opel astra gået i baglås ???
Fra : Thomas

Dato : 15-01-04 08:45

opel astra 1,6i 1994 3 dørs.

Imorges skulle konen hente noget i bilen, da hun skulle låse igen gik
dørgrebet itu og låste i tyverisikrings stilling..

Nu kan vi overhovedet ikke komme ind i bilen ???

vi kan ikke slå tyverisikringsmode fra, der er rent ud sagt noget helt galt
i venstre dør.

de andre døre kan heller ikke åbne udover bagagerummet.

det vil sige vi kan komme ind via bagagerummet, men vi kan ikke åbne dørene
hverken inde eller ude fra ???

hvad gør vi nu ???

thomas

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 15-01-04 09:29

"Thomas" <thomas@4701.dk> wrote in message
> [...]
galt
> i venstre dør.
>
> de andre døre kan heller ikke åbne udover bagagerummet.

Jeg forstår ikke i ikke kan åbne passagerdøren, man kan da ALTID åbne en dør
med den nøgle(med mindre låsen er i stykker), og det skulle da være
mærkeligt at begge låse er gået i stykker, tror du ikke bare de er frosne ?

Mvh
Jacob

Fra : Jesper

Dato : 15-01-04 13:05

Jacob Rungwald wrote:

> [...]
> med den nøgle(med mindre låsen er i stykker), og det skulle da være
> mærkeligt at begge låse er gået i stykker, tror du ikke bare de er frosne ?

Nix...man kan ikke altid låse passagerdøren op i en Opel. Når man drejer
nøglen i et ekstra "hak" (fører siden), så tyverisikres låsen. Så kan du
ikke bruge nøglen i passagerdøren, og du kan heller ikke åbne dørene
indefra (feks. ved at slå en rude i stykker). Døren er simpelthen umulig
at få op med mindre man bruger bræk-jern.

--
Mvh. Jesper
Corsa B GSI

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 15-01-04 13:11

"Jesper @tdcadsl.dk>" <"Jesperm<remove> wrote in message news:400681E4.5040504@tdcadsl.dk...

> [...]
> indefra (feks. ved at slå en rude i stykker). Døren er simpelthen umulig
> at få op med mindre man bruger bræk-jern.

Måske skulle man lige tilføje at der naturligvis skal være
centrallås for at det virker sådan.

/Jakob

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 15-01-04 15:35

> [...]
> indefra (feks. ved at slå en rude i stykker). Døren er simpelthen umulig
> at få op med mindre man bruger bræk-jern.

Hmmm, ok, der er samme system på min BMW, men der har de da givet mig
muligheden for at komme ind i bilen med nøgle i alle døre hvis en af dem
skulle gå i stykker :)

Mvh
Jacob

Fra : Mogens...

Dato : 15-01-04 18:11

On Thu, 15 Jan 2004 15:35:13 +0100, "Jacob Rungwald"
<jacob_rungwald@DONTINCLUDEhotmail.com> wrote:

> [...]

Korrekt

>Hmmm, ok, der er samme system på min BMW, men der har de da givet mig
>muligheden for at komme ind i bilen med nøgle i alle døre hvis en af dem
>skulle gå i stykker

På min Opel låser man alle døre op, når man låser bagklappen op.
Også selvom om bilen er låst i den ekstra tyveri-mode!

/Mogens

Fra : Jesper

Dato : 15-01-04 18:36

Mogens... wrote:

> På min Opel låser man alle døre op, når man låser bagklappen op.
> Også selvom om bilen er låst i den ekstra tyveri-mode!

Det gør man så hverken i mine forældres Omega B V6 eller i min egen
Corsa B. Der er der mulighed for at låse bagklappen op seperat. Nu er de
også nyere årgange end Omega A, så det har Opel nok lavet om på.

--
Mvh. Jesper

Fra : Karsten Andersen

Dato : 15-01-04 17:55

Thu, 15 Jan 2004 13:04:52 +0100, skrev Jesper, på 22 linier, i
> [...]

>indefra (feks. ved at slå en rude i stykker). Døren er simpelthen umulig
>at få op med mindre man bruger bræk-jern.

Ikke alle Opel'er har nøgle hul i passagerdøren

Karsten
Opel Vectra DTI

Fra : Thomas

Dato : 15-01-04 16:22

Jeg skylder jer et svar på hvad der gik galt..

Mekkeren siger det var frost der gjorde at jeg kun kunne dreje nøglen en
vej..

det har jeg aldrig oplevet før, men den kører nu igen, og dog...

på vej fra mekkeren stod vandpumpen af..

så en rigtig lortedag kan man godt kalde det

thomas