Snegle med hvidløgssmør og persille...hvil~
Fra : Agelby

Dato : 15-01-04 18:35

Hej Gruppe,

Selv er vi rødvinsfanatikere og drikker meget meget sjældent hvidvin.

Vi skal have gæster, hvor vi byder på snegle med hvidløgssmør og persillle
(dem i sneglehusene).

Nu er vi blevet i tvivl.

Hvad er "korrekt" at servere til denne spise...rødvin eller hvidvin?

V.h.

Mette og Henrik Agelby

Fra : Gert Krabsen

Dato : 15-01-04 18:56

Hvis det er de snegle, jeg har mødt, så er de så inficerede med hvidløg, at
smagsløgene under alle omstændigheder er bedøvede - og så er koldt vand
lige så godt (men jeg er nu heller ikke ynder af hvidløg).

Bortset fra det, så må det være en hvidvin med en vis syre/spænstighed -
mit forslag ville være Sauvignon Blanc, gerne oversøisk.

Eller en spændende øl?

mvh
Krabsen

--