DVD Pusheren
Fra : Martin Trier Lund

Dato : 15-01-04 01:04

Det er ikke fordi, jeg vil at starte en ny debat omkring DVD Pusheren
forretningsmetoder, alligevel vil jeg gøre opmærksom på, at Computerworld
har bragt en artikel om affæren:
http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=22145

Desuden fører en tidligere DVD Pusher kunde statistik over antal kunder der
er blevet snydt samt det samlede beløb.

Foreløbig status er:
101 utilfredse kunder og et samlet udestående på 38049,73 kroner

http://www.friis-design.dk/dvdpusheren.htm

Jeg blev faktisk noget chokeret, da jeg så tallene. Bo Sommer har virkelig
været en krejler set ud fra den flotte statistisk over kunder han har snydt

Mvh
Martin

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 15-01-04 04:23

"Martin Trier Lund" <trierlund@FJERNDETTEstofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg blev faktisk noget chokeret, da jeg så tallene. Bo Sommer har virkelig
> været en krejler set ud fra den flotte statistisk over kunder han har

Og det er endda kun dem der har meldt sig under fanerne til websitet!

Fra : "...=>PH

Dato : 15-01-04 11:43

> Det er ikke fordi, jeg vil at starte en ny debat omkring DVD Pusheren
> forretningsmetoder, alligevel vil jeg gøre opmærksom på, at Computerworld
> [...]

fra ovenstående:
"Bo Sommer har tidligere forklaret til Computerworld Online, at han var ved
at rydde op i gamle transaktion, da han kom til at trykke på "hæv" i stedet
for "slet". Derfor blev nogle af kunderne trukket to gange."

Hmmm, var der nogen der sagde utroværdig forklaring, specielt sammenholdt
med andre anklager mod ham...?

....=>PH<=...

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 15-01-04 13:58

"...=>PH<=..." <ph81@stofanet.dkFJERNES> skrev i en meddelelse

> [...]
> for "slet". Derfor blev nogle af kunderne trukket to gange."
>
> Hmmm, var der nogen der sagde utroværdig forklaring, specielt sammenholdt

Statistikken hos http://www.friis-design.dk/dvdpusheren.htm siger at den
fejl (eller hvad det nu var) står til 8000 i udestående, mens dårlige køb
(ikke leverede varer eller ødelagte varer) står til 28000 i udestående! Hvis
den statistik kan tages til efterretning, så er Pusheren vitterlig en
forbryder der systematisk har røvrendt sine kunder, ikke kun en idiot der
ikke ved hvordan man trykker på et tastatur.

Fra : Martin Trier Lund

Dato : 15-01-04 15:05

Jeg håber vitterligt at Bo Sommer bliver dømt for bedrageri - han får jo
Rene Milo til at ligne en spejderdreng

Fra : Peter B. Juul

Dato : 15-01-04 15:43

"Martin Trier Lund" <trierlund@FJERNDETTEstofanet.dk> writes:

> Jeg håber vitterligt at Bo Sommer bliver dømt for bedrageri - han får jo
> Rene Milo til at ligne en spejderdreng

Ja, det må man sige i og med at det eneste reelle anklagepunkt der er
tilbage mod Rene Milo handler om hvorvidt man kan få
kørselsgodtgørelse af kørsel i egen bil, når samme "egen bil" er en
firmabil fra et andet firma og man betaler personlig skat af kørte
kilometer i bemeldte firmabil.

Kort sagt: En speget skattesag, som hvem som helst kunne være røget ud
i. Nu var det så bare en borgmester.

--
Peter B. Juul, o.-.o "We haven't lost and we never will
The RockBear. ((^)) Today you came into our grasp

Fra : David Rasmussen

Dato : 15-01-04 15:53

Peter B. Juul wrote:

> Kort sagt: En speget skattesag, som hvem som helst kunne være røget ud
> i. Nu var det så bare en borgmester.

Burn him!!

/David

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 15-01-04 17:51

p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk (Peter B. Juul) skrev:

> [...]
> kørte kilometer i bemeldte firmabil.
>
> Kort sagt: En speget skattesag, som hvem som helst kunne være
> røget ud i. Nu var det så bare en borgmester.

Der var og er mere i den sag end kørselspengene bla.
restaurationsregninger, der er refunderet flere gange samt kommunale
indkøb i eget firma. Om det er nok til en politisag vil jeg slet ikke
vurdere men manden har som minimum kvajet sig om det så er sket
forsætligt eller pga. manglende omtanke er ikke til at vide.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Peter B. Juul

Dato : 15-01-04 23:07

"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> writes:

> Der var og er mere i den sag end kørselspengene bla.
> restaurationsregninger, der er refunderet flere gange samt kommunale
> indkøb i eget firma.

Begge de sager blev skrinlagt næsten med det samme, der blev kigget på
dem.

Restaurationsregningen blev betalt af Milo på hans firma-Diners kort
og refunderet efter regning af kommunen - ganske som aftalen var, før
han rejste.

Milos afregning med sit eget firma rager sådan set ikke andre end
firmaet og Milo, men faktum er, at pengene bare skulle overføres fra
hans private konto til firmaet inden årets udgang.

De kommunale indkøb i eget firma er der heller ikke noget ulovligt i,
hvis de i øvrigt er sket efter reglerne - og det er de.

Min klare opfattelse af sagen er, at Ekstra Bladet ærgrede sig gul og
grøn over at B.T. scorede Farum-sagen og derfor ville have en sag
selv. Det fik de så. Om de havde noget at have den i? Tjah...

--
Peter B. Juul, o.-.o "Får kan ikke lide at blive slået med en pind."
The RockBear. ((^)) -Marianne Juul, 2003

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 18-01-04 09:27

> [...]

> Restaurationsregningen blev betalt af Milo på hans firma-Diners
> kort og refunderet efter regning af kommunen - ganske som aftalen

Regningen blev refunderet både i kommunen og i firmaet.

> Milos afregning med sit eget firma rager sådan set ikke andre end
> firmaet og Milo,

Det gør det da i allerhøjeste grad.

> De kommunale indkøb i eget firma er der heller ikke noget ulovligt
> i, hvis de i øvrigt er sket efter reglerne - og det er de.

Jo det er yderst alvorligt og sket efter reglerne? Det står stadig hen
i det uvisse.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Peter B. Juul

Dato : 18-01-04 11:10

"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> writes:

> Regningen blev refunderet både i kommunen og i firmaet.

Nej. Du taler som så ofte uden at ane hvad du taler om.

Regningen var blevet betalt med firmaets credit card. Kommunen
refunderede beløbet til Milos private konto. Hvad der derefter sker er
en sag mellem Milo og firmaet.

--
Peter B. Juul, o.-.o "I'm not ignoring any facts.
The RockBear. ((^)) I'm simply ignoring you.

Fra : HKJ

Dato : 18-01-04 11:38

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk> wrote in message

> [...]
>
> Regningen var blevet betalt med firmaets credit card. Kommunen
> refunderede beløbet til Milos private konto. Hvad der derefter sker er

Samt Told & Skat.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 18-01-04 16:19

"HKJ" <xx.hkj.xx@mailme.dk> writes:

> Samt Told & Skat.

Klart, men hvis Milos revisor flytter pengene over til firmaet inden
årets udgang - som de plejer - så er T&S ligeglade.
--
Peter B. Juul, o.-.o "De fleste danskere i dag er vokset op med TV,
The RockBear. ((^)) og har derfor ikke længere tålmodighed til et

Fra : Jim Andersen

Dato : 19-01-04 12:12

Peter B. Juul wrote:

> Klart, men hvis Milos revisor flytter pengene over til firmaet inden
> årets udgang - som de plejer - så er T&S ligeglade.

Og hvis han ikke gør, siger han blot at "der må være tale om en fejl" og så
gør de det bagefter (ligesom med de penge til hans kone), og alle tror
naturligvis på at Milo ikke gjorde det med vilje......

/jim

Fra : Peter B. Juul

Dato : 19-01-04 16:37

"Jim Andersen" <jimVÆÆK@officeconsult.dk> writes:

> Og hvis han ikke gør, siger han blot at "der må være tale om en fejl" og så
> gør de det bagefter (ligesom med de penge til hans kone), og alle tror
> naturligvis på at Milo ikke gjorde det med vilje......

Tjah.

Jeg er i hvert fald tordnende uenig i konceptet med, at hvis bare en
avis erklærer, at en person eller organisation er forbryderisk, så er
anklagede automatisk skyldig.

Det her minder for meget om Jylland-Postens PLAN-sag for et par år
siden...

--
Peter B. Juul, o.-.o "At Smørrebrød er ikke Mad,
The RockBear. ((^)) Og Kierlighed er ikke Had,

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 18-01-04 17:44

> Nej. Du taler som så ofte uden at ane hvad du taler om.

Nej det er jo netop det jeg ikke gør.

> Regningen var blevet betalt med firmaets credit card. Kommunen
> refunderede beløbet til Milos private konto. Hvad der derefter
> sker er en sag mellem Milo og firmaet.

Kan du gentage efter mig. Bedrageri. Skatteunddragelse.

Mener du ikke det er alvorligt?

Yderligere har vi ulovligt sygefravær. Man kan ikke være sygemeldt uden
at være syg.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : JH

Dato : 18-01-04 17:54

Morten Bjergstrøm wrote:

> Yderligere har vi ulovligt sygefravær. Man kan ikke være sygemeldt
uden
> at være syg.

Han var ikke sygemeldt - han havde sygeorlov.
Hvad forskellen er aner jeg ikke,
men jeg har bidt mærke i, at hans fravær
konsekvent omtales som sygeorlov.
??

JH

Fra : Jan Bøgh

Dato : 18-01-04 18:14

"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> wrote in message

> Yderligere har vi ulovligt sygefravær. Man kan ikke være sygemeldt
> uden at være syg.

Jo, man kan. I hvert fald for så vidt angår en snæver opfattelse af 'syg'.
Kan man få en læge til at kradse en begrundelse ned på en erklæring, er den
god nok.
Jeg har set en sygeerklæring indeholdende følgende påstand:
"Da xxx fortæller at arbejdet virker stressende vil dette muligvis true
hendes helbred, hvorfor xxx er sygemeldt indtil videre."
Stik den!

vh
Jan

Fra : Peter B. Juul

Dato : 18-01-04 22:41

> Kan du gentage efter mig. Bedrageri. Skatteunddragelse.
>
> Mener du ikke det er alvorligt?

Jo. Du må så lige påvise, at det er hvad der er foregået. For det er
der ærlig talt ikke meget, der tyder på.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Man skal ikke dø en lineær død."
The RockBear. ((^))          - Birksted

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 18-01-04 18:33

"Jan Bøgh" <janboegh@vucnet.spamblok.dk> skrev:

> Jo, man kan. I hvert fald for så vidt angår en snæver opfattelse
> af 'syg'. Kan man få en læge til at kradse en begrundelse ned på
> en erklæring, er den god nok.

Det er jeg godt klar over, men det er ikke lovligt. Enten snyder man
arbejdsgiveren eller det offentlige (sygedagpenge) for penge.

> [...]
> "Da xxx fortæller at arbejdet virker stressende vil dette muligvis
> true hendes helbred, hvorfor xxx er sygemeldt indtil videre."

Det er kritisabelt, at læger laver sådanne lægeærklæringer, da de
udvander lægeærklæringerne.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : David Rasmussen

Dato : 18-01-04 19:12

Morten Bjergstrøm wrote:

> Det er kritisabelt, at læger laver sådanne lægeærklæringer, da de
> udvander lægeærklæringerne.

Tja. Jeg synes begrundelsen kan være lige så reel som influenza.
Problemet er snarere at man ikke kan få en tilsvarende og lige så gyldig
erklæring fra en person der har forstand på den slags.

/David

Fra : Kurt Brixen

Dato : 18-01-04 19:31

On Sun, 18 Jan 2004 19:12:21 +0100, David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.net>
wrote:

>Tja. Jeg synes begrundelsen kan være lige så reel som influenza.
>Problemet er snarere at man ikke kan få en tilsvarende og lige så gyldig
>erklæring fra en person der har forstand på den slags.

Lægen har tavshedspligt, så sygdommen må egentlig slet ikke nævnes på en
lægeerklæring til arbejdsgiveren, kun om personen forventes at være syg i
kortere eller længere tid.

Kurt Brixen

Fra : Tenzel Kim

Dato : 18-01-04 19:31

Jeg har kun et par spørgsmål. Hvad har dette med film at gøre og findes
der ikke en dk.politik eller sådan noget hvor denne diskussion rent
faktisk ville høre hjemme?

Tenz.

Fra : Kurt Brixen

Dato : 18-01-04 19:44

On Sun, 18 Jan 2004 19:31:27 +0100, Tenzel Kim <tenzel_kim@hotmail.com> wrote:

>Jeg har kun et par spørgsmål. Hvad har dette med film at gøre og findes
>der ikke en dk.politik eller sådan noget hvor denne diskussion rent
>faktisk ville høre hjemme?

Jo, du har helt ret.

EOD herfra

Kurt Brixen

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 19-01-04 09:55

> Jo. Du må så lige påvise, at det er hvad der er foregået. For det
> er der ærlig talt ikke meget, der tyder på.

Som jeg skrev tidligere. Det er formentligt ikke sket forsætligt eller
det kan ikke bevises, at det er sket forsætligt med vinding for øje, og
så er der ikke andet for politiet at gøre end at frafalde sigtelsen
eller give tiltalefrafald.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Martin Andersen

Dato : 16-01-04 19:55

> Det er ikke fordi, jeg vil at starte en ny debat omkring DVD Pusheren
> forretningsmetoder, alligevel vil jeg gøre opmærksom på, at Computerworld
> [...]

Har aldrig haft problemer med DVD Pusheren, men også cirka 3-4 år siden jeg
sidst bestilte hos ham.

Bo Sommer fandt nok ud af at gratis fragt sammen med lave priser, kørte hans
virksomhed i sænk

Fra : Gismo

Dato : 16-01-04 22:17

Martin Andersen wrote:

> Bo Sommer fandt nok ud af at gratis fragt sammen med lave priser,
> kørte hans virksomhed i sænk

Han har kørt sådan i mange år. Kommer flere og flere som har dvdafspiller =
størrer salg = han burde få størrer overskud.
Hvis han er gået falit, hvorfor begynte han så at lege med com spil for
nyligt (spilpusheren.dk) ??
Tror han er stoppet inden hans virksomhed blev jordet for vildt fx i kontant

--
Gismo

Fra : Martintl

Dato : 21-01-04 21:28

DVD Pusher sagen kører fortsat: http://www.friis-design.dk/dvdpusheren.htm

Sidste nyt er at DVD Pusheren måske kan anklages for skyldnersvig, hvor
strafferammen er 18 måneder - jeg får sgu helt tårer i øjnene, når jeg
tænker på, hvor meget det sølle pjok Bo Sommer må lide