Vandpyt
Fra : Mette Tornager Eriks~

Dato : 16-01-04 17:47

Der hvor jeg bor er der simpelthen en KÆMPE stor vandpyt lige ude foran
døren. Er der nogen ideer til hvad jeg kan gøre ved den?

K.h.

Mette

Fra : F. Hansen

Dato : 16-01-04 18:45

"Mette Tornager Eriksen" <metteerik92@LÆSESIKKEhotmail.com> skrev i en
meddelelse news:4008157c$0$27473$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Der hvor jeg bor er der simpelthen en KÆMPE stor vandpyt lige ude foran
> døren. Er der nogen ideer til hvad jeg kan gøre ved den?
>
> K.h.
>
> Mette

Lambi køkkenrulle, spøg til side.

Hvilken belægning er der, kan den evt hæves så vandet løber væk?

Finn

Fra : Mette Tornager Eriks~

Dato : 16-01-04 21:22

"F. Hansen" <jerseycowdkNOSPAM@NOSPAMyahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> >
> Lambi køkkenrulle, spøg til side.
>
> Hvilken belægning er der, kan den evt hæves så vandet løber væk?

Der er tale om en blandet belægning af sand, silt, ler, grus og sten samt en
masse huller, mest huller og lidt mindre af det andet. Problemet er at
jorden har nået markkapacitet, og at der ikke er noget dræn endsige kloak i
nærheden. Køkkenrulle duer naturligvis ikke, men måske du eller en anden kan
Finn'e på en god ide?

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 16-01-04 21:36

"Mette Tornager Eriksen" <metteerik92@LÆSESIKKEhotmail.com> skrev
Problemet er at
> jorden har nået markkapacitet, og at der ikke er noget dræn endsige kloak
> nærheden.

Jo, der er et stort dræn lige nedenunder....Du skal blot have hul ned til
det. Det kan gøres ved at grubbe området, eller man graver et hul på det
dybeste sted, der så virker som når du trækker proppen op i badekarret.
Hullet kan fyldes med sand, hvis man vil undgå at skulle ud med spaden flere
gange.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Mette Tornager Eriks~

Dato : 16-01-04 21:46

> [...]
> dybeste sted, der så virker som når du trækker proppen op i badekarret.
> Hullet kan fyldes med sand, hvis man vil undgå at skulle ud med spaden

Hold da op hvor lyder det smart, men er der dræn under alle veje? - faktisk
så tror jeg at vores grusvej er anlagt ovenpå en hulet astfaltvej, og så
duer dit trick vel ikke, vel? - Men hvis nu, hvordan ved jeg at jeg er nået
ned til det (drænet), er det et sandlag under gruset/astfalten?

Sig mig lige engang er det alle der er så flinke herinde, eller er det bare
Preben og Finn? - og er der nogensinde blivet holdt nogen fester?

Tusinde tak

K.h
Mette

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 16-01-04 21:57

On Fri, 16 Jan 2004 21:46:01 +0100, "Mette Tornager Eriksen"
<metteerik92@LÆSESIKKEhotmail.com> wrote:

>Sig mig lige engang er det alle der er så flinke herinde, eller er det bare
>Preben og Finn? - og er der nogensinde blivet holdt nogen fester?

Det er alle - ca.
Ingen fester - endnu ...

http://www.gartneriet.dk

Fra : Peter Andersen

Dato : 16-01-04 23:53

- og er der nogensinde blivet holdt nogen fester?

Hehe det kunne være sjovt, alle de kloge folk på et samlet sted!!!!!!. Men
så skulle det jo næsten være en have fest

Peter

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 17-01-04 00:05

> [...]
bare
> Preben og Finn? - og er der nogensinde blivet holdt nogen fester?

Så må du gnave dig gennem asfalten også, du skal nok m e g e t dybt, hvis
problemet ikke er asfalten, men f.eks. ler u n d e r vejanlæggets dybde.

Vi kommer selvfølgelig til din fest, hvornår var det nu du sagde....
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Ulrik

Dato : 17-01-04 09:07

> [...]
> problemet ikke er asfalten, men f.eks. ler u n d e r vejanlæggets dybde.
>
> Vi kommer selvfølgelig til din fest, hvornår var det nu du sagde....
Hejsa

Hvis det er en gammel hulvej hvor der er kommet asfalt på, tror jeg ikke det
er noget problem at bore igennem.
Jeg har selv arbejdet med at lave boreprøver, og det eneste der kunne stoppe
boret var en stor sten.

Så Mette skal bare finde en person med et jordbor, og så få boret et hul.

Fin ide med en have fest.

Mvh Ulrik

Fra : Mette Tornager Eriks~

Dato : 17-01-04 11:36

"Ulrik" <Ulrik@00nrdc.dk> skrev i en meddelelse

> Så Mette skal bare finde en person med et jordbor, og så få boret et hul.

Du har mange gode ideer Ulrik, men jeg kan vil ikke bare stille mig ud på
vejen og begynde at bore huller, det skal vel kordineres med de andre
beboere som også har huller foran deres huse.

Iøvrigt har jeg selv et jordbord tror jeg, jeg har i hvertfald en af de her
runde beholdere fra Harald Nyborg med et hav af forskellige bor i, et par er
knækket men der er masser af forskellige slags tilbage.

K.h
Mette

Fra : Henning Lund

Dato : 17-01-04 12:20

Mette Tornager Eriksen wrote:

> [...]
> de her runde beholdere fra Harald Nyborg med et hav af forskellige
> bor i, et par er knækket men der er masser af forskellige slags

Så vil naboerne kigge noget hvis du bruger en af dem, kig på dette link
så vil du se hvad et jordbor kan være.

http://216.239.59.104/search?q=cache:mAEQogFu9OgJ:www.apmotorcenter.dk/sw189.asp+jordbor&hl=da&ie=UTF-8

Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hla@tdcspace.dk

Fra : Mette Tornager Eriks~

Dato : 17-01-04 13:24

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> skrev i en meddelelse

> Så vil naboerne kigge noget hvis du bruger en af dem, kig på dette link
> [...]

Ja, det kan jeg da godt se, jeg var ikke klar over at et jorbor var sådan en
kæmpe boremaskine. Hmm sådan en tror jeg ikke lige jeg kan låne hos
naboerne, da de er slagtere, VVS'ere, elektriker, tømre og bøsser, men
måske man kan leje sådan en maskine et sted?

K.h

Mette

Fra : Henning Lund

Dato : 17-01-04 14:43

> [...]

> låne hos naboerne, da de er slagtere, VVS'ere, elektriker, tømre og
> bøsser, men måske man kan leje sådan en maskine et sted?

Mange udlejningsfirmaer og entreprenører har sådan nogle fætre både med
motor og uden motor man kan leje.

Fra : Mette Tornager Eriks~

Dato : 17-01-04 11:37

> "Mette Tornager Eriksen" <metteerik92@LÆSESIKKEhotmail.com> skrev

> Vi kommer selvfølgelig til din fest, hvornår var det nu du sagde....

Jeg har ikke sagt nogen dag, men onsdag kunne måske være en mulighed?

K.h
Mette

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 17-01-04 17:55

"Mette Tornager Eriksen" <metteerik92@LÆSESIKKEhotmail.com> skrev

> Jeg har ikke sagt nogen dag, men onsdag kunne måske være en mulighed?

Jeg er blevet lidt betænkelig ved dine naboer....
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Leonard

Dato : 17-01-04 18:10

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> wrote:

>Jeg er blevet lidt betænkelig ved dine naboer...

Jeg har det altså også skidt med at holde fest med slagtere ...
--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 17-01-04 22:28

"Leonard" <nospam@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> Jeg har det altså også skidt med at holde fest med slagtere ...

Ja, slemt nok, men tænk så på et overfald af den sidstnævnte gruppe....eller
skal vi kalde det bagholdsangreb?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen