css padding
Fra : Hans-Peter Engelund ~

Dato : 16-01-04 23:13

Hej

Jeg har følgende css:

TABLE.menu {background: #E3F7FF; width: 180px; margin: 25% 0%; padding:
10%;}

og følgende HTML :

<TABLE class="menu">
<TR><TD><a href="main.htm">Home</a>
</TABLE>

Alt virker fint, pånær padding, som tilsyneladende ikke har nogen effekt
overhovedet. Den burde da give noget space omkring mine menu punkter.
Hvad gør jeg galt ?

/ Peter

Fra : pepss

Dato : 17-01-04 00:09

"Hans-Peter Engelund Kristiansen" skrev
> [...]
>

> Alt virker fint, pånær padding, som tilsyneladende ikke har nogen effekt
> overhovedet. Den burde da give noget space omkring mine menu punkter.

det er jo lidt svær at se når du ikke gir et link!
som du har lavede det gir det ikke noget "space" om menu punkterne men om
hele din table

--
Pepss
Den ordblinde der prøver at blive webdesigner

Fra : Hans-Peter Engelund ~

Dato : 17-01-04 01:01

> det er jo lidt svær at se når du ikke gir et link!

Beklager, men et sådan findes ikke endnu.

> som du har lavede det gir det ikke noget "space" om menu punkterne men om
> hele din table

Jeg mener space omkring menu punkterne samlet - ikke hver for sig.

/ Peter

Fra : pepss

Dato : 17-01-04 01:05

"Hans-Peter Engelund Kristiansen" skrev

> Beklager, men et sådan findes ikke endnu.

hvorfor da ikke? der er jo så mange gratis steder!

Fra : Allan Vebel

Dato : 17-01-04 00:20

Hans-Peter Engelund Kristiansen <hpek@daimi.au.dk> skrev:

> Alt virker fint, på nær padding, som tilsyneladende ikke har
> nogen effekt overhovedet.

Prøv at give padding til <td> i stedet - det burde virke.

--
Allan
http://html-faq.dk

Fra : Hans-Peter Engelund ~

Dato : 17-01-04 01:05

> Prøv at give padding til <td> i stedet - det burde virke.

Ja - men det er jo en anden virkning - der bliver mere space
omkring(egentligt inden i) de enkelte menu punkter. Jeg ønsker ekstra
space omkring alle menu punkterne samlet.

/ Peter

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 17-01-04 01:44

> [...]
> omkring(egentligt inden i) de enkelte menu punkter. Jeg ønsker ekstra
> space omkring alle menu punkterne samlet.

Der er nok ingen vej uden om at give et link til en side, hvor vi kan se på
det. Det behøver ikke være den færdige side. En testside kun med det
problematiske element er fint.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Hans-Peter Engelund ~

Dato : 18-01-04 19:40

Hej

Her er et link til en test side med problemet:

http://www.phys.au.dk/asacusa/AIA/AIAdevelopment/test/menu.htm

tk for tålmodigheden.

/ Peter

Fra : Hans-Peter Engelund ~

Dato : 18-01-04 19:48

Hans-Peter Engelund Kristiansen wrote:
> Hej
>

> Her er et link til en test side med problemet:
>

> http://www.phys.au.dk/asacusa/AIA/AIAdevelopment/test/menu.htm
>

> tk for tålmodigheden.
>

> / Peter

Hmmm - det skal da vist lige tilfoejes at problemet er i IE - det virker
i mozilla, men der er menu'en ikke centreret.

/ Peter

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 18-01-04 20:01

Hans-Peter Engelund Kristiansen skrev:

> Her er et link til en test side med problemet:

Hvilket problem? Det er svært at se når du ændrer overskriften og
ikke citerer noget af det foregående. Det er sjældent en god ide at
skifte emne i en tråd - det kan bruges hvis debatten er drejet
langt væk fra trådens oprindelige emne, men det er ikke tilfældet
her.

Når du ikke angiver hvem du svarer, ikke citerer noget og samtidig
ændrer overskriften, ser det ud som om du har skrevet et helt nyt
indlæg og ikke en opfølgning på et tidligere indlæg. Det gør det
unødigt svært at se sammenhængen i tråden.

Se evt. linket i min signatur.

> http://www.phys.au.dk/asacusa/AIA/AIAdevelopment/test/menu.htm

Prøv at begynde med at validere din side. Du har </head>, men ikke
noget <head>.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 18-01-04 20:05

Hans-Peter Engelund Kristiansen skrev:

> Hmmm - det skal da vist lige tilfoejes at problemet er i IE -

Jeg kan ikke se hvad problemet er, men som nævnt i en anden
kommentar vil det måske hjælpe at validere siden.

> det virker i mozilla, men der er menu'en ikke centreret.

Det er ikke så mærkeligt. Centrering med text-align: center er
beregnet til inline-indhold (tekst/billeder) - ikke til
blokelementer og tabeller.

På siden her: <http://www.html-faq.dk/2007.asp> - kan du se hvordan
det kan gøres så det både virker i IE og andre browsere.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Ricki

Dato : 31-05-04 20:50

> TABLE.menu {background: #E3F7FF; width: 180px; margin: 25% 0%; padding:
> 10%;}

Har du prøvet at give padding en fast værdi på f.eks. 10px;
En anden mulighed er at lave display:block, og så undvære linebreaks i din
html

Hilsen Ricki