Q: Kan man lave et script, der ...
Fra : Peter Theglev

Dato : 15-01-04 13:18

fortæller, at man har modtaget en mail?

Sagen er, at jeg ofte arbejder uden docken eller det øvrige skrivebord
synligt, men gerne vil "notificeres" såsnart der dropper en mail ind.

Måske findes der allerede et lille stykke shareware, der kan klare
opgaven, ellers vil jeg gerne høre om forslag til et script, der kan
klare den.

Venligst
/Peter

Fra : Tom

Dato : 15-01-04 13:43

n 15/01/04 13:17, in article 400684f5$0$260$bc7fd3c@news.sonofon.dk, "Peter
Theglev" <123@123.dk> wrote:

> [...]
>
> Måske findes der allerede et lille stykke shareware, der kan klare
> opgaven, ellers vil jeg gerne høre om forslag til et script, der kan

Måske et dumt svar, men Entourage kommer I forgrund når du modtager mail..
Men selvfølgelig hvis du arbejder helt uden GUI er det nok ikke muligt..
Er dette tilfældet, kunne man jo kigge ind I Entourage og se hvad den skal
gøre for at komme I forgrund !?
Tom

Fra : Peter Theglev

Dato : 15-01-04 14:02

Tom wrote:
> [...]
> Er dette tilfældet, kunne man jo kigge ind I Entourage og se hvad den skal

jeg kan med glæde sige, at jeg KUN bruger Apple's eget Mail-program. Og
jeg har ingen planer om at skifte.

Men tak for svaret alligevel ...!

Fra : Niels Prins

Dato : 16-01-04 20:32

In article <40068f4e$0$259$bc7fd3c@news.sonofon.dk>,
Peter Theglev <123@123.dk> wrote:

> jeg kan med glæde sige, at jeg KUN bruger Apple's eget Mail-program. Og
> jeg har ingen planer om at skifte.
>
> Men tak for svaret alligevel ...!

I Library>Scripts>Mailscript>Rule action er der et sript der viser en
dialogboks når der er kommet mail. Jeg har ikke selv testet det men mon
ikke det virker.

Alternativt kan du få Mail til at afspille en lyd når du får ny mail. Så
er det bare at få en sexet stemme til at indtale "You got mail".

Niels

Fra : Peter Theglev

Dato : 15-01-04 16:50

Peter Theglev wrote:
> [...]
>
> Måske findes der allerede et lille stykke shareware, der kan klare
> opgaven, ellers vil jeg gerne høre om forslag til et script, der kan

og vupti! I "regler" i Mail kan man afvikle et script, der lægger sig
foran alle applikationer. Vupti!

/Peter

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 15-01-04 17:02

> [...]

> Måske findes der allerede et lille stykke shareware, der kan klare
> opgaven, ellers vil jeg gerne høre om forslag til et script, der kan

Lav en regel i mail som aktiveres ved hver besked. Lad handligen være
"Hoppende symbol i Dock" Ryk reglen ned i hierakiet af regler til et
sted du syntes passende. Jeg har min i bunden og får derved kun besked
om post der forbliver i min indbakke efter sortering.

Med skjult Dock vil mail programmet gøre sig ekstre umage og hoppe lidt
højere.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Peter Theglev

Dato : 16-01-04 08:18

Michael Tysk-Andersen wrote:

> [...]
> om post der forbliver i min indbakke efter sortering.
>
> Med skjult Dock vil mail programmet gøre sig ekstre umage og hoppe lidt
Ja, men hvis man arbejder meget i Photoshop, kan du fuldstændig skjule
desktoppen, og så er der ingen hoppende ting at se.

/Petr

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 16-01-04 10:26

> Ja, men hvis man arbejder meget i Photoshop, kan du fuldstændig skjule
> desktoppen, og så er der ingen hoppende ting at se.

Jeg var ikke klar over at almindelige programmer havde sådanne
tilbøjligheder. Normalt flyder docken ovenpå alle andre vinduer og jeg
opelver kun at den forsvinder helt ved spil der bruger hele skærmen.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com