Her er der en som har gjort det !!! dokume~
Fra : Newsman

Dato : 16-01-04 21:12

Her er der en som har gjort det !!! dokumenteret i et helt år, på engelsk
virkelig godt link, se billede serie og hans faq, siden er på engelsk en
ikke kompliceret, og målene er US, find en omregner på nettet

http://www.johnstonefitness.com

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 16-01-04 23:29

"Newsman" <dsfs@dff.dd> skrev i en meddelelse

> Her er der en som har gjort det !!!

Han burde være stoppet i tide!

Mvh. Lisbeth

Fra : Nicolai

Dato : 17-01-04 02:04

"Lisbeth Jacobsen" <Lisbeth495NOSPAM@hotmail.com> wrote in message

> Han burde være stoppet i tide!

Måske, måske ikke. Men det er i hvert fald ikke opnået naturligt=lovligt.
Han er ikke engang trænet, før han gik igang, såfremt før-efter billederne
er korrekte. Det resultat, vil jeg påstå er umuligt på et år, for
almindelige mennesker, som overholder den danske lovgivning.

> Mvh. Lisbeth

Nic

Fra : Newsman

Dato : 17-01-04 12:40

Lovligt ??? det er sku da ikke ulovligt at træne og spise korrekt ?? over
here i USA har han været på TV og der har været flere læger som har sagt at
det naturligvis er muligt at tabe sig så meget så man kun får 1500 kalorier
om dagen, træner hverdag, og får korrekte lovligt !! kosttilskud. Se siden
godt igennem, hver eneste dag er dokumenteret, man kan også downloade Xls
hvor du kan se hvad han har spist hver dag.

Det kræver naturligvis vilje styrke, noget Amerikaner er kendt for at have,
i vores lille lorte Ø samfund hvor halvdelen af befolkningen er på
overførelsindkomst, og hvor det gælder om at være med isteden for at være
en vinder, så er det klart at de fleste af os er mental blokeret til at have
samme vilje styrke.
newsman

Fra : Risager

Dato : 17-01-04 14:28

> [...]
> overførelsindkomst, og hvor det gælder om at være med isteden for at være
> en vinder, så er det klart at de fleste af os er mental blokeret til at

Han må ihvertilfælde have dyrket meget vægtløftning - så lange hans arme er
blevet

mvh
Torben

Fra : Nicolai

Dato : 17-01-04 14:40

"Newsman" <dsfs@dff.dd> wrote in message

> Lovligt ??? det er sku da ikke ulovligt at træne og spise korrekt ?? over
> here i USA har han været på TV

Nå? Alle mirakel-prædikanterne er da også på TV. Så er hans historie
korrekt?

> og der har været flere læger som har sagt at
> det naturligvis er muligt at tabe sig så meget så man kun får 1500
kalorier
> om dagen, træner hverdag, og får korrekte lovligt !! kosttilskud.

Det er et velkendt amerikansk trick, at de opfinder en "Læge", "Doktor i
medicin" osv, til at understøtte deres historie eller også betaler de sig
fra, at en "rigtig" læge støtter den. Hvis det er dit argument for, at man
kan stole på det, så har du da lang vej igen.

> Det kræver naturligvis vilje styrke, noget Amerikaner er kendt for at
have,

Uden at vide det præcist, vil jeg tro at jeg kender mere til amerikanere og
viljestyrke end du gør. Jeg har spillet amerikansk fodbold i 10 år, med
amerikanske trænere og har haft op til flere AF spillere boende i min
lejlighed. Kender mange amerikanere tæt. Der er ikke forskel på dem og os,
de amerikanske sportsudøvere er ikke mere dedikeret end danske
sportsudøvere. Den forskel der kan være, er at amerikanernes dårligere
sociale net, gør at mange udøvere er nødt til at leve af deres talent og
derfor bruger mere tid på det end danskere, som har flere muligheder. Men
der findes, procentvis, lige så mange amerikanere med dårligere viljestyrke,
som der findes tilsvarende danskere. Så det er noget vås, du kan jo ikke
sammenligne en amerikansk sportsudøver's viljestyrke, med en alm. dansker.

> i vores lille lorte Ø samfund hvor halvdelen af befolkningen er på
> overførelsindkomst,

Det gider jeg slet ikke kommentere, det er sgu for barnlig.

> og hvor det gælder om at være med isteden for at være
> en vinder,

Jeg er enig i at der, specielt fra pædagogisk side, opmuntres til at det er
vigtigere at deltage, end at vinde. Men det er mest henvendt til børn. Nu
ved jeg ikke hvor gammel du er, men da jeg blev ældre, kunne jeg godt tænke
selvstændigt og fandt ud af, at der findes noget vigtigere end bare at
deltage. Når man først har prøvet at vinde DM og spillet europacup, så ved
man med sikkerhed, at der kun findes én vinder og at "second place is the
first loser". Jeg har heller aldrig forstået, hvordan nogle kan "nøjes" med,
at indrømme over for dem selv, at de tabte til at bedre hold. Jeg er selv
den dårligste taber af alle, ikke en egenskab jeg er stolt af, men fakta.
Derfor gør jeg kun ting 100 procent, ellers lader jeg helt være.

> så er det klart at de fleste af os er mental blokeret til at have
> samme vilje styrke.

Hvis han er "all natural" hele vejen igennem, så er det bestemt flot klaret.
Men jeg tror ikke på det. Jeg har set masser af folk få disse resultater ved
hjælp af diverse ulovlige præparater, og de ligner præcis hans tilfælde,
resultatmæssigt. Jeg danner min mening, udfra resultateterne på billeder,
det første ½ år.

Men bevares, mange dansker vil også "snydes" af salgstrick, røverhistorier
osv, og hvis du vil høre til den type, så er du velkommen. Og du er da
velkommen til at følge hans "opskrift", hvis du da har viljestyrke til det.

> newsman

Nic

Fra : Newsman

Dato : 17-01-04 17:04

> [...]
> viljestyrke end du gør. Jeg har spillet amerikansk fodbold i 10 år, med
> amerikanske trænere og har haft op til flere AF spillere boende i min

NEWSMAN - Nej du har ret du har ingen ide om hvormeget jeg kender til
amerikanere, din kommentar svarer til at du ved alt om biler fordi din
moster er mekaniker. Jeg er Amerikaner.

> Det gider jeg slet ikke kommentere, det er sgu for barnlig.

NEWSMAN - Muligt men det er ikke destomindre korrekt, du bor på en Ø som
dansker og halvdelen af danskerene er på overføreksindkomst, det er såment
bare fakta.

> [...]
tænke
> selvstændigt og fandt ud af, at der findes noget vigtigere end bare at

NEWSMAN - Du bor i et land hvor befolknings største håb for at tjene en
masse penge, er at købe en Lotto kupon, Hvor folks forbrug er lånefinaceret,
hvor der er færrest Iværksættere, og flest mennesker som begår selvmord i
hele Verden !!! Det skyldes flere ting, bla at man ikke fra bans ben lærer
at man kan alt hvad man vil. Man give ikke sine børn håb, derimod har man
travlt med at pille folk ned, allene i vores sang kultur - flyv ikke højre
end vingerne bærer - Så man skal tabe sig, kræver det mod, håb, og tro på
sig selv på at det man gør lykkes, der må ikke være skyggen af tvivl på sig
selv, og her ligger der en sygdom i den danske kultur, som gør at 9 ud af 10
iværksættere går ned inden for 3 år !. Hvad har det med denne slanke gruppe
det har ALT at gøre med det. For i bund og grund gælder det at for at nå
vores mål skal vi tro på os selv især når det gælder om at tabe sig, for det
er så helveds svært.

Fra : Nicolai

Dato : 17-01-04 20:23

"Newsman" <dsfs@dff.dd> wrote in message

> NEWSMAN - Nej du har ret du har ingen ide om hvormeget jeg kender til
> amerikanere, din kommentar svarer til at du ved alt om biler fordi din
> moster er mekaniker.

Det kan overhovedet ikke sammenlignes. At min moster er mekaniker, betyder
ikke at jeg har viden om en bil. At jeg har boet sammen med flere
amerikanere, betyder da at jeg har kendskab til amerikanere. Desuden skriver
jeg "kender mere til", ikke at jeg "kender alt til". Prøv at læse hvad der
står, i stedet for at fordumme dig selv.

> NEWSMAN - Muligt men det er ikke destomindre korrekt, du bor på en Ø som
> dansker

Hvad er der i vejen med at bo på en Ø?

> [...]
lånefinaceret,
> hvor der er færrest Iværksættere, og flest mennesker som begår selvmord i

Well, hvor mange mord har i krigsliderlige amerikanere på årsbasis?

> Det skyldes flere ting, bla at man ikke fra bans ben lærer
> at man kan alt hvad man vil. Man give ikke sine børn håb,

Det er bestemt heller ikke alle amerikanske børn der lærer det. Måske fra
den hvide snobforstad du kommer fra.

> [...]

sig
> selv, og her ligger der en sygdom i den danske kultur, som gør at 9 ud af

Jeg tror ikke, at du som amerikaner skal kaste med sten. Det danske system
har sine fejl, nøjagtig som det amerikanske. Uanset hvad du påstår, så er
der ingen der tvinger dig til at bo her. Så tag du bare tilbage til
viljestyrkens højborg.

Nic

Fra : Insideout

Dato : 17-01-04 20:46

> [...]
> NEWSMAN - Nej du har ret du har ingen ide om hvormeget jeg kender til
> amerikanere, din kommentar svarer til at du ved alt om biler fordi din

Totalt OT men alligevel for de blinde og de døve

Jeg har lige købt Dokumentar filmen "Bowling For Columbine" en film af
Michael Moore og har set den et par gange samt vist den for pro Amerikanske
venner og familie, for fuck da også hvor var jeg træt af at høre på Dem. Den
fortælle alt om hvad Amerika er kommet af, hvad Amerika er i dag og hvad vi
kan forvente af Amerika i fremtiden, prøv at vende Jeres briller ind mod Jer
selv hvis I ellers kan klare synet der møder Jer.

Mvh
Henrik
--
Startvægt den 19-05-03 på 155 kg og frem til den 05-01-04 har jeg haft
et samlet jojo vægttab på i alt 8 kg.

Fra : Nicolai

Dato : 17-01-04 21:07

"Insideout" <insideout@fjernaltdettetele2adsl.dk> wrote in message

> [...]
Den
> fortælle alt om hvad Amerika er kommet af, hvad Amerika er i dag og hvad

Er det ikke den, som er lavet som en tegnefilm? Ellers må jeg lige lede
efter den.

> prøv at vende Jeres briller ind mod Jer
> selv hvis I ellers kan klare synet der møder Jer.

Ja, mange amerikanere er lige så fanatiske og indoktrineret, som de
fundamentalister, som vi bliver advaret imod.

> Mvh
> Henrik

Nic

Fra : Insideout

Dato : 17-01-04 21:39

> Er det ikke den, som er lavet som en tegnefilm? Ellers må jeg lige lede
> efter den.

Jo bl.a. men der er meget andet.

http://www.scope.dk/filmfakta.php?movID=1799

http://www.bowlingforcolumbine.dk/columbine/

> Ja, mange amerikanere er lige så fanatiske og indoktrineret, som de
> fundamentalister, som vi bliver advaret imod.

Jep, mange er gale mennesker ide' en Amerika er syg og har spillet fallit og
jeg er træt af at høre på dem.

Mvh
Henrik

Fra : Nanna Møller

Dato : 25-01-04 15:16

Øh Newsman jeg kender absolut intet til amerikanere ud over det man hører i
fjernsynet.... Nyheder ect. Og halvdelen af alle amerikanere er overvægtige
og det er det land i verden hvor der er procentvist flest FEDE.

Hvad fortæller det umiddelbart om amerikaneres viljestyrke?

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 25-01-04 22:04

"Nanna Møller" <nn666666@moeller.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad fortæller det umiddelbart om amerikaneres viljestyrke?

Ikke nødvendigvis noget som helst..... medmindre man lider af den udbredte
vildfarelse, at overvægt handler om mangel på viljestyrke. En holdning, som
mange FORHENVÆRENDE overvægtige gerne vil bekræfte..... fordi det
understøtter egen indbildte tro på, at man har et "nyfødt" og har fundet
viljestyrke.

Det er jo in i nutidens samfund at mene og tro, at man kan ALT... hvis man
altså bare har viljestyrke.

Mvh. Lisbeth

Fra : Dennis Sørensen

Dato : 26-01-04 00:05

> [...]

> viljestyrke.
>
> Det er jo in i nutidens samfund at mene og tro, at man kan ALT... hvis man

Hejsa.

Første gang jeg skriver her.

Nu skriver du jo godt nok 'ikke nødvendigvis'.. heldigvis :) - men kalder
det stadigvæk en vildfarelse. Vil ikke begynde at argumentere for hvilken
tese der er mest gods i, men..

Jeg er selv i gang med en kur, og har indtil nu tabt 20 kg siden september.
Og lige meget hvordan man vender og drejer det, så er det i mit tilfælde ren
viljestyrke, der holder mig gående.
Så at kalde det en indbildning er altså lidt af en påstand. Det er altid
nemt at lægge en anden mening i andres udtalelser end der reelt er tale om,
ikke sandt (med risiko for selv at gøre det her).

Nå ja, og så tanken om at kunne komme til at passe de bukser jeg købte ved
slankekurens start - for at ha' et håndfast mål, er da også en gulerod :)

Mvh, Dennis (29 år iøvrigt)

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 26-01-04 09:06

"Dennis Sørensen" <dennix99@REMOVE.hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
september.
> Og lige meget hvordan man vender og drejer det, så er det i mit tilfælde

Jeg vil ikke desto mindre påstå, at man klart nok ikke kan tabe sig uden at
ville!

MEN - man kan ville nok så meget og prøve nok så meget uden at tabe sig.
Hvad jeg mener er således ikke, at man kan tabe sig UDEN viljestyrke. Man
kan nemlig intet uden viljen til at ville det!

Men at en person er overvægtig kan IKKE tages som tegn på manglende
viljestyrke.
At MANGE er overvægtige kan ikke tages som tegn på, at de mange mangler
viljestyrke.

Det var såmænd bare det.

Mvh. Lisbeth. (Som har viljen..... *S*)

Fra : Dennis Sørensen

Dato : 26-01-04 23:28

"Lisbeth Jacobsen" wrote

> Men at en person er overvægtig kan IKKE tages som tegn på manglende
> viljestyrke.
> At MANGE er overvægtige kan ikke tages som tegn på, at de mange mangler
> viljestyrke.

Jamen vi er da fuldstændig enige. Det er også en fordom, jeg selv har kæmpet
imod mange gange.

- Dennis

Fra : Newsman

Dato : 26-01-04 23:13

NEWSMAN - Uden viljestyrke kan man ingenting, hvis man skal nå de mål, hvad
enten det drejer sig om penge, eller om at tabe sig, skal man have et mål,
man skal vide hvordan man opnår målet, og man skal have viljen til at nå
det, og viljen til at komme igang, det er det mellem ørene som bestemmer
hvilke valg man tager her i livet, det er dine valg som former dig, det er
dine valg som bestemmer om du tager en banan til morgen mad, eller eggs &
bacon, Lisabeth du må ikke undervurdere betydning på at man kan alt hvis man
bare har viljestyrke. DU KAN ALT HVIS DU HAR VILJESTYRKE, og omsætter din
Viljestyrke til en handling og tager nogle valg. Det hele kommer an på hvad
du syntes er vigtigt for dig, og for din familie, dybest set drejer det sig
psykologi, det er ikke en tilstand som gør at du er fedt, men nogle vag du
har taget i livet, af flere forskellige årsager, det være sig en krise,
problemer i barndommer, eller andre årsager som har gjort at man ikke har
lyttet til sin krop,, jeg tror det er vigtigt at for at man taber sig at man
erkender over for sig selv, at man selv har sat sig i en situation, og at
man selv har ansvaret for at komme ud af situation igen, og hvis du ikke har
viljestyrken så kan du lige så godt vente på at du dør tidligt af et
hjerteslag fordi du er overvægtigt.
Med hensyn til Amerikaners viljestyrke, ja der er mange fede mennesker i
USA, og der er alt for mange usunde ting i USA, linket
www.johnstonefitness.com/ er jo netop også til en person som har !!! taget
en beslutning om at ændre sit liv fordi ! han var fed. det hele drejer jo om
hvad man fokusere på, hvad som man syntes er vigtig i ens liv, jeg tro at
fede mennesker mig selv inklusivt har samme symtomer som en alkoholiker
eller en nikotin afhændig stor ryger, og jeg har fundet ud at det som virker
på mig har været at finde årsagen til at man har taget på, og derefter finde
metoden til at tabe sig, og jeg må sige at efter jeg har gjort det har jeg
tabt 20 kg på ingen tid, alene ved at træne mine muskler, jeg skal tabe 40
mere, er 2 meter høj, og 35 år gammel.
Det jeg mener med at Amerikaner har mere vilje styrke kan jeg beskrive
således at hvis man herover beslutter sig for noget så går man ind i det med
110% power, hvis du har 2 mennesker på en stand og den ene er Amerikaner og
den anden dansker,,begge har besluttet at nu skal man ud og svømme, man har
taget valget at man skal svømme ! så vil amerikanerne styrte ud og hoppe i
vandet, Danskeren vil lige først stikke sin storetå ned i vandet for at
mærke om det er for koldt. Det er den bedste måde at beskrive den mentale
tilstand på folk som bor i et kæmpe land som USA, og så i et lille lorte
ø-samfund som danmark

Fra : Nicolai

Dato : 27-01-04 00:03

> [...]

> vandet, Danskeren vil lige først stikke sin storetå ned i vandet for at

Du er fuld af løgn, hele vejen igennem. Men ok, hvis det hjælper dig at tro
på den salgs propaganda, så vær'sgo. Nogle folk, lyver så meget for dem
selv, at de til sidst ender med at tro på deres egen løgn. Det er åbenbart
sket for dig.

> Det er den bedste måde at beskrive den mentale
> tilstand på folk som bor i et kæmpe land som USA, og så i et lille lorte
> ø-samfund som danmark

Må jeg foreslå dig at rejse hjem. Du har også et valg, uanset om du mener
noget andet.

Nic

Fra : Newsman

Dato : 28-01-04 10:42

> [...]
> selv, at de til sidst ender med at tro på deres egen løgn. Det er åbenbart

NEWSMAN - det er noget useriøst at proklamere at jeg er fuld af løgn ???
hvilken grund ligger der bag denne stempling. Det er fint nok at du er
blevet provokeret fordi du derved er begyndt en tankeprocess som
forhåbenligt ender med, at du tager dig sammen så du kan få smidt noget
fedt, det er dit valg, om du vil dø tidligt af et hjerteslag fordi du er for
fed, eller om du er istand til at tage en beslutnig om at du har vilje
styrke nok til at ændre dit liv og tabe dig, det eneste du skal gøre er at
tage beslutnigen kan du ikke det, har mad lige så stor indflydelse på dig
som alkohol har for en alkoholiker jo før du erkender dette, jo hurtigere
kan du ændre dit liv. Hvis du ikke erkender at du er ansvarlig for dit liv !
så er det dig som lyver for dig selv.

Fra : Nicolai

Dato : 28-01-04 22:42

> NEWSMAN - det er noget useriøst at proklamere at jeg er fuld af løgn ???
> hvilken grund ligger der bag denne stempling.

Det som jeg svarede under, men det er du måske ikke så stiv i? Men jeg
gentager lige:

[...]

"Og da amerikaneren rammer bunden og knækker halsen, var det forsent at
tjekke at vandstanden kun var 20 cm". Den lader vi stå lidt.

Men spøg til side. Dette er bare en af dine løgne, - og du har slet ikke
nogen mulighed for at dokumentere det. Du sidder bare og gætter. Specifikt i
det som du nævner oppe over med "power", er der ingen forskel på danskere og
amerikanere. Nu ved jeg jo heller ikke hvilke typer som du omgås med her i
DK, men inden du udtaler dig omkring ovenstående, skulle du måske prøve at
komme ud og møde nogle flere/andre danskere. Hvis du siger, at du har fået
det fortalt af x antal danskere, så har de jo bare fortalt om sig selv og
ikke om andre. Lidt i stil med at, "Tyv tror hver mand stjæler". Jeg
indrømmer, at der er mange inaktive danskere, men procentvis ikke flere end
amerikanere.

> Det er fint nok at du er
> blevet provokeret fordi du derved er begyndt en tankeprocess som
> forhåbenligt ender med

Nu skal der mere til at jeg bliver provokeret. Barnlige, udokumenterede
påstande lader jeg mig ikke provokere af, men kan dog godt kommentere dem.

> [...]
> kan du ændre dit liv. Hvis du ikke erkender at du er ansvarlig for dit liv

Alt dette har du ret i, men når du blander dumme fordomme ind i en debat, så
er det svært at tage _dig_ seriøst. Jeg startede med at spille amerikansk
fodbold for 14 år siden, som nogle af de første i DK, - har spillet eurocup
og været udtaget til landsholdet. Jeg har trænet styrketræning de sidste 12
år og da jeg var på toppen løftede jeg 185 kilo i benchpress og 700 kilo i
legpress - og det sidste halve år, har jeg fornøjet mig med, at cykle ca.
200 km om ugen, fordelt på 3 dage. Så mht at erkende ansvarlighed, så tror
jeg hellere at du skulle bruge energien på dig selv, end at spilde den på
mig. Nu ved jeg ikke hvordan du er blevet smælderfed, men for mit
vedkommende tog jeg mange kilo på efter 2 uheld, min egen skyld at jeg tog
på, ja. Det skyldtes ikke mangel på viljestyrke, men nærmere massiv
inaktivitet og at jeg var for langsom til at omstille mig på en lavere
forbrænding.

Men tilgengæld, så er der en ting som er gennemgående i alle de amerikanere
jeg kender/har kendt, og det er at de alle sammen, har et enormt behov for
at blive bekræftet og gør andre det ikke, så gør de det selv. Mange
amerikanere kan ikke nøjes med at sige til sig selv at han er god og kan det
hele, - nej, han skal fortælle det til alle andre. Og så er han ligeglad med
om det er sandt eller ej.

De 2 amerikanere jeg personligt har mest respekt for, var en af vores
quarterbacks som hed "Kip" og en lineman som hed "Derek". De var stille og
rolige fyre, ikke højtråbende, som var intelligente og pligtopfyldende. Og
vigtigst, de forstod hvor de var henne og kunne tilpasse sig deres miljø,
uden at kalde det omkringliggende for "lort, uden viljestyrke og på
overførelsesindkomst".

Iøvrigt, så var det vrøvl du lukkede ud med at man ikke kan tjene penge i
DK, beskrevet meget unuanceret. Lønnen i DK er såmænd høj nok, men
flertallet i DK har valgt med tilfredshed at betale en større del i skat,
for at have et socialt netværk og muligheder for alle. For at få en
uddannelse i US, skal man jo netop have vundet i lotteriet, medmindre mor og
far betaler.

Og nu gider jeg sådan set ikke diskutere eller kommentere mere af din
omvendte propaganda. Skal vi fortsat debatere og udveksle erfaringer osv, så
er du nødt til at respektere andre mennesker og ikke tro at amerikanere er
gud's gave til verden

Nic

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 27-01-04 18:06

> [...]

> man skal vide hvordan man opnår målet, og man skal have viljen til at nå

Du skriver det jo egentlig ganske præcist... at man skal have viljestyrke.
Men du beskriver jo også nogle af de andre faktorer, der skal opfyldes.
Viljestyrke er ikke det eneste og ikke nok.

Og da man altså skal have andet end viljestyrke for at tabe sig, kan man af
indlysende grunde ikke konkludere, at hvis folk IKKE taber sig, så er det
fordi de mangler viljestyrke. Det kan være, at det er nogle af de andre
forudsætninger, der ikke er opfyldt.

> hvilke valg man tager her i livet, det er dine valg som former dig, det er
> dine valg som bestemmer om du tager en banan til morgen mad, eller eggs &
> bacon,

Og det forunderlige er, at mens nogle taber sig på at spise banan til
morgenmad, er der nogle, der taber sig på at spise eggs & bacon.

At man har foretaget et valg - og haft viljestyrke til at gennemføre sit
valg, er desværre ikke ensbetydende med, at man når målet.

> Lisabeth du må ikke undervurdere betydning på at man kan alt hvis man
> bare har viljestyrke.

Jamen jeg undervurderer sørme ikke effekten af viljestyrke!!!!
Men jeg overvurderer heller ikke viljestyrke.

Jeg ved, at man ikke kan ALT, hvis man bare har viljestyrke. *S*

Uanset hvor megen viljestyrke jeg har, er der ting, jeg ikke kan opnå. Jeg
bliver eksempelvis aldrig F16 pilot - ikke engang om jeg ville.

Og jeg tør også påstå, at DU ikke kommer til at føde og amme et barn -
uanset hvor stor en vilje du måtte have.

> DU KAN ALT HVIS DU HAR VILJESTYRKE

Ikke alt. *S*

Men jeg er med på, at man stort set intet kan, hvis jeg IKKE har
viljestyrke.

> jeg tror det er vigtigt at for at man taber sig at man
> erkender over for sig selv, at man selv har sat sig i en situation, og at
> man selv har ansvaret for at komme ud af situation igen,

Det er vi ikke uenige i.

MEN.... taber man sig ikke, er det ikke nødvendigvis viljestyrken, der
mangler eller er noget i vejen med. Det kan være, at viljestyrken er helt i
top, mens andre faktorer halter.

Mvh. Lisbeth

Fra : Newsman

Dato : 28-01-04 10:53

> Mvh. Lisbeth
>
>Lisbeth, det er flue knipperi det du siger, man kan naturligvis ikke flyve
selv om man har viljestyrken. Fedt tab er altså ikke så mystisk, du kan
spise mindre energi end du forbruger. Så er der nogen mennesker som er syge
som ikke kan tabe sig, eller som ikke for minuraler eller vitaminer nok til
at kroppen fungere, men det er måske en procent, jeg har også prøvet at gå
til lægen og sige til ham at mit stofskifte er unormalt lavt, fordi jeg
tager på bare ved at kikke på en IS, men sandheden er at for 99% af os så
passer det jo ikke, vores stoftskifte er perfekt, men vi sidder for meget,
laver for lidt motion. Er du klar over at det kræver vilje styrke at løfte
sin røv og tage hen til motions centeret en gang om dagen !!!! Er du klar
over at det kræver så meget vilje styrke at fitness centerene kan nikke
genkendende til at mange køber et kort til 3000 kroner for næsten aldrig at
bruge det !. Du skal have vilje styrke, for kun at spise 1500 Kalorier om
dagen, og sige nej til spiritus og kager. Med mindre du har psykiske
problemer vil du tabe dig, du vil endda tabe dig meget hvis du kun får 1500
kalorier om dagen og går til motion hverdag, men det er svært hvis man ikke
har vilje styrken.
Vilje Styrken er ikke noget du køber, men en tilstand i hele din krop en
beslutning lige så stærk som negotin trængen er for en ryger. Dette her er
rent psykologi, sådan funger mennesker for 1000 år siden, i går, idag, og
såment også i fremtiden. Tænk over det, hvordan vil du leve dit liv hvis du
var slank, vs fed, er der nogen ting du undgår idag, vs hvis du var slank.
Har du det dårligt når du er på standen etc. jeg ved ikke hvilket motiv som
kan konditionere din vilje styrke til at tabe dig lisbeth, jeg ved hvad
virker for mig.

Held & Lykke
Newsman

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 28-01-04 19:47

"Newsman" <dsfs@dff.dd> skrev i en meddelelse

> Du skal have vilje styrke, for kun at spise 1500 Kalorier om
> dagen, og sige nej til spiritus og kager.

Jeg synes ikke det kræver spor viljestyrke at sige nej til spiritus og kage.

> men det er svært hvis man ikke har vilje styrken.

Det kræver bestemt viljestyrke at gennemføre et projekt. Uanset det er
vægttab eller andet.

Men det kræver meget andet end viljestyrke. Og man kan derfor ikke
konkludere, at hvis en person ikke taber sig, så er det fordi vedkommende
mangler viljestyrke.

Mvh. Lisbeth

Fra : Nicolai

Dato : 28-01-04 23:12

"Newsman" <dsfs@dff.dd> wrote in message

> Er du klar over at det kræver vilje styrke at løfte
> sin røv og tage hen til motions centeret en gang om dagen !!!!

Jeg har arbejdet i et fitness-center i 6 år og jeg har trænet i
fitness-center gennemsnitligt 4-5 gange om ugen, hvis man tager pauser og
uheld fra, i 9 år. Hvor lang tid har du trænet, siden du nu er den store
ekspert i hvad der kræves?

> [...]
> over at det kræver så meget vilje styrke at fitness centerene kan nikke
> genkendende til at mange køber et kort til 3000 kroner for næsten aldrig

Ja, derfor at fitness-centre tit kører med tilbud på 3 mdr eller mere, fordi
en del ikke kommer mere efter den 1. måned. Men hvad beviser det? At
amerikanere er bedre mennesker?

> Du skal have vilje styrke, for kun at spise 1500 Kalorier om dagen

Ja, men så kan mange af vores verdensborgere være stolte af sig selv og
deres viljestyrke. 1500 kalorier kan brødføde en hel familie i nogle lande.

> og sige nej til spiritus og kager.

Nej, heller ikke det skal man have viljestyrke til. Jeg har kun drukket
spiritus 2 gange, på 8 år. Og jeg gider ikke bage.

> [...]
1500
> kalorier om dagen og går til motion hverdag, men det er svært hvis man

Ja, det er klart.

> Vilje Styrken er ikke noget du køber,

Sjovt, er det ikke amerikanere der har opfundet selvudviklings-kurser og
andet godt, for blandt andet er forbedre styrken på det felt?

> men en tilstand i hele din krop en
> beslutning lige så stærk som negotin trængen er for en ryger.

Ok, det kan jeg ikke sætte mig ind i, har aldrig røget.

> Dette her er
> rent psykologi, sådan funger mennesker for 1000 år siden, i går, idag, og
> såment også i fremtiden.

Ok, det kan jeg ikke udtale mig om, for da levede jeg ikke. Men det kan da
ikke være med henblik på overvægt, da generel overvægt er betegnet som en
livstilsygdom og har været stigende igennem de sidste mange år. Så hvordan
er det lige, at du mener at "ren psykologi, sådan fungerede mennesker for
1000 år og sådan fungerede de i går [..]" skal forstås?

> Tænk over det, hvordan vil du leve dit liv hvis du
> var slank, vs fed, er der nogen ting du undgår idag, vs hvis du var slank.

Tænker du på kost eller på noget socialt? Mht kosten, skal den helst være
ens hele vejen igennem, tyk eller slank, da det er afgørende for at man
holder sin lavere vægt. Hvis du mener socialt, så har jeg da også set
overvægtige mennesker i svømmehallen osv osv.

> Har du det dårligt når du er på standen etc. jeg ved ikke hvilket motiv
som
> kan konditionere din vilje styrke til at tabe dig lisbeth, jeg ved hvad
> virker for mig.

Så vidt jeg har forstået, så har Lisbeth stort set allerede tabt det hun
skulle tabe, så måske hun er herinde fordi hun fortsat har det som
"interesse", til at vidensudveksle og måske inspiration.

Men ellers har du ret, man skal individuelt finde ud af hvad der motiverer
en og hvilke former for motion og kostomlægning man fungerer bedst med. Ikke
noget nyt du kommer med der, - det har folk vidst længe. Men det virker på
mig, som om det lige er gået op for dig.

> Held & Lykke

Det er altså ikke alle herinde, som har seriøse vægtproblemer. Nogle har det
som interesse, nogle som "studie", nogle har erfaringer fra før de tabte sig
osv. Det virker som om, at du har opfattelsen af at alle herinde skal tabe
50-80 kilo og er døden nær.

> Newsman

Nic

Fra : Puk

Dato : 17-01-04 14:58

"Newsman" <dsfs@dff.dd> wrote in message

> Lovligt ??? det er sku da ikke ulovligt at træne og spise korrekt ??

Nej men der er stor forskel på, hvad der er lovligt af kosttilskud og
diverse stoffer i DK og i USA.
Så vidt jeg er orienteret, så er der flere steder i USA hvor det er ganske
lovligt at tage kosttilskud, der faktisk indeholder en mindre mængde
anabolske steorider. Så selvom det er gjort på den lovlige måde i USA, så
er det ikke sikkert, at det kunne gøres lovligt i DK.

Om det så er muligt eller umuligt at opnå den slags resultater på et år, det
ved jeg ikke.
Men det er vel egentlig også de færreste, som drømmer om den slags
resultater. Den mand er jo trimmet til max *S*.
De fleste, der er overvægtige drømmer vist "bare" om at komme ned på en
fornuftig normal vægt og der er en kæmpe stor forskel.

Een ting er helt sikkert, der skal dælme en masse træning til. Selv træner
jeg 4 gange om ugen, og har været igang omkring 5½ måned. Nu er jeg godt
nok også kvinde, men det er da helt sikker, at jeg ikke kommer til at være i
en tilsvarende form til d.6. august 2004, hvor jeg vil have været igang i et
år. Så er det jo godt for mig, at det heller ikke er det jeg drømmer om
*S*.

Mange hilsner
Puk

Fra : Anders Hagstrøm

Dato : 17-01-04 17:57

"Newsman" wrote

> Det kræver naturligvis vilje styrke, noget Amerikaner er kendt for at
have,

Er det derfor amerikanerne er de tykkeste mennesker i verden?

/Anders

Fra : Newsman

Dato : 17-01-04 18:38

> Er det derfor amerikanerne er de tykkeste mennesker i verden?

NEWSMAN - Nej det er derfor amerikanerne flyver til Mars, det hele drejer
sig om hvad man focusere på du er formentligt ening i at tykke mennesker
ikke bliver tvangsfodret af andre mennesker det er altså en handling man
selv fortager sig, men som man ikke selv er herre over, eller ikke kan
styre, formentlig forde er ligger nogle psykiske, og følesmæssige ting gemt
dybt i en, Amerikanere er også mennesker og der er naturligvis også
mennesker her som har problmer, men det eksemple jeg har referet til her er
jo netop også en person som har haft problmer, men som har sagt STOP ! og
fokuceret på at løse problemet, jeg er selv overvægtigt skal tabe en 30 til
40 kilo, er er enormt succesfuld forretningsmand men åbenbart en fiasko når
det gælder min evne til at tabe mig, for at vende den fiasko til en success
er man nødt til at finde roden til problemet, ellers bliver det jo aldrig
løst. Jeg er tilhænger af at man kan hvad man vil hvis man ved hvordan og
hvad man vil opnå, jeg ved jo at jeg skal tabe med, men jeg har ikke vist
hvordan, jeg tror også på at forde en slankekur jo dybest set er ubehageligt
så er det noget man tager lidt let på. Derfor er det vigtigt at man ser og
forstår nogle rolle modeller, der er flere på nettet, ham her som jeg har
referet til http://www.johnstonefitness.com er intersandt fordi han ikke !
bruger nogen form for ulovlige stoffer han har ikke angivet det hvis han
har, men også fordi han har været i medierne det var på den måde jeg fandt
websiden.

Fra : Dan

Dato : 17-01-04 20:02

HVAD snakker du om?

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 17-01-04 21:17

Dan wrote:
> HVAD snakker du om?
>

> "Lisbeth Jacobsen" <Lisbeth495NOSPAM@hotmail.com> wrote in message

Hej Dan.

Hvis du siterede _under_ det du svarer på,
så havde vi andre en chance for at følge med i en tråd der tegner til at
blive både lang og spændende !

Tror sq lige jeg henter en pose chips og en Cola...............ups !!! sorry

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 17-01-04 21:54

"Dennis Hellan Pedersen" <dhp(fjerndette)@dalbynet.dk> wrote in message

> Hvis du siterede _under_ det du svarer på,

.... og hvis du så skar det væk du ikke svarer på, så...

- Mikkel

--
Mikkel Gybel Jensen, stud. med.
http://home.tiscali.dk/~mgj

Fra : Newsman

Dato : 17-01-04 21:31

Kære Dan,
Jeg syntes det er meget klart hvad jeg snakker om, for at tabe sig, er det
ikke nok at ændre sine spise vaner, man jeg ændre det man har mellem ørene
det er her problemet ligge ellers når man aldrig sine mål. Omegametoden,
Atkins, Nupo, etc er jo ikke andet en jo jo kur, fordi det kræver en kæmpe
ændring af ens traditioner , og værdiere, som lægger til grund for
overvægten, og det er svært jeg kæmper min kamp hverdag for at tabe mig, men
jeg har fundet ud at jeg aldrig har tabt mig så meget før jeg tog ansvaret
for mig selv, dvs ikke "overlod" min kur til Nupu, Piller, mystiske kure
etc. Det eneste jeg har forsøgt at bruge tid på at forklarer er at det sku
virker, jeg taber mig gennemsnitlig 3 KG om ugen, ved at holde en diet på
1800 kalorier om dagen det inkludere endda en kæmpe bøf om aften, jeg træner
om morgen fra 630 til 800 et marid de første uger men nu er jeg hooked på
det derudover er fordelen ved at komme i et motions center alle de kønne og
pæne mennesker, det er motivation i sig selv at se alle de flotte piger.
Glem Jo Jo kurerne få en personlig træner, prøv at studere andre mennesker
som har tabt sig ved motion, kost, etc. Jeg bruger tid på at diskuter med
jer fordi jeg klart kan se, mærke en forskel, jeg har tabt mig fra 165 til
145 fra August jeg er 2 meter høj så jeg skal ned på 100, jeg var sku ved at
gi op, før jeg læste den pågældende website, der er også en anden website
som er værd at læse http://www.fatlosstips.com/

Mvh
Newsman

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 18-01-04 00:33

"Dan" <langenaese@R E M O V E T H I S yahoo.com> skrev i en meddelelse

> HVAD snakker du om?

Når jeg skriver, at jeg synes han burde være stoppet i tide mener jeg, at
hans kamp i uhyggelig grad ligner en anorektikers sygelige besættelses af at
omforme sin krop.

http://www.spiseroeret.dk/spisefors.html
http://www.doping.dk/1024/sideforloeb.asp?artikelID=1311

Det begynder som en "almindelig" slankekur - der bevæger sig over i det
ekstreme med noget, der ligner en total besættelse af kroppen og dens
udseende.

Bare kig på hans træningsprogram, som i visse tilfælde er planlagt minut for
minut!!!!!
http://www.johnstonefitness.com/html/training.html

Ved godt det er et spørgsmål om personlig smag, men JEG synes altså ikke
mænd er sexede, når de er trænede på den måde. Den der ranglede,
chimpanseagtige, senede, benede, tynde krop er bare ikke sexet i mine øjne.

Og jeg tror heller ikke, at hans ekstreme kamp mod sin krop er sund, så jeg
ser intet imponerende efter inspirerende i forløbet. Tvært imod.

Mvh. Lisbeth

Fra : Dan

Dato : 18-01-04 13:49

> [...]
jeg
> ser intet imponerende efter inspirerende i forløbet. Tvært imod.

Uden at være til fyre synes jeg, mænd er sexede, nå de er trænede og rippede
på den måde. Jeg synes også, det er fantastisk at han har gjort det i løbet
af et år uden nogen træningspartner og - ifølge hans påstand - uden
steroider. Så det er absolut et spørgsmål om personlig smag - kan du ikke
lide det, kig den anden vej.

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 19-01-04 00:07

> Så det er absolut et spørgsmål om personlig smag - kan du ikke
> lide det, kig den anden vej.

Det er muligt, at du føler trang til at kigge den anden vej, når folk ikke
har et udseende, der lige harmonerer med din personlige smag. Så sart er jeg
nu ikke.

Det er særdeles relevant at diskutere kropsidealer og -opfattelse i denne
gruppe. Og at afholde sig fra debat om emner der ikke lige passer en perfekt
ville da være absurd.

Mvh. Lisbeth

Fra : Mette

Dato : 17-01-04 10:21

> [...]
> virkelig godt link, se billede serie og hans faq, siden er på engelsk en
> ikke kompliceret, og målene er US, find en omregner på nettet

Det kan sagtens lade sig gøre - også på lovlig vis, tror jeg.
Jeg tabte mig ca. 25 kg på godt 1½ år, og havde jeg dyrket heftig
styrketræning indenfor samme år, så havde jeg også været MEGET fast og stram
i kødet. I stedet var jeg bare meget meget tynd og spinkel, da jeg nåede min
målvægt.

Fra : Nicolai

Dato : 17-01-04 16:55

"Mette" <nospam@hotmail.com> wrote in message

> [...]
stram
> i kødet. I stedet var jeg bare meget meget tynd og spinkel, da jeg nåede

Har du læst hvad der står på siden? For det første, så har han tabt sig de
25 kilo og samtidig gået fra 30 til 8 i fedtprocent, på et ½ år. Ikke 1 år,
men et ½ år. Det sidste halve år, af det år, har han brugt på at
vedligeholde og styrketræne. Jeg mener at have læst et sted, at hvis man har
en konstant fedtprocent på 8, så skulle det være meget svært at bygge
muskelmasse, som han jo har gjort. Men det kan være at Mikkel har et svar på
det? Jeg kan nemlig ikke lige finde noget om det.

Samtidig, så har han haft træningspause, grundet en skulderskade. Og der er
andre ting også, så jeg tror ikke på det. Men omvendt, han "sælger" jo ikke
noget direkte, andet end at jeg kan forstå at han's side er populær. Men det
er vel egentlig også lige meget, folk må selv bestemme hvad de tror på.

Jeg har bare erfaret, at når vi snakker om sportsfolk og deres indtagelse af
diverse illegale/skumle hjælpemidler, så bliver der pyntet godt og grundigt
på det og det ses sjældent, at folk er helt ærlige. For det meste vil folk
ikke indrømme, at de fik hjælp til deres store bedrift, da værdien af eget
arbejde så "falder". Men det skal jo så lige nævnes, at hjælpemidler eller
ej, er det stadig et hårdt arbejde. Og alt det han skriver på hans side,
viser jo ikke om han har for eks. har brugt Novotropin, som er et
væksthormon som virker godt på fedtforbrændning, men alene har det ikke den
store volume-virkende effekt.

Nic

Fra : Gabriella Alsøe

Dato : 17-01-04 15:40

Jeg ved ikke om jeg tror på historien eller ej, men synes som en anden har
sagt, at han burde have stoppet for lang tid siden, for det er da bestemt
ikke kønt.

/Gabriella

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 17-01-04 18:29

"Newsman" <dsfs@dff.dd> wrote in message
> Her er der en som har gjort det !!!

Nu har jeg ikke gidet læse siden så grundigt, jeg synes dog umiddelbart, at
der står en del fornuftige ting. Jeg tvivler dog på, at ret mange kan
opretholde en sådan gejst, dedikation og standhaftighed ret længe.

Selve vægttabet - 25 kg på et halvt år (?) det er da bestemt ikke
urealistisk - de fleste ville nok have vanskeligt ved at holde en kørende så
længe, men det kan da sagtens lade sig gøre. Da jeg trænede mest (cykel)
tabte jeg mig et kilo om ugen - dog kun i to måneder Og han
træningsmetoder ser rimeligt fornuftige ud, hvis jeg har forstået dem ret -
masser af høj-intensitets konditionstræning (syv dage om ugen er måske i
overkanten), suppleret med tre styrketræningsseancer, sådan ville jeg også
gøre det.

Hvad diæten angår, så er den vil heller ikke så tosset, selvom jeg ikke
kunne drømme om at springe morgenmaden over - det er efter min mening det
dummeste man kan gøre. ellers spiser han rimelig normalt: temmelig meget
protein og mange grøntsager, ikke så meget brød, så vidt jeg kunne læse, og
så sparer han ikke specielt på fedtet, og det er der nok heller ikke nogen
grund til med den træningsmængde - hele hans idé er vist at spise temmelig
lidt.

- Mikke

PS. Kan I ikke holde jeres barnlige, politiske diskussion om USA kontra den
hjemlige andegård et andet sted - den er latterlig, dogmatisk og fyldt med
forvanskede klicheer, at man bliver rimelig træt af den.

Fra : Puk

Dato : 17-01-04 18:50

"Mikkel Gybel Jensen" <mgj@tiscali.dk> wrote in message
> [...]

> urealistisk - de fleste ville nok have vanskeligt ved at holde en kørende

> længe, men det kan da sagtens lade sig gøre.

Ja DET kan der vist ikke være nogen tvivl om. Jeg har selv tabt 20 kg på 5
måneder, og jeg startede med "kun" at træne 3 gange om ugen. Herefter øgede
jeg det til 4 gange om ugen. Men det siger vel også at med så meget mere
træning, som han har lavet, så kan man snildt tabe 25 kg på 6 måneder.
Og så er han iøvrigt en mand..... Jeg har da ladet mig fortælle, at det er
lige en lille tand nemmere for mænd at slippe af med fedtet igen, da de
simpelthen har en større muskelmasse end kvinder helt naturligt.

Det der gjorde/gør mig lidt skeptisk var/er, at han er så defineret
muskelmæssigt. Jeg troede faktisk, at der skulle mere tid til at blive SÅ
defineret, også selvom man er mand *S*. Især da hvis han "kun" styrketræner
3 gange om ugen. Men OK, man ser naturligvis også mere defineret ud, når
ens fedtprocent er så lav, som hans. Min egen er iøvrigt gået fra 38,8% til
26,7%. Absolut ikke nær så imponerende, men jeg er nu mægtig glad og regner
da også med at kunne barbere noget af den i de næste 6½ måned frem til min
1-års dag for træning og kostomlægning *S*.

Mange hilsner
Puk

Fra : Mette

Dato : 18-01-04 12:41

"Puk" <ladmigvære@ifred.dk> skrev i en meddelelse

> Ja DET kan der vist ikke være nogen tvivl om. Jeg har selv tabt 20 kg på
5
> måneder, og jeg startede med "kun" at træne 3 gange om ugen.

Det er simpelthen så FLOT, PUK!!!
Jeg vil se før og efter fotos...*g*

Fra : Puk

Dato : 18-01-04 18:03

"Mette" <nospam@hotmail.com> wrote in message

Hej Mette

> Det er simpelthen så FLOT, PUK!!!
> Jeg vil se før og efter fotos...*g*

Mange tak *S*.

Har prøvet at sende billeder til dig, men det virker ikke rigtig. Kan du
ikke smide mig en mail, så jeg kan prøve at svare på den *S*.

Mange hilsner
Puk

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 18-01-04 12:50

Puk wrote:

> Jeg har selv tabt 20
> kg på 5 måneder, og jeg startede med "kun" at træne 3 gange om ugen.
> Herefter øgede jeg det til 4 gange om ugen.

Hej Puk.

Hvad består den træning i ?

Jeg selv går ( hurtig gang, ikke power walk ) en halv time _hver_ dag, + at
jeg så hver anden dag tager 20 minuter på en kondicykel og 10 minuter på en
stepmaskine.

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Puk

Dato : 18-01-04 17:38

"Dennis Hellan Pedersen" <dhp(fjerndette)@dalbynet.dk> wrote in message

Hej Dennis

> Hvad består den træning i ?

Jeg startede med at styrketræne 3 gange om ugen og så ikke andet. På det
tidspunkt cyklede jeg dog også frem og tilbage til arbejde hver dag ca. 30
km i alt om dagen omklædt og med øje for, at det altså også skulle være
motion og ikke bare transport, så jeg følte ikke, der var grund til mere
konditionstræning.

Så købte jeg en bil og så blev det til styrketræning 3 gange om ugen,
spinning een gang om ugen, motionscykel 2 gnage om ugen og noget stram-op og
bodytoning med lidt step een gang om ugen. Alt sammen fordelt over 4 gange
om ugen. Siden spinnede jeg 2 gange om ugen og droppede stram-op og
bodytoning med step men beholdt de 3 gange styrketræning.

Nu er jeg så ovre i at styrketræne 4 gange om ugen med et såkaldt
split-program. Derudover træner jeg intervaltræning på løbebåndet 4 gange
om ugen også. Stadig er der kun 4 ture til centret om ugen, de er så bare
af 2-2½ times varighed hver gang.

> [...]
at
> jeg så hver anden dag tager 20 minuter på en kondicykel og 10 minuter på

For mig er det vigtigt at motionen er sved-dryppende og totalt udfordrende
rent fysisk for at jeg holder motivationen oppe, så jeg har valgt centret og
kører også med en personlig træner, som hjælper mig med at tilpasse min
træning og iøvrigt også har lavet en kostplan til mig *S*. Det der med at
gå for mig selv eller noget i den stil, føles ikke som nok for mig og så
dropper jeg det helt. Jeg skal simpelthen kunne mærke, at det trækker
tænder ud, når jeg laver det, for at stole på at det hjælper noget og dermed
bevare motivationen *S*.

Jeg tror "bare" det er et spørgsmål om, at finde den motionsform som passer
godt til ens personlighed *S*.

Mange hilsner
Puk

Fra : Nicolai

Dato : 18-01-04 13:30

"Puk" <ladmigvære@ifred.dk> wrote in message

> [...]
> lige en lille tand nemmere for mænd at slippe af med fedtet igen, da de
> simpelthen har en større muskelmasse end kvinder helt naturligt.

Jeg siger ikke, at man ikke kan tabe 25 kilo på 6 mdr. Jeg har selv tab 30
kilo på 3 mdr, efter en periode med skade. Men der er forskel på 25 kilo.
Hvis du vejer 80 kilo for meget, så er det nemt at tabe 25 kilo på 6 mdr.
Hvis du vejer 25 kilo for meget, så er det bestemt ikke lige så let, at tabe
25 kilo. Der er en forskel.

> [...]
> muskelmæssigt. Jeg troede faktisk, at der skulle mere tid til at blive SÅ
> defineret, også selvom man er mand *S*. Især da hvis han "kun"

Ja, plus han har haft pause, grundet skulderskade.

> Men OK, man ser naturligvis også mere defineret ud, når
> ens fedtprocent er så lav, som hans.

Ja, fra 30 % til kun 8 % på 6 mdr. De sidste procenter er sværre end de
første.

> Min egen er iøvrigt gået fra 38,8% til
> 26,7%. Absolut ikke nær så imponerende,

Som du absolut skal være stolt af.

> men jeg er nu mægtig glad og regner
> da også med at kunne barbere noget af den i de næste 6½ måned frem til min
> 1-års dag for træning og kostomlægning *S*.

Det tror jeg også du klarer, du har fat i den rigtige løsning.

> Mange hilsner
> Puk

Nic

Fra : Puk

Dato : 18-01-04 17:43

"Nicolai" <news2004@FJERNmailme.dk> wrote in message

> [...]
> Hvis du vejer 80 kilo for meget, så er det nemt at tabe 25 kilo på 6 mdr.
> Hvis du vejer 25 kilo for meget, så er det bestemt ikke lige så let, at

Helt sikkert *S*. Det sad jeg faktisk også selv og tænkte på.
Jeg er selv 173 cm høj. Da jeg startede vejede jeg 86,6 kg og nu vejer jeg
66 kg.
Ingen tvivl om, at det også gik klart stærkest i starten. Jeg tabte næsten
8 kg på den første måned !!!

> Ja, plus han har haft pause, grundet skulderskade.

Jep men jeg er langt fra ekspert på det her område. Jeg bruger selv en
personlig træner for netop at få noget vejledning i realisation af, at jeg
ikke orker at sætte mig ind i det hele selv. Jeg synes ikke, det er så sjov
at læse en masse om træning. Jeg synes bare det er sjovt at træne *G*.

> Som du absolut skal være stolt af.

Det er jeg bestemt også
Næste mål er at tabe ca. 3 kg mere og herefter få fedtprocenten ned på ca.
22 (det burde være realistisk men stadig en stor opgave).
Derudover har jeg udfordret min far til Eremitageløbet til efteråret og han
er en garvet løber, så jeg får min sag for med at træne mig op til det. Var
nemlig overmodig nok til at sige, at jeg ville løbe fra ham *S*.

Jeg tror det er vigtigt med mål og nye udfordringer. Det er det i hvert
fald for mig *S*.

> Det tror jeg også du klarer, du har fat i den rigtige løsning.

Takker mange gange *S*

Mange hilsner
Puk