PADI Instructor manual CD-ROM
Fra : Palle

Dato : 15-01-04 10:22

PADI Europe sendte for et par år siden, denne cd-rom til alle der
fornyede deres medlemskab....

Er der nogle herinde, der har denne cd (eller en anden version på cd
rom)

Jeg ønsker såmænd bare at benytte de slides der findes, og så kører
min undervisning via laptop. Jeg er grundigt træt af overhead
projektoren (stenalder !)

Svar meget gerne på denne mail: hansenpalleFJERNDETTE@yahoo.com
Google spammer alt for meget, så derfor kan den email jeg skriver fra
nu, ikke benyttes.

Med venlig hilsen
Palle Hansen # 466421

Fra : Michael Lancaster

Dato : 15-01-04 21:04

For det første er der ophavsret på CDén
For det andet er der ingen "slides" på CDén
For det tredie tvivler jeg på at du er PADI instruktør for så vidste du at
Overhead og "Slides" blev udfaset i 1995
og er du PADI instruktør, burde du vide at manualen (både CD og ringbind)
kun indeholder standarder og tekst ingen illustrationer der kan bruges til
undervisning, de er udsendt på video, OWD cd rom (lige lanceret i dec 2003)
og som cd til PC undervisning der erstattede lysbillederne i 1997. Som padi
instruktør underskriver du hvert år en erklæring om at du har læst og
efterlever de opdateringer der udsendes hvert kvartal, med andrer ord at du
kender de nyeste standarder og undervisningsmidler og principper. Hele OWD
kurset belv revideret i 1997 hele instruktørmanualen er blevet revideret
fortløbende i 1999, 2000, 2002, 2003 således at der ikke er noget tilbage af
1995 manualen.
Ved at bruge PADI pro check kan jeg se at du er medlem af organisationen men
IKKE har tilladelse til at undervise, dette forhold bør du nok snarest
afklare med PADI da dine elever ikke kan få udstedt certifikater, og du ikke
er dækket af PADI Nordics ansvarsforsikring.
M.T.Lancaster
Course Director 501667

Fra : Palle

Dato : 15-01-04 23:11

"Michael Lancaster" <Michaellancaster@stofanet.dk> wrote in message news:<4006f094$0$2162$ba624c82@nntp01.dk.telia.net>...
> [...]
> afklare med PADI da dine elever ikke kan få udstedt certifikater, og du ikke
> er dækket af PADI Nordics ansvarsforsikring.

Hej Michael,

Jeg har idag snakket med PADI Norway, og de bekræfter at PADI Europe
udsendte den CD-ROM som jeg efterlyste. PADI NORWAY har aldrig sendt
den, men det var jeg sådan set godt klar over. Den cd de (PADI
Europe)sendte til alle medlemmer der fornyede deres medlemskab kunne
ikke opdates.

Jeg er selvfølgelig instruktør, og jeg fik udleveret samtlige slides
på mit IDC. Måske en extra service fra min course director, som du
ikke benytter dig af, hvad ved jeg. De var nu fint sat ind i min
instructor manual da jeg fik den udleveret (ja, jeg havde bedt min cd
om at ordne det praktiske, så jeg var sikker på at få hvad jeg havde
brug for. Igen måske en service du ikke benytter dig af ?) Formentlig
er de slides jeg har fået en kopi af lysbillederne ? Jeg har undervist
nogle steder hvor lysbilleder ikke er hensigtsmæssige (tropiske
strande, uden strøm).

Vedr. min teaching status, så har jeg indbetalt min årlige fee 3.
januar. PADI Norway har bekræftet min teaching staus via email (du må
gerne se kopi) men på forespørgelse sagde de, at "der kan gå lidt tid
inden websiten bliver opdateret". Så ingen grund til bekymring.
Jeg har været instruktør siden 10/2000.

Du må meget undskylde hvis du føler jeg har tisset på din sukkermad.
Hvis du tviler på jeg er instruktør, må jeg så tvivle på at du har
glade elever ?

palle

Fra : Michael Lancaster

Dato : 16-01-04 14:58

Normalt gider jeg aldrig svare i denne gruppe men for en gangs skyld...
Palle dine "Slides var i din manual fordi de var del af 1995 manualen den
har været ugyldig siden 1999, slides blev afløst af dias i 1998 kaldet the
compleate system, der igen er blevet udfaset af den nye video, og en cd rom
med "prescribtive teaching" der nu er suppleret med en dvd. den service du
omtalerfra din course director blev i sin tid leveret som del af din manual,
og blev leveret af PADI. Min sukkermad lider ikke kun dine elever når de
undervises af en instruktør der ikke følger udviklingen, selvom han har
underskrevet en erklæring om at han læser og har læst ALLE kvartalsvise
træningsbulletiner. Jeg lever ikke af dykning, men underviser som hobby og
fordi jeg kan lide det, så derfor bringer det mig op af stolen når en
instruktør prøver at tilegne sig piratkopier og udviser sådan et manglende
kendskab til bestemmelser og undervisningsmateriale, lærer du stadig dine
elever at de skal vente 12 timer eller mere inden de flyver ? eller har du
opdateret til de nye standarder ? Det glæder mig at du har kontaktet PADI
der nu har hovedkontor i Sverrige, og kun behandler certificeringer i Norge.
OK prochek er ikke opdateret min fejl.

Michael Lancaster

Fra : Allan J Holm-Mathias~

Dato : 16-01-04 16:40

Hvor længe skal man da vente inden man flyver?

I følge PADI skal men vente MINDST 12 timer hvis man har lavet et singel dyk
inden man flyver, derimod hvis man har lavet et gentaget dyk eller flere dyk
over flere dage skal du vente MINDST 18 timer. Det er vel og mærke hvis
dykkene er ikke dekompression dyk.

MVH

A. Holm

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 17-01-04 06:46

Allan J Holm-Mathiasen wrote:
> Hvor længe skal man da vente inden man flyver?

Meget interessant spørgsmål, men husk at han kun sjældent skriver her :)

/cheers

Fra : Palle

Dato : 17-01-04 12:39

> Normalt gider jeg aldrig svare i denne gruppe men for en gangs skyld...
> Palle dine "Slides var i din manual fordi de var del af 1995 manualen den
> har været ugyldig siden 1999

Bare lige til din information....

Jeg er uddannet af den Course Director der uddanner flest instruktøre
i hele Asien, så jeg tror næppe jeg har fået en "ikke opdateret"
manual. Det var i oct. 2000.
Desuden foregik min IDC på et 5 star CDC Center. Du ved vel selv hvad
der sker hvis de ikke overholder standarden, ikk ?

Ja, jeg bad om at få en pirat kopi, men... det er af en cd som vel
nærmest kan betegnes som shareware. Jeg bad jo ikke om den danske
cd-rom, vel ? My bad.. i know. Desuden skal du ikke bilde mig ind, at
der findes en intruktør i hele denne verden, som ikke har lavet kopier
af diverse test, quiz'er og hvad der ellers benyttes til diverse
kurser.

Jeg lever heller ikke af dykning mere, og skal "bare" undervise 4
kammerater. Defor syntes jeg måske det er lidt meget at købe
cd-rom'en, da min (opdaterede) manual jo i princippet fungere fint.
Og, FYI... der er et par meget venlige sjæle som har hjulpet mig.
Deres dykkercenter har fået en ny fast kunde ! Heldigvis er der da
andre der forstår at hjælpe, det er nu også sådan jeg selv plejer at
være..

Palle - med fornyet medlemskab af PADI !!!

Fra : Christian

Dato : 15-01-04 23:14

> [...]

> Ved at bruge PADI pro check kan jeg se at du er medlem af organisationen men
> IKKE har tilladelse til at undervise.......

Resultatet af indtastning af padi no 466421 i ProCheck:

"Member current, not authorized to teach renewed for 2003"

Resultatet af indtastning af padi no 501667 i ProCheck:

"Member current, not authorized to teach renewed for 2003"

Padi Nordic har såmænd bare glemt/ikke nået at opdatere databasen i
år, da næsten alle padi nordic medlemmer er "not authorized to
teach"...

Læg mærke til at begge nr. har været fornyet i 2003, og således også
padi instr. sidste år...

lucifer_thecat@yahoo.dk (Palle) wrote in message news:<5f318455.0401150121.29836c21@posting.google.com>...
> PADI Europe sendte for et par år siden, denne cd-rom til alle der
> fornyede deres medlemskab....

Det gør de stadig hvert år. Men Padi Nordic gør ikke. Her i norden kan
vi købe den til 1000kr...
Tilgengæld kan "gratis" versionen fra Padi Europa så ikke opdateres
via nettet.

Hilsen,
Christian

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 15-01-04 23:52

Christian wrote:
> Resultatet af indtastning af padi no 501667 i ProCheck:
>
> "Member current, not authorized to teach renewed for 2003"

Jeg må citere en kendt tegneseriefigur.. DO'H! :)

/Jonas

Fra : Palle

Dato : 15-01-04 23:21

> [...]
> afklare med PADI da dine elever ikke kan få udstedt certifikater, og du ikke
> er dækket af PADI Nordics ansvarsforsikring.

Hej Michael....

Et hurtigt tjek på PADI's side giver følgende resultat:

MICHAEL T LANCASTER

Member current, not authorized to teach renewed for 2003.

Måske du skulle feje for egen dør, inden du går igang ???

palle