Stjålet nummerplade i Fredericia UY 31875
Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 15-01-04 00:24

Kære NG

Tja så har jeg en træls episode at berette om.

Her Mandag eller Tirsdag fik min mor og stedfar "nuppet" den forreste
nummerplade på deres Seat Cordoba 2002.

Nummerpladen hedder UY 31 875

Min mor/stedfar er bosiddende i Fredericia og de mistænker lidt at den
muligvis skal bruges til en bil i det område. Men lovvde dem lige at
smide det herinde i tilfælde af at nogle skulle se en bil der ikke var
en Seat med den der nummer plade.

En anden side af sagen er at jeg finder det jævnt trælst at folk absolut
har et så stort behov for nummerplader at de render rundt og stjæler
dem, bare for:

1:
At kunne rundt i deres pisse ulovlige og pilrådne bil

2:
Begå en tyveri uden at man kan spore det til dem.

3:
Begå anden kriminalitet.

Tyveriet er blevet anmeldt til Fredericia Politigård som er meget
bekendt med problemet og som også siger at mange af pladerne ender på
biler i Fredericia eller omkreds samt at dem der står bag tyverier ikke
ser det som tyveri, men mere at de bare skal ud og nuppe nogle
nummerplader.

Men det kan da ikke passe at alt der skal til ikke engang er 2 min med
en Accu skruemaskine og så har man sig et par nummerplader?. Findes der
virkelig ingen god og effektiv måde at sikre sine plader på?.

På forhånd tal for hjælpen.
Flemming Jacobsen

Fra : Hans Paulin

Dato : 15-01-04 02:33

Thunderbird [7100] skrev:

> Men det kan da ikke passe at alt der skal til ikke engang er 2 min med
> en Accu skruemaskine og så har man sig et par nummerplader?. Findes
> der virkelig ingen god og effektiv måde at sikre sine plader på?.

....som udgangspunkt kan man (hvis der er møtrikker på bagsiden af
skruerne) "kvæste" gevindet med en tang, så møtrikken drejer med rundt,
når man prøver på at løsne...
Hans

Fra : Snusken

Dato : 15-01-04 08:18

Lidt sekundlim på skruerne når de sættes i. Det bliver selvfølgeligt
lidt bøvlet hvis pladerne skiftes senere.. Men ellers har du ret i at
der er mange "grænsesøgende elementer" i det lille land.

mvh Eric
----------------------->

Fra : Møller

Dato : 15-01-04 10:26

"Snusken" <snusken@REMOVE_THISpc.nu> wrote in message
> Lidt sekundlim på skruerne når de sættes i. Det bliver selvfølgeligt
> lidt bøvlet hvis pladerne skiftes senere.. Men ellers har du ret i at
> der er mange "grænsesøgende elementer" i det lille land.

skulle vi så ikke flytte dem over på den anden side af "grænsen".
For de elementer er jeg også trætte af. De kostede mig engang en
totalsmadret vil ved hærværk (danskere)
--
Møller

Fra : F.B. [3000]

Dato : 15-01-04 10:29

"Snusken" <snusken@REMOVE_THISpc.nu> skrev i en meddelelse
> .. Men ellers har du ret i at der er mange "grænsesøgende elementer" i det
lille land.

Der er i følge Danmarks statistik begået 5600 tyverier fra biler i hele
2002.
Dvs. én handling pr. 0,001037 indbygger og det er de 5600 sikkert ligeglade
med, men det er uhensigtsmæssigt at generalisere.
Lige pludselig sover jeg lidt mere trygt om natten

Thunderbird: Har I mulighed for at sætte pladerne fast med bolt og møtrik,
er det straks lidt sværere at stjæle pladerne

--
Hilsen

Flemming Jørgensen
Slet: *suckers*

Fra : Møller

Dato : 15-01-04 10:22

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> wrote in message
> [...]
>
> Tja så har jeg en træls episode at berette om.
>
> Her Mandag eller Tirsdag fik min mor og stedfar "nuppet" den forreste

Du har ret det er sq træls. de bruges også tit til at stjæle benzin med.

Jeg har det sidste år fundet 3 stk. i en skov tæt på den benzinstation der
havde været udsat for tyveri.

Men er I ikke lidt ude om det selv )
I lader dem sidde i forhandlerens klipseplader, hvor de holdes fast af 4-6
små plasttappe. de kan fjernes uden brug af værktøj, eller er en Ruko-nøgle
nok

Jeg har fjernet forhandlerens plade (jeg har ikke fået noget for at køre med
hans reklame) og så 2-3 rustfrie popnitter, så skal de nok blive siddende.
de to ret yderlig, så får vaskemaskinens børster og andre børster ikke
mulighed for at bøje dem.
Og 2-3 huller i en plast kofanger får altså ikke noget til at ruste, og
pladerne følger bilen så vidt jeg husker.
skruer med selvlæsende møtrikker kan også bruger, det er for besværlig for
de personer der ikke kan skaffe sig lovlige plader på anden måde.
Hvis det er til deres egen bil de skal bruge benzin, skulle de sælge bilen
når de ikke engang har råd til benzin.
--
Møller

Fra : F.B. [3000]

Dato : 15-01-04 10:35

"Møller" <eam_hvem@hvadprivat.dk> skrev i en meddelelse:
-snip-
> skruer med selvlæsende møtrikker kan også bruger,

aaarh, intelligente møtrikker! ? !
Der må være penge i det l...!

(Sorry, ku´ ikke dy mig)

--
Hilsen

Flemming Jørgensen
Slet: *suckers*

Fra : Møller

Dato : 15-01-04 15:33

"F.B. [3000]" <zillyink*suckers*@hotmail.com> wrote in message
> "Møller" <eam_hvem@hvadprivat.dk> skrev i en meddelelse:
> -snip-
>

> aaarh, intelligente møtrikker! ? !
> Der må være penge i det l...!

De er ellers virkelig gode:
Du køber kun en pakke A4-møtrikker med nylock, og når du så fører den hen
til skruen, finder den selv ud af diameter og stigning, så alt fra M4-M12,
metrisk grov. og fingevind skulle kunne klares påstod sælgeren, men måske
har jeg købt katten i sækken, jeg har ikke prøvet dem endnu.

Han havde også kørnerprikker i alle størrelse til rustfri stål, så man
undgår at deformationshærde pladen og ødelægge bor. Klangvand i
forskellige tonearter til ambolt kunne fås i lydisolerede kasser.

Det er ham der før solgte spoler til at montere på benzinslanger, så
oktantallet steg med 5 oktan, samtidig med, at ionerne blev ensrettede,
hvilket gav et bedre flow gennem indsprøjtningsdyserne og forhindrede
tilsodning af midterelektroden i tændrør til dieselmotorer

og til de der ikke kender forskel på 8.8, A2 og A4, må selv slå det op.
--

Møller
dk.fritid."kaffeklub"dk

Fra : Thomas Thorsen

Dato : 15-01-04 18:06

Møller skrev:

> Og 2-3 huller i en plast kofanger får altså ikke noget til at ruste,
og
> pladerne følger bilen så vidt jeg husker.

Pladerne følger bilen til den afmeldes. Såfremt bilen ikke afmeldes i
forbindelse med ejerskiftet, beholder den samme nummerplader. Ved ca. 40
% af alle ejerskifter afmeldes bilen (DAF's statistik over
genregistreringer og ejerskifter).

--
Thomas Thorsen

http://nrpl.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 15-01-04 18:11

Thomas Thorsen wrote:

> Pladerne følger bilen til den afmeldes.

Kan man ikke få de der personlige plader flyttet med over på sin næste bil ?
Det mener jeg da at have hørt.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Thomas Thorsen

Dato : 15-01-04 18:21

Per Beer Hansen skrev:

> Kan man ikke få de der personlige plader flyttet med over på sin næste
bil ?
> Det mener jeg da at have hørt.

Jo, ønskenummerplader følger ejeren, og ikke bilen

--
Thomas Thorsen

http://nrpl.dk

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 15-01-04 22:57

On Thu, 15 Jan 2004 10:22:27 +0100, "Møller" <eam_hvem@hvadprivat.dk>
wrote:

> [...]
>de personer der ikke kan skaffe sig lovlige plader på anden måde.
>Hvis det er til deres egen bil de skal bruge benzin, skulle de sælge bilen

Tja nu er bilen ikke min. Men så vidt jeg husker, så er den forreste
nummerplade skruet fast, mens at den bagpå, sjovt nok sidder i den
"klipse"plade som du snakker om.

Men joh jeg har da selv overvejet noget i den stil med bolte og
møktrikker. Men ved ikke lige hvor nemt det at komme til i henholdsvis
motorrum og bagagerum for at "monterer" det.
Flemming Jacobsen

Fra : Lars Detlef

Dato : 15-01-04 20:15

KLIP

> Her Mandag eller Tirsdag fik min mor og stedfar "nuppet" den forreste
> nummerplade på deres Seat Cordoba 2002.
>
> Nummerpladen hedder UY 31 875

Lige da jeg så det tænkte jeg HVAD .... det er sgu da min nummerplade og den
er da ikke stjålet.... Indtil jeg kom i tanke om at min hedder UY 31 785
Og min bil er også fra Fredericia ...

/lars

Fra : Thomas Thorsen

Dato : 15-01-04 20:21

Lars Detlef skrev:

> Lige da jeg så det tænkte jeg HVAD .... det er sgu da min nummerplade
> og den er da ikke stjålet.... Indtil jeg kom i tanke om at min hedder
> UY 31 785 Og min bil er også fra Fredericia ...

At de begge er fra Fredericia, er nu ikke så mærkeligt. De er kommet i
samme forsendelse til motorkontoret i Fredericia. Alle numre indimellem
kan man så også gå ud fra er udleveret i Fredericia.

For nylig så jeg tilfældigvis to biler med samme bogstaver og tal (men
de tre sidste cifre var i forskellig rækkefølge) holde ved siden af
hinanden.

--
Thomas Thorsen

http://nrpl.dk

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 16-01-04 11:15

"Thomas Thorsen" <usenet@thomasFjernDettethorsen.dk> skrev i en meddelelse

> At de begge er fra Fredericia, er nu ikke så mærkeligt. De er kommet i
> samme forsendelse til motorkontoret i Fredericia. Alle numre indimellem
> kan man så også gå ud fra er udleveret i Fredericia.

Nu er det så jeg begynder at tænke.
1) Finde 2 biler med samme bogstaver og tal i nummeret.
2) Tage 1 plade fra hver.

Vil ikke fortælle mere, men evt vidner vil være meget forvirrede.....

mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC (sidst jeg så, med 2 ens plader

Fra : Hans Paulin

Dato : 16-01-04 13:10

Uffe Bærentsen skrev:

> Nu er det så jeg begynder at tænke.
> 1) Finde 2 biler med samme bogstaver og tal i nummeret.
> 2) Tage 1 plade fra hver.
>
> Vil ikke fortælle mere, men evt vidner vil være meget forvirrede.....

....og så maler du bilen hvid på den ene side - og rød på den anden - så
skal du bare høre tilskuerne...
Hans