hakket kalkunkød
Fra : Cindie Iwersen

Dato : 21-04-01 12:01

Hejsa

Jeg har købt noget hakket kalkunkød og nu ville jeg hør om man kan lave
frikadeller af farsen. Eller er der måske en som har en god opskrift
liggende på et eller andet med hakket kalkunkød. Det skal være en nem og
billig ret.

mvh Cindie

Fra : Sidsel L. Espersen

Dato : 21-04-01 12:40

Bland kødet med:
chili
hvidløg
ingefær
koriander
en smule worchester sauce
+ garam masala hvis det haves

tilsæt et æg, rasp og en smule mælk.

kog eller steg disse boller og server med en sauce af følgende:

løg svitses til de er gennemsigtige.
tilsæt en dåse hakkede flåede tomater.
tilsæt en halv buko friskost (den gule).
smag til med salt, peber og gerne Garam masala.
lad bollerne koge med i 10 minutter og server med frisk båndpasta.

- Sidsel

Fra : Bettina Madsen

Dato : 21-04-01 13:49

>Jeg har købt noget hakket kalkunkød og nu ville jeg hør om man kan lave
>frikadeller af farsen.

Du kan bruge hk. kalkunkød som du bruger andet hk. kød. Du kan altså godt
både lave frikadeller og farsbrød af det. Du kan evt. komme en masse rød
peber og persille i farsen, det ser flot ud.

God fornøjelse

Bettina

Fra : Hauge

Dato : 21-04-01 14:02

Hejsa

"Bettina Madsen" <bettina@cyberdude.dk> wrote in message
> Du kan bruge hk. kalkunkød som du bruger andet hk. kød. Du kan altså godt
> både lave frikadeller og farsbrød af det. Du kan evt. komme en masse rød
> peber og persille i farsen, det ser flot ud.

Og så smager det heller ikke af kalkun, så det er jo helt perfekt

Hvorfor ikke bare erstatte kalkunkødet med rasp, de smager begge ikke af
noget som helst, og skal begge bare fyldes op med krydderier for at smage af
noget, og så er rasp ret billigt

Mvh Hauge

Fra : Peter W. Bosse

Dato : 22-04-01 04:49

"Cindie Iwersen" <ciwr@obel.auc.dk> skrev i meddelandet:

> [...]
>frikadeller af farsen. Eller er der måske en som har en god opskrift
>liggende på et eller andet med hakket kalkunkød. Det skal være en nem

Hi Cindie, -denne opskrift på kalkunkrebinetter er helt gratis...

Kalkunkrebinetter med bacon & svampe:
4 pers.

500 g hakket kalkun
150 g bacon (i tyndeskiver)
1 spsk smør
-
Dampet savoykål:
1 lille savoy (el. a. kål) - meget fint snittet
2 spsk smør
evt. lidt muskatnød (revet)
1 dl hønsebouillon
1½ dl piskefløde
-
Tilbehør:
250 g champignon (i tykke skiver)
lidt persille
små pillekartofler el. løse ris

Form kødet til 4 krebinetter og vikl 1-2 skiver bacon om kanten på hver.
Drys med peber og evt. lidt salt. Skær resten af baconen i små terninger
og stil til side i køleskabet.
Kom kålen ½ min. i kogende, letsaltet vand. Hæld vandet fra, dryp godt
af. Smelt smørret uden at det tager farve og vend kålen heri. Krydr med
salt, peber og muskat. Tilsæt bouillon og fløde og kog igennem.
Rist baconterningerne på en tør pande, tag dem op og dryp af på
fedtsugende papir. Hæld fedtet fra og brun lidt smør på panden. Steg
krebinetterne til de er gyldne og akkurat stegt igennem, men uden at
være tørre. Ca. 6 min. på hver side. Tag kødet fra panden og steg tykke
skiver champignon på panden i fedtstoffet fra kødet.
Servér krebinetterne over kålen med et drys af bacon og persille. Anret
champignonerne omkring og giv kartofler eller ris til.

Velbekomme!

--
Mvh.
Peter W. Bosse

Fra : Karina Lund Andersen

Dato : 30-05-01 22:27

Hej Cindie.

Jeg plejer at lave kalkunfrikadeller:

hakket kalkunkød
friske krydderurter(persille, basilikum, purløg) gerne flere forskellige
slags.
Porre/løg(alm., rødløg, forårsløg eller andre)
hvidløg
salt og peber

Steg dem på panden og nyd dem, de smager himmelsk:)

Nogen vil nok undre sig over at der hverken er æg, mælk eller mel i farsen,
men det er altså ikke nødvendigt.

Du kan også lave farsbrød.Brug samme opskrift og tilsæt evt. friske
finthakkede champignons og hakket feta - det er mums. Skal stege i ovnen ca
1 time v. 175 grader.

mvh.

Karina:)

Fra : Cindie

Dato : 03-06-01 20:28

Hejsa

Mange tak for de opskrifter med hakket kalkunkød.

Jeg prøvede at lave alm frikadeller af dem, hvor jeg blandede en reven
gulerod. De blev så stegt på en gril og blev meget gode.

mvh Cindie