Mercedes Vito?
Fra : Mogens...

Dato : 15-01-04 21:17

Er alle Mercedes Vito/V-modellerne noget skidt, eller er det kun til
og med en bestemt årgang?
(kun ift. diesel-udgaverne)

/Mogens

Fra : Rene´

Dato : 15-01-04 21:37

De er nok ikke dårliger en andre

Fra : Mogens...

Dato : 15-01-04 21:42

On Thu, 15 Jan 2004 21:36:32 +0100, "Rene´" <virker@ikke.dk> wrote:

>De er nok ikke dårliger end andre

Jow, jow - der har været megen ballade med dé biler, hvilket du også
har kunnet læse i denne NG. Autobild har skrevet en del om
dårligdommene, der dækker alt muligt.

Men er det stadig tilfældet, og er CDI bedre end TD...

/Mogens

Fra : Søren Blom

Dato : 15-01-04 22:06

"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev

> [...]
> dårligdommene, der dækker alt muligt.
>
> Men er det stadig tilfældet, og er CDI bedre end TD...

Har et vennepar der har en som invalidebil, den har der aldrig være
problemer med.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Mogens...

Dato : 15-01-04 22:10

On Thu, 15 Jan 2004 22:06:10 +0100, "Søren Blom" <soren@blom.dk>
wrote:

>Har et vennepar der har en som invalidebil, den har der aldrig være
>problemer med.

Årgang og model?

/Mogens

Fra : Søren Blom

Dato : 15-01-04 22:19

"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev

> Årgang og model?

V-klasse 220 CDI årgang 12/2000

Fra : Mogens...

Dato : 15-01-04 22:21

On Thu, 15 Jan 2004 22:19:05 +0100, "Søren Blom" <soren@blom.dk>
wrote:

>V-klasse 220 CDI årgang 12/2000

Fint :)
Har den niveauregulering og ellers hele "svineriet"?
(el-udstyr, automatgear, osv...)

/Mogens

Fra : Søren Blom

Dato : 16-01-04 09:40

"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev

> Fint :)
> Har den niveauregulering og ellers hele "svineriet"?
> (el-udstyr, automatgear, osv...)

Den har i hvert fald Oliefyr, men ikke automatgear, hvad det ellers er af
"luksus" i den ved jeg faktisk ikke, for den er ganske normal, det er bare
en invalidebil med en kørestolsrampe i bagenden og et læggeleje til et barn.

Fra : Henrik B.

Dato : 19-01-04 15:35

Mogens... wrote:
:: On Thu, 15 Jan 2004 22:19:05 +0100, "Søren Blom" <soren@blom.dk>
:: wrote:
::
::: V-klasse 220 CDI årgang 12/2000
::
:: Fint :)
:: Har den niveauregulering og ellers hele "svineriet"?
:: (el-udstyr, automatgear, osv...)

Har én gang prøvet en taxa hér i byen med luftaffjedring/niveauregulering.
Det brød jeg mig ikke om - var en gyngehest uden lige.

M.v.h.

Fra : Ukendt

Dato : 15-01-04 22:06

"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dårligdommene, der dækker alt muligt.
>
> Men er det stadig tilfældet, og er CDI bedre end TD...

Ikke _så_ meget, nej, og ja...

Men den nye Transit har i dén grad overgået Vito i elendighed. I løbet af
ca. to år (vi fik de første der kom til DK), og gennemsnitligt 60.000 km på
hver, er der i en bilpark på ca. 20-25 stk. skiftet minimum 3 gearkasser og
jeg ved ikke hvor mange sædebeslag, startbesvær o.s.v. Mage til upålidelig
varevogn skal man vidst lede længe efter!

--
Venligst,
Lars Vestman

Fra : Mogens...

Dato : 15-01-04 22:10

On Thu, 15 Jan 2004 22:05:35 +0100, "Vestman" <vestman at adslhome
danmark> wrote:

>Mage til upålidelig varevogn skal man vidst lede længe efter!

Vito eller hva'?

/Mogens

Fra : Axelgaard

Dato : 15-01-04 22:54

> Vito eller hva'?

Nej han snakker om en Ford Transit

"Men den nye Transit har i dén grad overgået Vito i elendighed"

Fra : Mogens...

Dato : 15-01-04 23:27

On Thu, 15 Jan 2004 22:53:38 +0100, "Axelgaard"
<axelgaardNOSPAMPLZ@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Nej han snakker om en Ford Transit
>"Men den nye Transit har i dén grad overgået Vito i elendighed"

Okay - det er jo hamrende irrelevant og uinteressant, når talen nu er
på MB

/Mogens

Fra : Peter Weis

Dato : 16-01-04 08:39

"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message

> Okay - det er jo hamrende irrelevant og uinteressant, når talen nu er
> på MB

Arhh, Mogens ... du plejer da nok at kunne følge trådene temmeligt langt væk
fra emnet ô¿ô

mvh
Peter

Fra : Mogens...

Dato : 16-01-04 17:52

On Fri, 16 Jan 2004 08:39:29 +0100, "Peter Weis"

>Arhh, Mogens ... du plejer da nok at kunne følge trådene temmeligt langt væk
>fra emnet ô¿ô

Som du kan se på smiley'en, var det netop sådan, den IKKE skulle
forståes!

/Mogens

Fra : Søren B. Andersen

Dato : 16-01-04 07:18

> Er alle Mercedes Vito/V-modellerne noget skidt, eller er det kun til
> og med en bestemt årgang?
> (kun ift. diesel-udgaverne)
>

> /Mogens

Mercedes Vito af mange regnet som noget af det dårligste, Mercedes har
lavet. Jeg har selv set på
Vito et par gange men begge gange gået fra det igen.
De havde begge store problemer med rust, på biler
som kun var henholdsvis 1 og 2 år.
Se evt. www.mandagsbil.dk

Mvh. Søren,
MB 190D / Caravelle 2,5 TDI

Fra : Rene´

Dato : 16-01-04 14:16

Jeg har en bekent der har kørt nu 200000 km uden problemer overhoved, han er
fuldstændig paf overfor at folk siger det er noget lort.han har kun skiftet
bremser og olie ikke andet. det er en 112 cdi fra 2000 alle cdi har iøvrig
oliefyr som standart.Men de første vitoér var hvis noget pis.

Fra : Rune Simonsen

Dato : 16-01-04 14:42

On Fri, 16 Jan 2004 14:15:50 +0100, "Rene´" <virker@ikke.dk> wrote:

> det er en 112 cdi fra 2000 alle cdi har iøvrig
> oliefyr som standart.

Det tror jeg ikke er rigtigt. Jeg har kørt en del kilometer i en
110CDI uden oliefyr. Omtalte bil opgav firmaet, jeg kørte for dog, da
den konstant gik i stykker.

Jeg har flere gange holdt et eller andet sted, hvorefter motoren har
valgt, at nu er der noget galt, og så gået i en eller anden tilstand
hvor den overhovedet ikke trækker og ikke kan komme over 2500
omdrejninger. Hvad der blev skiftet på den bil er ikke småting. I en
periode holdt den konstant på værksted, og til sidst var Mercedes nødt
til at give os deres lege-vito (En næsten ny, hvid 112'er med masser
af udstyr, der står SCORE-KASSEVOGN bagpå med store bogstaver :) )
hver gang vi kom med vores egen, for de kunne godt se, at det var
noget pis.

Det skal retfærdigvis siges, at firmaet så købte en 112CDI bagefter,
som jeg kørte masser af kilometer i uden problemer.

> Men de første vitoér var hvis noget pis.

Nogle af dem er i hvert fald.

--

Rune Simonsen

Fra : Mogens...

Dato : 16-01-04 17:54

On Fri, 16 Jan 2004 14:42:15 +0100, Rune Simonsen
<rrs@nospamCykelskur.dk> wrote:

>Nogle af dem er i hvert fald.

Mon år 2000 er skilleåret...?

/Mogens

Fra : claus b. p.

Dato : 17-01-04 01:18

> Mon år 2000 er skilleåret...?
>

> /Mogens

Det var ikke mit indtryk da jeg talte med en vognmand på midtsjælland sidste
år.

/Claus

Fra : Rene´

Dato : 17-01-04 11:25

Er der ikke en adac statestik over varevogne ??
ligesom over personbiler..

Fra : Mogens...

Dato : 17-01-04 11:40

On Sat, 17 Jan 2004 11:24:52 +0100, "Rene´" <virker@ikke.dk> wrote:

>Er der ikke en adac statestik over varevogne ??
>ligesom over personbiler..

www.adac.de -> Kræver medlemsskab af klubben

Fandt lige denne side, der stort set fortæller alt om bilen
www.gelhaus.de/mb/vklasse.html
Hvilke kræfter og moment man kan "få" i bilen, idet følgende er at
agte! -> "Die serienmäßig vorhandene Leistung ist nicht überragend
aber ausreichend" (oversættelse: Bilernes fabriksydelse er ikke
overvældende, men tilstrækkelig...)

Jeg tror ikke, man bør vælge ældre end modelår 2000...

/Mogens

Fra : Michael Nielsen

Dato : 20-01-04 09:29

"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message

> Er alle Mercedes Vito/V-modellerne noget skidt, eller er det kun til
> og med en bestemt årgang?
> (kun ift. diesel-udgaverne)

De første årgange er værst, specielt 230 Turbodiesel omtales som en værre
gang lort.

Sørg for at købe en med CDI-motor.

--
Michael Nielsen