Feriepenge
Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 21-04-01 09:49

Hej,

Jeg arbejder lidt freelance med webudvikling, og jeg har et spørgsmål:
Hvordan får man udbetalt feriepenge? Jeg har fået sedler fra mine varierende
arbejdsgivere om "Feriepenge til anvisning", men de går tilsyneladende ikke
automatisk ind på min konto, ligesom min løn. Jeg tror i øvrigt ikke jeg har
fået feriepenge udbetalt de sidste par år, kan jeg få dem nu?

Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.

Fra : Nico de Jong

Dato : 21-04-01 18:52

Rasmus Nielsen <rasmusn@rasmusn.dk> skrev i en nyhedsmeddelelse:9brhou$hqn$1@news.inet.tele.dk...
> [...]
> automatisk ind på min konto, ligesom min løn. Jeg tror i øvrigt ikke jeg har
> fået feriepenge udbetalt de sidste par år, kan jeg få dem nu?

Det forekommer mig at jeg lige har læst et sted at du skal hen på kommunekontoret og snakke med socialforvaltningen. Problemet er jo at du ikke har nogen arbejdsgiver

Nico

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 22-04-01 03:25

"Rasmus Nielsen" <rasmusn@rasmusn.dk> wrote in message

> [...]
jeg har
> fået feriepenge udbetalt de sidste par år, kan jeg få dem nu?

Før ferieårets start skulle du modtage en opgørelse over de indbetalte
feriepenge, som du derefter kan hæve når du holder ferie. Ellers må du
finde ud af om de faktisk er indbetalt af dine arbejdsgivere.

Niels

Fra : Peter

Dato : 23-04-01 07:09

> [...]
> automatisk ind på min konto, ligesom min løn. Jeg tror i øvrigt ikke jeg har
> fået feriepenge udbetalt de sidste par år, kan jeg få dem nu?

Du skal have fat i Arbejdsmarkedets feriefond

Du kan gå ind på www.feriekonto.dk og bestille et feriekontobevis.
Det skal du udfylde og indsende til socialforvaltningen i din kommune.

Du kan også ringe til dem på 48 20 49 10

--
Venlig hilsen

Peter Heinzl

Cgi Shop