Hvilke AGP virker med dette kort??
Fra : Per Horn Petersen

Dato : 15-01-04 20:09

Hejsa, jeg har for tiden et WinFast GF2 GTI kort i min maskine,
som er en P4 1.6 med 1Gb ram.
og med et Chaintech 9bjf motherboard (se link)

http://www.chaintech.dk/Products/socket478/9BJF.HTM

Da jeg synes det er ved at være ved tiden at skifte mit grafikkort har
jeg så et spørgsmål :)

På linket ses det at kortet understøttet AGP 4 1,5V

er det så AGP1...AGP4 eller er det AGP4...AGP8 kort der kan bruges
jeg er efterhånden ved at være i vildrede.

Angående det nye grafikkort, kan jeg se at det skal være noget i stil
med et R9500pro, R9600pro eller R9600XT såfremt at de passer i min maskine.
De findes i mange prisklasser hvis man søger på edbpriser.dk - er der
noget forgjort i at vælge det billigste?? eller er der andet man også
skal holde sig for øje??

Er der nogen der har et af følgende kort til over, så vil jeg gerne høre
om det...

På forhånd tak for hjælpen

venlig hilsen Per

PS SPAM fra min email :)

Fra : Jesper

Dato : 15-01-04 21:24

Når din AGP port er 4x kan du faktisk bruge nærmest alle kort der har 4x i
understøttelse. Altså -- du kan både bruge et der hedder -- 2-4x og et der
hedder 4-8x AGP. Men det der hedder 4-8x AGP vil jo så bare køre på laveste
hastighed, hvor det andet vil køre på højeste hastighed. Jeg vil dog nok
vælge det der hedder 4-8x AGP, da du ved en evt. senere opgradering ikke
behøver at skulle skifte grafikkortet fordi du lige falder for et bundkort
der kun vil køre 8x AGP.

MVH

Jesper

Fra : HKS

Dato : 15-01-04 21:39

"Per Horn Petersen" <phSPAMpe03@kom.auc.dk> wrote in message
> [...]
>
> er det så AGP1...AGP4 eller er det AGP4...AGP8 kort der kan bruges
> jeg er efterhånden ved at være i vildrede.

1.5v er AGP 4x og 8x

> Angående det nye grafikkort, kan jeg se at det skal være noget i stil
> med et R9500pro, R9600pro eller R9600XT såfremt at de passer i min
maskine.

Det gør de.

> De findes i mange prisklasser hvis man søger på edbpriser.dk - er der
> noget forgjort i at vælge det billigste?? eller er der andet man også
> skal holde sig for øje??

Man skal måske overveje om man vil fremtidssikre sig en lille smule eller
bare have noget der virker lige for tiden.

Om man skal vælge det billigeste vil jeg nok sige nej. Med moderne
grafikkort får man mere eller mindre hvad man betaler for.
Af de kort du har foreslået selv er 9600XT det hurtigeste af de 3 og sikkert
osse det dyreste. Eventuelt kunne du osse overvej 9700 pro/non pro hvis det
skal være et kort i Radeon serien.
Der osse kort der matcher i GeForce serion hvis du er Nvidia fan.

Evt, find ud af hvad du maks vil ofre, så er det nemmere for os at give bud
på de bedstydende kort i den klasse.

/HKS

Fra : Cinnober

Dato : 15-01-04 22:45

"HKS" <not@likely.com> skrev i en meddelelse

> "Per Horn Petersen" <phSPAMpe03@kom.auc.dk> wrote in message

> 1.5v er AGP 4x og 8x

æhh mener nu at x4 er 1.5v og x8 er 0.8v....

2x er 3.3v

Fra : Jesper

Dato : 15-01-04 23:21

Og det indstilles vel automatisk i BIOS når man fortæller hvor hurtig man
skal have AGP-porten -- ikke ?? *SS*

Jesper

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-01-04 00:40

In article <FQDNb.4685$dY6.3446@news.get2net.dk>,
smiltilmig@hotmail.com says...

> æhh mener nu at x4 er 1.5v og x8 er 0.8v....

Korrekt.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Jesper

Dato : 15-01-04 22:26

Fra : Per Horn Petersen

Dato : 16-01-04 14:46

Jesper wrote:
> [...]
> behøver at skulle skifte grafikkortet fordi du lige falder for et bundkort

OK - nu har jeg et spørgsmål mere :)

ved nogle kort står der kun AGP8

tæller det som AGP4-8 eller kan de ikke du til AGP4??

jeg har set R9600XT kort fra ca 1200 til 14000
er det bedre at købe et R9600pro for 1200 end et R9600XT for ca 1200??

det til 1200:

det til 14000:

beløbet jeg kunne tænke mig at spændere på lort ligger i ca. 1000, så
1200 kan vel også gå :)

/Per