Startproblem
Fra : TunFisker

Dato : 15-01-04 17:16

Startproblem med Peugeot Speedfight LC. Har knallerten ikke været igang i
mere end 2 døgn, er den "umulig" at starte. Nogen der har gode ideer til
problemløsning?

MVH/JøN

Fra : Moller

Dato : 15-01-04 19:16

"TunFisker" <jorgen@nielsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Startproblem med Peugeot Speedfight LC. Har knallerten ikke været igang i
> mere end 2 døgn, er den "umulig" at starte. Nogen der har gode ideer til
> problemløsning?

Batteriet er dødt ... der skal købes et nyt.

Det passer meget godt med at frostvejret vi har nu, samt at det er
misligeholdt, og derved dræbes det hurtigt.

VH
Lars Molnit

Fra : www.scooterhoved.tk

Dato : 15-01-04 19:29

Moller wrote:
> [...]
>
> Det passer meget godt med at frostvejret vi har nu, samt at det er
> misligeholdt, og derved dræbes det hurtigt.

hej

det er jeg nu ikk helt endni i.. godt nok døder et battri hurtige i frost..
men tror måske ikk det er der for. men hvis dit batteri ikk virker. så prøve
med kicstarten. men hvis den ikk vil state.. så prøve med noget
kaberatorsprit.. måske virker det..

Hilsen
Tobias Klint

Fra : Hekto

Dato : 15-01-04 21:46

Moller wrote in news:bu6lcv$s09$1@sunsite.dk:

> [...]
>
> Det passer meget godt med at frostvejret vi har nu, samt at
> det er
> misligeholdt, og derved dræbes det hurtigt.

Batteri, tændrør, vand i benzinen, olie der løber ind i krumtaphuset
p.gr.a. defekt oliepumpe, utæt toppakning (kølevæske i
forbrændingskammeret).
Dræn svømmerhuset ved at løsne drænskruen på siden, nederst.

Så kan jeg ikke lige komme på mere.
Sprit ville hjælpe hvis den gik istå efter at have kørt 1 minut eller
2.

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
semi-rockets ... no thanks!

Fra : www.scooterhoved.tk

Dato : 15-01-04 22:49

Hekto wrote:

> Sprit ville hjælpe hvis den gik istå efter at have kørt 1 minut eller
> 2.

Ja eller hvis den trakker som en dø kat...

Tobias

Fra : TunFisker

Dato : 16-01-04 08:49

Tak for svarerne. Spørgsmålet lidt mangelfuldt.
Speetfighteren kun kørt 1000 km. Batteri tip top. Problemet er der både
sommer og vinter. Alle her nævnte mulighedder afprøvet på nær olie i
krumtaphuset (afprøves). Bruges knallerten hver dag, springer den igang.
Mere end 2 døgns stilstand, bruger starten først eget batteris strøm og en
god del af bilens v.h.a. startkabler. Den lokale Peugoet forhandler siger
"sådan er den type knallerter", men af svarerne ser det ud til at jeg er ene
om problemet.
MVH/JøN

Fra : Hekto

Dato : 16-01-04 12:23

"TunFisker" <jorgen@nielsen.tdcadsl.dk> wrote in

> [...]
> Peugoet forhandler siger "sådan er den type knallerter", men af
> svarerne ser det ud til at jeg er ene om problemet.

Så kan du svare forhandleren: 'Sådan siger alle forhandlere, der ikke gider
stå ved deres produkt!'

Een lille, og lidt mere spidsfindig, kunne også være afstanden imellem
pick-up og svinghjul. Dog ville jeg mene det skule give problemer hver
gang.