Kommunikation til service
Fra : Anton

Dato : 15-01-04 10:37

Hej
Jeg ved godt at det ikke er ideelt at skrive services til Windows i VB, men
nu har jeg altså gjort (tiden var ikke til andet).
Jeg mangler bare at kunne kommunikere med den. Ikke start og stop, men
status for hvordan den har det!

Lad mig illustrere det lidt nærmere.
Jeg har en service der overvåger nogen programmer, fejler et program, skal
servicen sørge for at det andet program gør noget specielt.
Jeg har bygget servicen som en ActivX exe, og håbede (naivt) på at kunne
tilgå servicen via COM.
Det kan jeg så tilsyneladende ikke.
Jeg vil gerne tilgå servicen så jeg kan tvinge den til at gøre dette eller
hint.
Nogen der har de vise sten, eller nogen forslag?

/Anton

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 15-01-04 11:30

Anton skrev:
> Jeg ved godt at det ikke er ideelt at skrive services til Windows i VB,
men
> nu har jeg altså gjort (tiden var ikke til andet).

Har selv erfaring med flere af slagsen.

> Jeg mangler bare at kunne kommunikere med den. Ikke start og stop, men
> status for hvordan den har det!

Jeg har implementeret dette ved at lade dem (har som sagt flere af slagsen)
lytte på en TCP-port, som man kan telnette til. Her kan man så give servicen
diverse kommandoer.
Det, som jeg har implementert, virker selvfølgelig som udgangspunkt bedst
med almindelig bruger-interaktion. Men det kan også sagtens bringes til at
virke, hvor "slut-brugeren" er et program.

> Jeg har bygget servicen som en ActivX exe, og håbede (naivt) på at kunne
> tilgå servicen via COM.
> Det kan jeg så tilsyneladende ikke.

Prøv at lade servicen og dit klient-program køre som en bruger med
administrator-rettigheder (evt. brugeren Administrator).

-------
Tomas