Mail kommer tilbage....
Fra : kms

Dato : 15-01-04 13:11

Når man sender en mail (f.eks 5mb) til en postkasse, som åbenbart er fyldt
så kommer hele min mail tilbage incl. vedhæft - hvorfor sender modtagers
internet
udbyder ikke bare en tekst mail tilbage hvor der står at modtagers konto er
fyldt?
Jeg behøver jo ikke at få den tilbage. hrfm )&(/%#/%" (56k)
kan man ikke undgå dette ? evt. med en regel i mit postprg. ? hvordan skal
den regel
i givetfald se ud ?

på forhånd mange tak.

Fra : kms

Dato : 15-01-04 13:14

"kms" <ggg@werufs.virkerikke> wrote in message
> [...]
> Jeg behøver jo ikke at få den tilbage. hrfm )&(/%#/%" (56k)
> kan man ikke undgå dette ? evt. med en regel i mit postprg. ? hvordan skal

Mit mail prg. er Pocomail/og bruger XP

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-01-04 13:22

kms skrev:

> [...]
> vedhæft - hvorfor sender modtagers internet
> udbyder ikke bare en tekst mail tilbage hvor der står at

Det afhænger af opsætningen på modtagers mailserver. Ideen med at
sende hele mailen tilbage er formentlig at gøre det let at gensende
mailen hvis det er nødvendigt. Det er jo ikke sikkert at afsender
har en kopi i sendt post.

> Jeg behøver jo ikke at få den tilbage. hrfm )&(/%#/%" (56k)
> kan man ikke undgå dette ? evt. med en regel i mit postprg. ?

Du kan formentlig sætte dit postprogram op til at ignorere - eller
evt. slette - mails over en given størrelse. 5MB er ret voldsomt at
sende i en mail - det er bedre at lægge den slags på en hjemmeside
og så sende linket via mail.

Alternativt kan du se om der er headere eller specielle ord i emnet
du kan filtrere på. Men hvis du ikke blot vil have returfilen
slettet (så får du ingen besked hvis mailen bouncer), men vil have
en mindre besked retur så kræver det mere end et normalt mailfilter
kan klare.

Jeg kender intet til dit mailprogram, så ovenstående er blot
generelle råd.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : kms

Dato : 15-01-04 13:52

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> wrote in message

> [...]
> kan klare.
>
> Jeg kender intet til dit mailprogram, så ovenstående er blot

hmm ok.. jeg må lige kigge i headeren -
det er tdc adresser som sender hele mails retur. Det er da en unødvendig
trafik der
bliver lavet. Tak for svar.

Fra : Søren Blom

Dato : 15-01-04 16:21

> "Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> wrote in message

Det er i det hele taget en rigtig dårlig ide at sende mail med 5 MB filer
(eller mindre for den sag skyld). Grunden til dette er at når du sender en
fil vedhæftet på mail, så vokser filer næsten 50 % når de bliver sendt, så
det er i virkeligheden 7,5 MB du skal sende og i dette tilfælde modtage.

Løsningen er at du oploader filen til din hjemmeside plads, sender en mail
til modtager hvor du laver et link til filen.

Det er jo også træls for modtageren at du hente så stor en fil ned, hvis
han/hun selv sidder med en langsom forbindelse.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Ukendt

Dato : 16-01-04 01:36

> [...]
>
> Det er jo også træls for modtageren at du hente så stor en fil ned, hvis
> han/hun selv sidder med en langsom forbindelse.

Modtagers mailkonto behøver ikke at fyldt for afvisning af mail af en hvis
størrelse. Mange har default en begrænsning på mailstørrelser på ca 1-3 MB
desuagtet mailboksens størrelse på 10 MB.
Karsten H. Jensen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-01-04 17:33

On Thu, 15 Jan 2004 16:21:05 +0100, Søren Blom wrote:

> Det er i det hele taget en rigtig dårlig ide at sende mail med 5 MB filer
> (eller mindre for den sag skyld). Grunden til dette er at når du sender en

Enig - jeg får selv en mindre hjerneblødning hver gang en synes jeg
liiiige skal have et filmklip som jeg i bund og grund ikke er interesseret
i...

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"