Andet multimedie
bentjuul 3670
billeder både på PC og Mac?
Fra : per f andersen

Dato : 15-01-04 17:00

Hej gruppe.
Kender nogen et program, som lagt på en CD fra en MACmaskine gør det muligt
at se billederne på CD'en som et diasshow både på PC og MAC (gerne med
indstillingsmuligheder)

mvh per

erstat firex med tos

Fra : per f andersen

Dato : 15-01-04 17:06

"per f andersen" <pfanewxx@tele2adxxl.dk> skrev i
> Kender nogen et program, som lagt på en CD fra en MACmaskine gør det
muligt
> at se billederne på CD'en som et diasshow både på PC og MAC (gerne med
> indstillingsmuligheder)

Gør det noge forskel om cd'en laves på en PC?

mvh per

Fra : Per Christoffersen

Dato : 15-01-04 17:12

"per f andersen" <pfanewxx@tele2adxxl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
muligt
> at se billederne på CD'en som et diasshow både på PC og MAC (gerne med

Du er nødt til at lave en hybrid-CD, dvs. en CD med både Mac- og
PC-formatering.
Det betyder så samtidig, at det ikke behøver at væse det samme program til
begge platforme.

Brænderprogrammet 'Toast' til Mac kan lave hybrid-CD, som endda kan lave
delte data, så billederne kun behøver at ligge på skiven en gang.
Den kan lave Autorun til Mac-en. Til PC-delen er du nødt til at lave en
autorun-fil, der fortæller hvilke filer der skal startes, hvis autorun er
slået til på CD-drevet.

Jeg kender ikke til brænder programmer til PC der kan lave hybrid-CDer.

/Per

Fra : per f andersen

Dato : 16-01-04 09:59

"Per Christoffersen" <pc@NIXcomonto.dk> skrev i
> Du er nødt til at lave en hybrid-CD, dvs. en CD med både Mac- og
> PC-formatering.

OK

> Jeg kender ikke til brænder programmer til PC der kan lave hybrid-CDer.

Tak for svaret.
Nero hævder at kunne brænde en hybrid, men kræver at der skal være
tilsluttet en SCSI-harddisk med HFS-partitionering!

mvh per

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 16-01-04 01:39

> [...]

muligt
> at se billederne på CD'en som et diasshow både på PC og MAC (gerne med

Hvis du laver det i html, skulle begge platforme kunne læse det.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : per f andersen

Dato : 16-01-04 09:53

"Erik Ginnerskov" <eginNOSPAM@html-faq.dk> skrev
> Hvis du laver det i html, skulle begge platforme kunne læse det.

Ja, d har helt ret, og derudover kan man vel også bruge pdf-filer.
Både med pdf- og html-filer må man vel give afkald på noget selvstartende,
men af af disse bliver nok løsningen.

Fra : Per Christoffersen

Dato : 16-01-04 10:06

> [...]
>
> Ja, d har helt ret, og derudover kan man vel også bruge pdf-filer.
> Både med pdf- og html-filer må man vel give afkald på noget selvstartende,

Så ville jeg vælge HTML, - browsere er trods alt mere udbredt end Acrobat
Reader.
Produktionen af et HTML-slide show er formentlig også noget hurtigere end
PDF-fremstilling.

/Per

Fra : per f andersen

Dato : 16-01-04 10:14

> [...]
> Reader.
> Produktionen af et HTML-slide show er formentlig også noget hurtigere end

Ja, der findes masser af programmer, der kan lave slideshows i html.
Men faktisk er det utrolig nemt med PhotoShop CS at eksportere til PDF via
funktionen:
File/automate/PDF presentation

mvh per

Fra : Per Christoffersen

Dato : 16-01-04 11:04

> Ja, der findes masser af programmer, der kan lave slideshows i html.
> Men faktisk er det utrolig nemt med PhotoShop CS at eksportere til PDF via
> funktionen:
> File/automate/PDF presentation

Det var jeg ikke klar over.
PDF kan i øvrigt sættes op til at køre full-screen og med automatisk
fremførelse af næste side efter et vist tidsrum. Det gøres i Acrobat.

/Per