Forbandede biler
Fra : Jan Holm

Dato : 16-01-04 00:18

Hej Alle

Biler interessere mig ikke, men er et dyrt nødvendigt onde der kræves for
at komme fra a til b. Når det så er sagt har man vel så meget smag at man
ikke vil køre i en øjebæ ,-)) Komfort og køregenskaber skal der også være
lidt af..

Først var jeg på at få en MB 2.5 D import fra Tyskland, men fik at vide at
det tyske marked var støvsuget for biler der var noget værd.

Så kastede jeg kærligheden på en Alfa Romeo 145. Den kræver så en masse
nusseri og kærlighed som jeg ikke er istand til at mobilisere.

Nu er jeg så nået til Toyota Sportsvan. Men det må også gerne være
økonomisk.
Dvs. jeg bliver nød til at finde en fra før 08.98 altså til gammel afgift.
Men hvad
er så driftspriserne på en sådan, benzinforbru, vægtafgift ect. ?

På forhånd tak
Jan Holm

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 16-01-04 06:21

"Jan Holm" <NOSPAM@NOSPAM.TIA> skrev i en meddelelse
> Dvs. jeg bliver nød til at finde en fra før 08.98 altså til gammel afgift.

Jeg vil anbefale dig at finde en fra før 3. juni 1998, da biler fra 3. juni
og frem er pålagt tillægsafgiften.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Rasmus

Dato : 16-01-04 15:40

"Jan Holm" <NOSPAM@NOSPAM.TIA> wrote in message
> [...]
> Men hvad
> er så driftspriserne på en sådan, benzinforbru, vægtafgift ect. ?

Benzineren render vist omkring 10-12km/L

mvh
Rasmus

Fra : claus b. p.

Dato : 17-01-04 01:03

> [...]
>
> Først var jeg på at få en MB 2.5 D import fra Tyskland, men fik at vide at
> det tyske marked var støvsuget for biler der var noget værd.

Det er da vist noget sludder. Men uanset om du vil importere sådan en eller
købe den herhjemme, skal den gås grundigt efter, så prisen passer til
standen. Ellers kan jeg mht. komfort og pålidelighed absolut anbefale
maskinen, uanset om det er en 190, C eller E model du har set. (Selfølgelig
er en 300D endnu bedre.)

/Claus