iPod som USB harddisk?
Fra : No1

Dato : 17-01-04 17:41

Hvis man har en iPod (den nye model) med det USB kabel der fås som
tilbehør, kan den så bruges som USB key til PC'er ligeså nemt som med
normale USB keys?

I Windows XP/2000 m.fl. er det ikke nødvendigt at installere specielle
drivere til USB keys for at kunne bruge dem som eksterne drev. Skal man
det med iPod?

Fra : Rasmus Lauridsen

Dato : 17-01-04 21:52

No1 wrote:

> [...]
>
> I Windows XP/2000 m.fl. er det ikke nødvendigt at installere specielle
> drivere til USB keys for at kunne bruge dem som eksterne drev. Skal man

Hejsa

Du kan sagtens bruge din ipod som en Firewire eller USB disk i windows,
uden at der skal installeres drivere. (testet personligt i 2000 og XP)

Der er dog et lille problem med Ipods hvor softwaren er blevet opdateret
på en mac. Når softwaren er opdateret fra mac kan mine comps ihvertfald
ikke læse disken. Men det virker den anden vej. Hvis softwaren er
opdateret fra en win maskine så kan den læses af både win og mac.

Det er nu dejligt at have en 30GB disk som ikke fylder særligt meget

Rasmus Lauridsen
Århus

Fra : No1

Dato : 17-01-04 23:36

> Du kan sagtens bruge din ipod som en Firewire eller USB disk i windows,
> uden at der skal installeres drivere. (testet personligt i 2000 og XP)

Tak for det.

> [...]
> ikke læse disken. Men det virker den anden vej. Hvis softwaren er
> opdateret fra en win maskine så kan den læses af både win og mac.

Er det når man opdaterer firmwaren i selve iPod'en? Eller er det i
forbindelse med formatering af iPod disken?

Det burde jo ikke betyde noget om man bare opdaterede iTunes eller
software på Mac'en.

> Det er nu dejligt at have en 30GB disk som ikke fylder særligt meget

Jeg ser frem til det. Nu når jeg ved at den kan bruges som ekstern HD
har jeg en rationel grund til at anskaffe mig sådan en ny gadget

Fra : No1

Dato : 18-01-04 00:29

> Er det når man opdaterer firmwaren i selve iPod'en? Eller er det i
> forbindelse med formatering af iPod disken?

Jeg har fundet ud af det. Windows iPod softwaren formaterer iPod'en til
FAT32 når iPod'en sættes til en Windows PC med iPod software. Med FAT32
virker den både på Windows og Mac.