Renten??
Fra : Harry Lund

Dato : 17-01-04 09:39

Hvordan bliver renteudviklingen de næste 3 år??
Giv mig DIN mening, venligst

Fra : Kim Jespersen

Dato : 17-01-04 11:02

Harry Lund wrote:
> Hvordan bliver renteudviklingen de næste 3 år??
> Giv mig DIN mening, venligst

Stigende

Fra : Joakim

Dato : 17-01-04 11:07

"Kim Jespersen" <No@Spam.dk> skrev i en meddelelse

> Stigende

Udemærket svar. Så vil jeg sige.....faldende

Joakim

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 17-01-04 11:23

Joakim wrote:

> Udemærket svar. Så vil jeg sige.....faldende

Må jeg supplere: Faldende - og så stigende.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Harry Lund

Dato : 17-01-04 11:30

Hej I pjatrøve. Jeg mener det seriøst!!!

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 17-01-04 11:38

Harry Lund wrote:

> Hej I pjatrøve. Jeg mener det seriøst!!!

Jeg kan da godt uddybe:
Faldende på kort sigt, fordi euroland synes dollaren er for billig - det
går ud over eurolands eksport. Det kan dog ændre sig, hvis
dollarstigningen i de seneste dage fortsætter uden hjælp. Stigende på
langt sigt, fordi vi får et opsving (det må da komme på et eller andet
tidspunkt!), og fordi renterne er historisk lave - de kan stort set kun
gå opad.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Harry Lund

Dato : 17-01-04 11:43

Tak det var den slags tanker jeg ventede på. Selvfølgelig har jeg ikke krav
på den slags. Men jeg sidder og skal tage stilling til fastforrentet lån vs.
Tilpasningslån. Og det kunne jeg jo bare have skrevet.

Fra : alexbo

Dato : 17-01-04 12:01

"Harry Lund" skrev

> Men jeg sidder og skal tage stilling til fastforrentet lån vs.
> Tilpasningslån. Og det kunne jeg jo bare have skrevet.

Tja, dem der skal yde lånet, gør sig de samme tanker.
De har bare gjort det professionelt i årevis.
Så renteforskellen mellem fast og flexlån, er en følge af deres spådomme om
fremtiden.

Men den rene matematik siger, at renten ikke kan falde ret meget, derimod er
der ingen overgrænse.

mvh
Alex Christensen

Fra : Godt Nytaar

Dato : 17-01-04 12:59

"Harry Lund" <harrylund@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej I pjatrøve. Jeg mener det seriøst!!!

Det er jo ikike pjat - der er ingen der kan sige noget klart (og sikkert)om
den udvikling - hvis det var muligt ville vedkommende være meget rig.
Spørgsmålet er derfor pjattet. Spørg i stedet - hvilke faktorer påvirker
renteniveauet? Så kan du jo selv skønne hvordan udviklingen for faktorerne
vil blive.

Knud

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 17-01-04 15:11

Harry Lund wrote:

> Hej I pjatrøve. Jeg mener det seriøst!!!

Jamen så, helt sikkert: Faldende og _så_ stigende.

Mvh. Jørgen

Fra : Enforcer

Dato : 17-01-04 12:04

On Sat, 17 Jan 2004 09:39:16 +0100, "Harry Lund" <harrylund@mail.dk>
wrote:

>Hvordan bliver renteudviklingen de næste 3 år??
>Giv mig DIN mening, venligst

Det kan være svært at spå om, men prøv at kigge her:

http://www.nykredit.dk/templates/standardpage.jsp?pageid=5882415114313&menuitemid=54

Eller her, hvis du er til nørde versionen:

http://www.nykredit.dk/_bin/125819761214.pdf

Mvh.

Enforcer

Fra : Harry Lund

Dato : 17-01-04 12:46

Tak
Begge dine links er printet ud, så nu er der nok at læse resten af dagen.
Og det gode er: jeg skal handle med Nykredit.