Begynder i slankeuniverset
Fra : Gabriella Alsøe

Dato : 15-01-04 18:09

Hej NG

Jeg har for knap 3 mdr siden født en dejlig dreng. Jeg ammer ham stadig, men
vil så småt gerne begynde at tabe nogle af de kilo der har sneget sig på
(~20-25 kg). Jeg har fundet et center som har barnepiger ansat så jeg kan
begynde at træne lidt. Jeg havde tænkt efterfødselhold, spinning og salsa
alle sammen 1 gang om ugen. Derudover har jeg fået en Pilates dvd, som jeg
kan lave herhjemme, jeg tror jeg kan få det gjort to gange på en uge.

De ting tilsammen skulle jo gerne give et vægttab, ikke? Men jeg leder også
efter en fornuftig kostplan. Er der nogen der har nogle gode råd, både til
kickstart og til forløbet og til vedligeholdelsen? Jeg ved godt alt det med
at skære ned på fedt og sukker, sådan lever vi i forvejen, men jeg har læst
en masse herinde om at undgå kulhydrater osv - nogen erfaringer for og imod?

Til jer andre som kæmper - held og lykke!

Vh Gabriella

Fra : Heidi

Dato : 15-01-04 20:01

Gabriella Alsøe wrote:

snip

> Jeg ved godt alt det med at skære ned på fedt og sukker, sådan lever
> vi i forvejen, men jeg har læst en masse herinde om at undgå
> kulhydrater osv - nogen erfaringer for og imod?

Jeg begyndte på en sundere kost for 1½ uge siden, og har i den periode
overhovedet ikke spist pasta, ris eller hvidt brød (som jeg ellers har
spist meget af).
De eneste kornprodukter jeg får er de meget grove runde knækbrød fra
Wasa (som indeholder mange fibre), og så speltflakes på youghurt om
morgenen.
Derudover masser af grøntsager og magert kød, og fedtfattige
mejeriprodukter (1,5% hytteost, 5% skæreost, Cheasy 0,1% youghurt osv.)
Jeg har tabt mig knap 2½ kg, og selvom det uden tvivl ikke fortsætter
med den hast, så tror jeg alligevel at det mindre indtag af kulhydrater
har en virkning.
For tre år siden var jeg nemlig også på kur i ca. 3-4 måneder, men hvor
jeg stadig spiste masser af brød og pasta, og da tabte jeg mig ikke med
samme hast. Ca. ½-1 kg om ugen det første stykke tid.

Så jeg tror det virker - derudover at det er vigtigt at spise 5-6 gange
om dagen for at holde forbrændingen i gang.

> Til jer andre som kæmper - held og lykke!

Tak og i lige måde

--
Mvh. Heidi
Svar i gruppen og IKKE pr. mail!!!

Fra : sune vuorela

Dato : 15-01-04 22:39

En der kalder sig "Gabriella Alsøe" <gabi@tdcadsl.dk> skrev:

>at sk? ned p?edt og sukker, s?n lever vi i forvejen, men jeg har l?
>en masse herinde om at undg?ulhydrater osv - nogen erfaringer for og imod?

Jeg foretrækker den kulhydratfattige, da jeg godt kan lide piskefløde
i sovsen, bacon og fuldfed ost...

Og ja det virker...

--
Sune