Mini-roser
Fra : Ukendt

Dato : 16-01-04 09:31

Jeg har købt mig nogle miniroser i potter for at få lidt "forår" ind i
huset. Jeg ville gerne vide, om der er nogen af Jer der ved, om de bare skal
ud når de er afblomstrede, eller om jeg får noget ud af at blive ved med at
passe på dem. Kan de evt. overleve i haven?

Venlig hilsen
Susanne

Fra : Flemming Kjær

Dato : 16-01-04 12:46

Sæt dem ud i haven, når de er færdigafblomstret.
De trives fint, som alle andre roser i haven.

mvh
Flemming

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 16-01-04 14:31

Henrik skrev i et indlæg på usenet:
> Kan de evt. overleve i haven?

Sagtens - vi har flere, der har stået flere år i haven - de trives fint.

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 16-01-04 15:59

On Fri, 16 Jan 2004 14:31:23 +0100, "Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid>
wrote:

>Sagtens - vi har flere, der har stået flere år i haven - de trives fint.

Rigtig mange af de roser som sælges som potteplanter er fra Poulsen
Roser (altså, rosensorten, ikke planten i sig selv, Poulsen Roser
fremavler kun nye sorter og lader så andre om at producere dem til
salg). Et af kriterierne hos Poulsen Roser er at også deres potteroser
kan trives i en dansk have.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 16-01-04 21:52

Mads Lie Jensen skrev i sit indlæg på usenet:
> [...]
> fremavler kun nye sorter og lader så andre om at producere dem til
> salg). Et af kriterierne hos Poulsen Roser er at også deres potteroser

For cirka 20 år siden købte jeg en pose frø fra en aller anden frøhandel til
"potte-roser", som jeg såede i potter og de kom faktisk op og fik små
hvide/lyserøde blomster i potterne.

Et par potter blev foræret til mine forældre, og de plantede dem efter
afblomstring ud i haven, hvor de stadig lever og har udviklet sig til en
lille busk

Jan

--
Mvh Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Mail: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Janni Kristoffersen

Dato : 20-01-04 14:48

Min erfaring er at mini roser på denne årstid er lidt svære at holde liv i.
Men lykkedes det så kan de sagtens overleve i haven