Streg under link...
Fra : Allan

Dato : 14-01-04 15:13

Hej.
Jeg har et lille opgave foran mig som jeg tænke en af jer sikkert lige kunne
hjælpe mig på vej med.

Det drejer sig om en hjemmeside, der er delt op i to frames. I den ene har
vi menu'en og i den anden den tekst der skal vises.
Jeg vil gerne have menu'en til at opføre sig sådan at det link der sidst er
trykket på - er understreget med en sort streg under.

Altså stregen skal forblive under linket - når der er blevet trykket på
det... På den måde kan læseren se i menuen, hvilket menupunkt han er på...

Eksempel:

MenuPunkt1 Velkommen til siden etc. etc.
etc.
MenuPunkt2 Du har lige trykket på
menupunkt3
MENUPUNKT3 etc. etc. etc. etc. etc. etc. etc.
etc. etc.
Menupunkt4
Menupunkt5

(her er linket der lige er trykket på med STORT... Men princippet er det
samme)

Mvh
Allan

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 16-01-04 13:50

"Allan" <a@fd> skrev

> [...]
> det... På den måde kan læseren se i menuen, hvilket menupunkt han er på...

Lav dette i css:

a.menu:link, a.menu:visited, a.menu:hover{
text-decoration:none;
}

a.menu:active{
text-decoration:1px solid black;
}

.... og lav dette i menuen:

<a class="menu" href="nyside.htm">Ny side</a>

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 16-01-04 14:00

Erik Ginnerskov skrev:

> a.menu:active{
> text-decoration:1px solid black;
> }

Det giver ikke den ønskede effekt.

a:active gælder når der trykkes på et link - så snart man slipper
museknappen (eller enter-knappen hvis man bruger den), er :active
ikke aktiv [hø hø] mere.

Det skal gøres i html-delen eller evt. med javascript. Med en
framebaseret løsning (som her) er javascript nok den enkleste
indgang til problemet.

Jeg er ikke javascriptekspert, men man kan bruge onclick-hændelsen
på links til at gennemløbe alle menulinks og ændre formateringen af
det link der peger på den aktuelle side. Spørg i clientsidegruppen
for mere hjælp.

FUT: <news:dk.edb.internet.webdesign.clientside>
Om FUT og X-FUT: <http://www.usenet.dk/ord/lokal.html#fut>

--
Jens Gyldenkærne Clausen