Teologi = logik-misbrug. Biblen er ikke en~
Fra : Bo Warming

Dato : 18-01-04 00:25

Teologi = logik-misbrug

At bruge skriftsteder som en matematisk formelsamling, vidner om knægtelse
af det religiøse instinkt, og at man ikke er på bølgelængde med
spiritualiseringen i fremtiden.

Dette kæmpeproblem rammer næsten alle bibelforskere , og klares ikke af at
påstå "transcendens" som eget adelsmærke og mangel hos modparter

" Teologi er idag helt igennem skolastik. Vilhelm Grønbech

"Så vidt jeg husker, findes der ikke ét eneste ord i evangelierne, der
priser forstanden. Bertrand Rusell

-------------------

Logisk tænkning er overvurderet

Blandt de mange store fordele ved det fri markeds
udbud-efterspørgsel-automatik, er at alle væsentlige plus- og minus-faktorer
medtages, når kundens instinkter afgør, hvad købes.

Magtliderlige smagdommere foretrækker, at nogle få jura-anvendelige småting
pilles ud, og gøres alt-afgørende. Så kan de let narre vælgeren.

De gode lykkeskabende beslutninger opnås ikke af polikernes logik-fixerede ,
skrivebords-teori,
men ved at folks naturlige

tiltrækning og frastødning

TIL OG FRA

varer og mennesker
får en chance.

--------------
"At begynde at tænke er at begynde at underminere sig selv. Albert Camus

" Den intelligente som er stolt over sin store intelligens
ligner fangen, der er stolt over sin store celle. Simone Weil

" Det medfødte ved intelligensen er kendskab til en form, mens der
i instinktet ligger kendskab til et indhold Henri Bergson

" Han er tænker, dvs han forstår sig på at tage tingene enklere end de er.
Nietzsche

" Intelligence is charactarized by the natural lack of ability to
understand life. Henri Bergson

" Intet andet end lidenskaben er alvorligt. Intellektet er ikke
noget alvorligt og har aldrig været det. Det er et instrument, man spiller
på, det er alt. Oscar Wilde

"Kvinder tænker sjældent logisk, det er derfor de så sjældent
tager fejl. William Hazlitt

"Rational thought is interpretation according to a scheme which we can
not escape. Nietzsche

" Reason is a very light rider, and easily shook off. Swift
(1667-1745)English Author

" Ringe forstand forenet med retlinjethed, keder i det lange løb mindre
end megen forstand forenet med forskruethed. La Rochefoucauld

" Vor fornuft gør os undertiden lige så ulykkelige som vore
lidenskaber; og man kan sige om mennesket i et sådant tilfælde, at det et er
syg, det bliver forgiftet af sin læge. Sébastian Chamfort

" We are too much accustomed to attribute to a single cause
that which is the product of several, and the majority of our controversies
come from that. Liebig (1803-1873)German Chemist and Professor

"Without recognition of logical fictions, man could not live. Untruth is a
condition of existence.

"Undersåtternes rationalitet er altid de regerendes våben. Zygmunt Bauman

Teologi er idag helt igennem skolastik. Vilhelm Grønbech

Så vidt jeg husker, findes der ikke ét eneste ord i evangelierne,
der priser forstanden. Bertrand Rusell

Sandhedens majestæt lader sig ikke bestige med logikkens
rebstige. Nietzsche

There are no facts, only interpretations. Friedrich Nietzsche

Den gale er ikke menneske, der har mistet forstanden. Den gale
er et menneske, der har mistet alt undtagen forstanden.
Chesterton

Reason deserves to be called a prophet, for in showing us the
consequence and effect of our actions in the present, does it not tell us
what the future will be? Schopenhauer

A mind all logic is like a knife all blade. It makes the hand
bleed that uses it. Rabindranath Tagore

Det er kun i den logiske del af sjælen, at det ene så afgjort kan
udelukke det andet. Frithiof Brandt

The more one analyses people, the more all reasons for analysis
disappear. Oscar Wilde

Der findes intet overnaturligt, siger man. Og dog er naturen
helt igennem overnaturlig. Johannes Hohlenberg

You can't depend on your judgment when your imagination is out of
focus.Mark Twain

Tanker er følelsernes skygger - altid mere uklare, tomme og
simple. Nietzsche

[...]

Logic is the anatomy of thought John A. Locke

--
Bo Warming
Bjelkes Alle 46, 2200 København N

Fra : Andreas Falck

Dato : 18-01-04 00:34

I news:9vjOb.237$Fl2.39@fe17.usenetserver.com skrev
Bo Warming følgende:

[ ... ]
> Magtliderlige smagdommere

aha, her har vi forklaringen på din megen smagsdommeragtige kritik af
alt og alle der ikke lige har din gummiagtige opfattelser.

http://sda-net.dk/ - *Helt ny udgave - helt nyt indhold*
http://bibel-skole.dk/ - Helt nyt design og indhold
*** *Begge med debatforum* ***

Fra : Bo Warming

Dato : 18-01-04 12:22

"Andreas Falck" <andreas.falck@jyde.invalid> wrote in message
> [...]
>
> aha, her har vi forklaringen på din megen smagsdommeragtige kritik af
> alt og alle der ikke lige har din gummiagtige opfattelser.

Moral-relativister kan du da godt kalde gummiagtige

Derved er de netop ikke smagsdommeragtige - men respekterer at alt er
tilladt undtagen lovforbud mod vold, tyveri osv

Smagsdommere blander sig i alt. Det gør jeg netop ikke.