prøvet.

--
Bertel

Fra : Martin Schou

Dato : 18-01-04 16:56

> hvis i har nogle gode råd, erfaringer etc. vedrørende dette vil jeg blive
> glad for at høre således at jeg ikke køber katten i sækken.

B&O Beocom 6000. Lyden er bedre end de fleste telefoner med ledning.
Rækkevidde har jeg ikke testet men jeg bor på 1. sal og har ingen problemer
med at snakke nede fra gaden.
Den har godt nok ikke tlf svare men vi bruger TDC svarservice (inkl. i
favoritaftale).
Martin

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-01-04 17:29

Martin Schou skriver:

> B&O Beocom 6000. Lyden er bedre end de fleste telefoner med ledning.

Den er IMHO bare for klodset og tung !

Fra : Martin Schou

Dato : 18-01-04 18:17

> Martin Schou skriver:

> Den er IMHO bare for klodset og tung !

Det var også min holdning inden jeg fik en. Men nu synes jeg den er for
lækker.
Syntes også den var for dyr. Men jeg købte en brugt.
Den egner sig heller ikke til at gå rundt med i lommen ude i haven el.
lign..
Martin

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-01-04 18:22

Martin Schou skriver:

> Det var også min holdning inden jeg fik en. Men nu synes jeg den er for
> lækker.

Svigerfar og konens søsters familie har dem, kommer jeg anstigende med
min lille 3010micro kigger de bare undeligt på mig - der står jo ikke
B&O på den ??

> Den egner sig heller ikke til at gå rundt med i lommen ude i haven el.
> lign..

Det er netop det jeg skal bruge en trådløs telefon til !

Fra : Martin Schou

Dato : 18-01-04 18:46

> Svigerfar og konens søsters familie har dem, kommer jeg anstigende med
> min lille 3010micro kigger de bare undeligt på mig - der står jo ikke
> B&O på den ??

Hehe det er nu ikke fordi jeg er fan af B&O generelt. Men lige deres tlf
synes jeg om.

> Det er netop det jeg skal bruge en trådløs telefon til !´

Sådan er behov jo forskellige. Jeg har ingen have. Men synes nu alligevel
det er rart at have en trådløs tlf.

Martin

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-01-04 21:42

Martin Schou skriver:

> Hehe det er nu ikke fordi jeg er fan af B&O generelt. Men lige deres tlf
> synes jeg om.

Jeg har to stk beocom, de er fede ! (og gamle)

Fra : Kent Glerup

Dato : 18-01-04 22:45

> [...]
>
> jeg har kigget lidt på avena 265 til 1699,- og siemens gigaset c250 til
> 1299,- men er lidt i tvivl om hvad jeg skal vælge og om der eventuelt er

Her vil jeg anbefale Beocom4. Den er let, har en god størrelse, og en lyd
der overgår Siemens klart. Der er meget mere "krop" i lyden end på
Siemens'erne, som er ret spinkle i lyden (begge veje).

Rækkeviden på B&O'en er også klart i toppen. Vores dækker fint vores
villagrund.

Personligt vil jeg ikke anbefale små telefoner, da jeg ikke finder dem
behagelige til længere samtaler. Der er det rart med en god "knogle" i
hånden!

MVH
Kent Glerup

Fra : Hans Paulin

Dato : 19-01-04 10:16

"Kent Glerup" <glerupYEAH.olesenRIGHT@post.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:bueumt$20nb$1@news.cybercity.dk...

> Rækkeviden på B&O'en er også klart i toppen. Vores dækker fint vores
> villagrund.

....samme hér - med en BeoCom4...

> Personligt vil jeg ikke anbefale små telefoner, da jeg ikke finder dem
> behagelige til længere samtaler. Der er det rart med en god "knogle" i
> hånden!

....har købt et headsæt til min - så ka man snakke i timevis uden at få
tennisalbue - headsættet koster knap 1100 kr. nu - pasformen er dog ikke
helt perfekt til mig...
Hans

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-01-04 17:11

Hans Paulin skriver:

> ...har købt et headsæt til min - så ka man snakke i timevis uden at få
> tennisalbue - headsættet koster knap 1100 kr. nu - pasformen er dog ikke
> helt perfekt til mig...

Shit - købte uorginal "høresnegl" til mine Siemens for 50 eller 75 kr !

Fra : Hans Paulin

Dato : 20-01-04 00:06

Klaus D. Mikkelsen skrev:

> Hans Paulin skriver:

> Shit - købte uorginal "høresnegl" til mine Siemens for 50 eller 75 kr
> !

....oprindelig gav jeg knap 1700 for den...

....prisen faldt dog 3 uger efter...
Hans

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 20-01-04 22:03

On Tue, 20 Jan 2004 00:05:44 +0100, Hans Paulin <glem@det.invalid> wrote:

> ...oprindelig gav jeg knap 1700 for den...
>
> ...prisen faldt dog 3 uger efter...

Hold da helt kæft (undskyld mig) Jeg ville havde følt mig godt snydt og
bedraget
hvis jeg havde givet så mange penge for et skide headset altså

Steven

--
Min mailadresse er for tiden ikke offentligt tilgængelig
grundet for meget unødig spam på min adresse.

Fra : Kent Glerup

Dato : 21-01-04 17:01

"Steven Nybo Andersen" <ingen@email.tak> skrev i en meddelelse
newsr13d2hjwv55bgx@news.tele.dk...

> Hold da helt kæft (undskyld mig) Jeg ville havde følt mig godt snydt og
> bedraget
> hvis jeg havde givet så mange penge for et skide headset altså

Bare til sammenligning:

Et almindeligt GN2200 headset (bruges i mange firmaer), koster i omegnen af
1500,- Årsagen er den samme som ved B&O headsettet: materialekvalitet og
lydkvalitet. Når et headset bliver til et arbejdsredskab som bruges mange
gange om dagen, bliver kravene pludselig nogen ganske andre!

MVH
Kent Glerup

Fra : Hans Paulin

Dato : 21-01-04 17:17

Steven Nybo Andersen skrev:

> Hold da helt kæft (undskyld mig) Jeg ville havde følt mig godt snydt
> og bedraget
> hvis jeg havde givet så mange penge for et skide headset altså

....he he - ja, jeg syntes osse det var dyrt...

....havde spurgt i telefonigruppen og fået at vide, at BeoCom4 var "go",
så jeg bed i det sure æble - havde 2 skodtelefoner først...
Hans

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 20-01-04 05:01

On Sun, 18 Jan 2004 09:38:19 +0100, Jens Nielsen
> [...]

> hvis i har nogle gode råd, erfaringer etc. vedrørende dette vil jeg blive
> glad for at høre således at jeg ikke køber katten i sækken.

Har selv en Avena 265 og er ovenud tilfreds. Jeg bor i en en lejlighed af
tommeltykt beton. Lejligheden er 97 m2 og jeg har ingen problemer med
Avenaen.
Hvis jeg går ud på trappeopgangen ryger signalet sig dog en tur men så er
jeg nok også gennem 2-3 tommeltykke mure af jernarmeret beton. Det er
ganske fint klaret.
Jeg bor på 3. etage og hvis jeg går ned i gården så dækker min avena et
kæmpe areal.
Har placeret min Avena tæt på vinduet der vender ned mod gården, helt
bevidst.
Inde i lejligheden har jeg ingen problemer med Avenaen. Den er simpelthen
en drøm
der skal opleves. Beocom 6000 som nogle herinde anbefaler er simpelt hen
for klodset, grim og så når den ikke Avenaen til sokkeholderne med hensyn
til kvalitet og funktioner.
Det er min bedste telefon jeg nogensinde har haft. Faktisk vælger jeg
oftere at føre mine samtaler på den end på mine almindelige telefoner.
Holdbar og kan tåle en tur på gulvet
hvis det går lidt stærkt ind i mellem. Min kæreste har købt een mage til
(også med base og det hele) og vi har så afmeldt hendes telefon hendes
base og har tilmeldt den til min istedet. Det fungerer upåklageligt. Vi
kan så tale internt i hele lejligheden og omstille
samtaler til hinanden. Være tre på linje og al muligt guf.

Steven.