PowerBook/IBook Ladelys
Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 15-01-04 08:47

Hej!

Er der lige et par stykker som vil hjælpe, jeg har flere gange talt med
Apple men nu har de sgu gjort mig i tvivl.
Laderen som følger men PowerBook og iBook, har for enden en
lysindikering som lyser gul når den lader og grøn når den er opladet.
Men går denne lampe ud når stikket sidder i jeres maskiner eller bliver
den ved med at lyse grønt til stikket trækkes ud ?

Eksempel:
Jerers maskine er på f.eks. 20% batteritid, i smækker låget i så
maskinen går i sleep, sætter laderen til som går på gult og lader.
Hvis i så hommer tilbage til jeres maskiner efter måske en nats søvn,
hvad finder i så ?

A ladelampen lyser Grønt

B der er slet ikke lys i lampen mere

Venligst
Henry Lerche Madsen

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 15-01-04 09:34

Henry Lerche Madsen <lerche@aarstiden.dk> wrote:

> A ladelampen lyser Grønt

På både iBook 800 Mhz og PowerBook Alu 867 Mhz.

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 15-01-04 10:28

Henry Lerche Madsen wrote:

> [...]
> maskinen går i sleep, sætter laderen til som går på gult og lader.
> Hvis i så hommer tilbage til jeres maskiner efter måske en nats søvn,

Min ladelampe på min PB 15" Alu lyser altid. Men jeg kan til gengæld
ikke se forskel i farven hvilket skyldes at jeg er rød-grøn farveblind
. Hvorfor har Apple ikke lavet denne indikator blå/grøn eller
lignende? Hvorfor skal vi -- de rød/grøn farveblinde -- altid stå sidst
i køen når der skal vælges farver? Hvorfor kan jeg ikke blive pilot?

Er der i øvrigt nogle som kender en metode til at ændre skærmens
farvegengivelse, så farverne bliver som normalt synede ser dem? Jeg ved
deres findes et plugin til Photoshop der simulere farveblindhed, men
hvad med den anden vej?

--Martin

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 15-01-04 11:42

Martin Agersted Jarl wrote:

> [...]
> ikke se forskel i farven hvilket skyldes at jeg er rød-grøn farveblind
> . Hvorfor har Apple ikke lavet denne indikator blå/grøn eller

Det vil helt sikkert kunne ændres, jeg er ret sikker på at det kun er et
spørgesmål om at skifte en af de to lysdioder som er inde i stikket.
Hvis du kender en elektronikmand så er jeg sikker på at han kan afhjælpe
problemet.
Husk, hvis det er en ny lader, så vil garantien naturligvis bortfalde
ved et sådant indgreb.

Hvorfor skal vi -- de rød/grøn farveblinde -- altid stå sidst
> i køen når der skal vælges farver? Hvorfor kan jeg ikke blive pilot?

Hmm det er der mange andre som heller ikke kan, farveblinde eller ej...

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 15-01-04 21:25

Henry Lerche Madsen wrote:

> A ladelampen lyser Grønt

Er det rigtige svar for en iBook G4.

--

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 15-01-04 23:48

Tak for svarene, de som var som jeg forventede....

Min lader stopper helt med at lyse på de mest mærkelige tider og har
gjort hele tiden.... nu har jeg endelig fået Apple overbevist om at der
også var noget galt med laderen .....

Cool!!