Receipts i Entourage
Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 17-01-04 10:32

Kan det virkelig passe, at Entourage ikke kan indstilles til at anmode
om receipts?

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : Jens

Dato : 17-01-04 10:48

> Kan det virkelig passe, at Entourage ikke kan indstilles til at anmode
> om receipts?

Jeg har ikke fundet nogen mulighed for det. Jeg har egentlig altid
troet, at det var en feature i Outlook/Exchange-kombinationen, som ikke
blev eftergjort i ordinær email.

/ Jens
--
A: Maybe because some people are too annoyed by top-posting.
Q: Why do I not get an answer to my question(s)?

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 17-01-04 11:11

Jens <spam@finds.dk> wrote:

> Jeg har ikke fundet nogen mulighed for det. Jeg har egentlig altid
> troet, at det var en feature i Outlook/Exchange-kombinationen, som ikke
> blev eftergjort i ordinær email.

Muligheden findes dog i Outlook Express til Windows.

--
Venlig hilsen
Thomas Tvegaard

Fra : Peter Kiil

Dato : 17-01-04 12:16

Preben Bødker Nielsen - spam@events.dk on 17/01/04 10:32 wrote:

> Kan det virkelig passe, at Entourage ikke kan indstilles til at anmode
> om receipts?

Go i menuen Tools, vælg Accounts. Vælg den account du vil modtage reciepts
på og gå ind i fanebladet options. Der har du et punkt der hedder Additional
headers. Indsæt 'Disposition-Notification-To' (uden ' ')i header feltet og
din email adresse i value feltet. Nu skulle du gerne modtage reciepts.

--
/peter

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 17-01-04 14:19

Peter Kiil <spam@kiil.net> wrote:

> [...]
> headers. Indsæt 'Disposition-Notification-To' (uden ' ')i header feltet og
> din email adresse i value feltet. Nu skulle du gerne modtage reciepts.

Bingo. Virker sgu.
Takker for hjælpen. End ikke MS sider vil afsløre det.
Synd at det ikke kan aktiveres på den enkelte email.

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : Peter Kiil

Dato : 17-01-04 21:21

Preben Bødker Nielsen - spam@events.dk on 17/01/04 14:19 wrote:

> Bingo. Virker sgu.
> Takker for hjælpen. End ikke MS sider vil afsløre det.
> Synd at det ikke kan aktiveres på den enkelte email.

Jeg fandt det via google i en microsoft nyhedsgruppe:

http://shor.ter.dk/151671725
--
/peter

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 17-01-04 22:54

Peter Kiil <spam@kiil.net> wrote:

> Jeg fandt det via google i en microsoft nyhedsgruppe:
>
> http://shor.ter.dk/151671725

Takker igen.
Der var så også en løsning på problemet med, at bruge "request for
receipt" på alle emails:

"If you have only an occasional need to do this on a message by message
basis, duplicate your account and add the header to the new account
only. Make sure that this account is NOT included in any mail checking
schedules, but that mail from this account IS sent with every send. Now,
to include the return-receipt, simply change the account of a message to
this ¼RR? account with the pop-up menu that appears next to the 'from'
header in a draft message window when you have more than one account
defined."

Stadig imponerende, at Entourage ikke indeholder den facilitet.
Begynder at savne min forladte QuickMail.

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : Jens

Dato : 17-01-04 20:34

> [...]

> headers. Indsæt 'Disposition-Notification-To' (uden ' ')i header feltet og
> din email adresse i value feltet. Nu skulle du gerne modtage reciepts.

Jeg har prøvet at gøre ovenstående. Entourage sender mail med den nævnte
header - men ved modtagelsen sker der ikke yderligere. Jeg ville
forvente, at mail-programmet gjorde opmærksom på at kvittering ønskedes
- eller at kvittering afsendtes uden videre. Men ingen af delene sker.

Har du et link til en beskrivelse af metoden?

/ Jens
--
A: Maybe because some people are too annoyed by top-posting.
Q: Why do I not get an answer to my question(s)?

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 17-01-04 22:54

Jens <spam@finds.dk> wrote:

> [...]
> - eller at kvittering afsendtes uden videre. Men ingen af delene sker.
>
> Har du et link til en beskrivelse af metoden?

Har han jo allerede givet i denne tråd, ikke.

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : Peter Kiil

Dato : 17-01-04 23:04

Preben Bødker Nielsen - spam@events.dk on 17/01/04 22:54 wrote:

> Har han jo allerede givet i denne tråd, ikke.

Jo men først efter Jens spurgte

--
/peter

Fra : Preben Bødker Nielse~