Pilehytte
Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 17-01-04 12:00

Jeg skal til at lave pilehytte... og jeg vil meget gerne lave en, der er så
stor og rummelig, at den ikke kun er til småbørn.

Nogen herinde, der har erfaringer eller kender gode link med vejledning i,
hvordan det gøres. Jeg har søgt og søgt på nettet, Googlet som en gal, men
synes ikke rigtig jeg finder noget brugbart.

Her er der en, der dog kun er 1.6 m i diameter
http://www.246.dk/pilehyt.html
Er processen mon den samme, hvis den skal være endnu større?

Og det skal jo snart være..... *S*

Mvh. Lisbeth

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 17-01-04 22:23

On Sat, 17 Jan 2004 12:00:23 +0100, "Lisbeth Jacobsen"
<Lisbeth495NOSPAM@hotmail.com> wrote:

>Her er der en, der dog kun er 1.6 m i diameter
>http://www.246.dk/pilehyt.html
>Er processen mon den samme, hvis den skal være endnu større?

Ja, det er samme fremgangsmåde.

>Og det skal jo snart være..... *S*

Nåe, så meget haster det nu heller ikke - men det måtte da godt snart
blive forår for min skyld. Selv om jeg godt kan li' vinter, bare der
ville være noget sne.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Gunnar Grooss

Dato : 23-01-04 19:20

> [...]
>
> Her er der en, der dog kun er 1.6 m i diameter
> http://www.246.dk/pilehyt.html
> Er processen mon den samme, hvis den skal være endnu større?
Hej
Det er rigtigt, de skal klippes omkring 1 februar, og kan plantes fra nu.
Find et sted i en skov, helst hvor der er vand i nærheden, så er ejeren
sikker til at tale med så du selv kan klippe dem. Det afhænger af hvor store
grene du kan skaffe, hvis den skal være stor så 1,5 til 2 mtr. de skal jo
kunne bindes sammen i toppen. Spørg hos skovejerne, der er det mest ukrudt.
Gunnar

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 24-01-04 00:19

"Gunnar Grooss" <g.grooss@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> Find et sted i en skov, helst hvor der er vand i nærheden, så er ejeren
> sikker til at tale med så du selv kan klippe dem.

En af mine kolleger dyrker og sælger pil, så jeg har såmænd ingen problemer
med at skaffe materialet.

Jeg søger mere efter vejledning i og tips til, HVORDAN hytten bedst laves,
så den bliver pæn, tæt og brugbar. *S*

> Det afhænger af hvor store grene du kan skaffe, hvis den skal være stor så
1,5 til 2
> mtr. de skal jo kunne bindes sammen i toppen.

Mig bekendt skal pilen stikkes 30-40 cm ned i jorden. Og da vi gerne vil
have den MINDST 2 meter i diameter, så skal vi nok op i en længde på snarere
3 meter.....

Mvh. Lisbeth