Stationcar søges
Fra : Vito

Dato : 14-01-04 18:06

Kort efter køb af bil nr. 1 (mini cooper) skal jeg nu have en stationcar. Vi
kører begge en del, så 2 biler er påkrævet. Da vi nærmer os alderen hvor
børn kommer på tale skal det være en stationcar. Har jo den anden til at
race i.

Budget 350.000

Jeg har kigget på (og prøvekørt et par af dem):

Ford Mondeo 2.0
Citroén C5 2.0
Opel Vectra (ikke prøvekørt)
Renault Laguna (ikke prøvekørt)

Er der nogle af jer der har hørt noget negative om en af følgende biler jeg
bør vide?

Fra : mofo

Dato : 15-01-04 00:43

Bladet Motor kan vist ikke lide C5' eren

De andre er rigtigt gode biler, især Ford og Opel efter min mening. (er
forudindtaget, kører selv mondeo (ældre model))

Claus

Fra : niels larsen

Dato : 15-01-04 01:23

"mofo" <claus.fjerndette.@kjerkegaard.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> De andre er rigtigt gode biler, især Ford og Opel efter min mening. (er
> forudindtaget, kører selv mondeo (ældre model))

Hvorfor ikke Peugeot 406 stc.

Pris fra 252.000

Niels

Fra : Vito

Dato : 15-01-04 12:58

> Hvorfor ikke Peugeot 406 stc.

Der kommer en ny til næste år, og så kører jeg jo rundt i en gammel bil

Fra : Aslan

Dato : 15-01-04 04:26

Vito wrote:
> [...]
> nærmer os alderen hvor børn kommer på tale skal det være en
> stationcar. Har jo den anden til at race i.

Når du nu har budgettet og du med dit andet bilkøb har vist at du rent
faktisk kan lide at KØRE bil i stedet for at blive TRANSPORTERET i et eller
andet solidt tysk isenkram, så tag lige forbi din Alfa forhandler og prøv en
Sportwagon, og se om pladsen er acceptabel for jer.

Aslan
1998 Alfa 156 2,0
2003 MB E 320 CDI Avantgardé

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 15-01-04 07:56

> [...]
> race i.
>
> Budget 350.000
>
> Jeg har kigget på (og prøvekørt et par af dem):

Hvornår kommer Peugeot 407 stc.?

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Vito

Dato : 15-01-04 12:59

> Hvornår kommer Peugeot 407 stc.?

Først næste år jf. bilmagasinet

Fra : KASO

Dato : 15-01-04 13:10

"Vito" skrev d. 14-01-04 18:06 dette indlæg :
> [...]
> Opel Vectra (ikke prøvekørt)
> Renault Laguna (ikke prøvekørt)
>
> Er der nogle af jer der har hørt noget negative om en af følgende

Ikke specielt negativt, men når du ikke vil køre i en "gammel" 406, bør
du vide, at Laguna vist får et facelift her i foråret - det kan være
værd at vente på. Samtidig har Laguna ry for at nærme sig Alfa 156 i
køremåde, men jeg har ikke prøvet nogen af dem - men prøv selv.

C5 har været plaget af mange børnesygdomme - jeg ved ikke, om de er
aftaget...

Opel Vectra skulle være lidt bovlam med de mindste motorer - men det er
jo hurtigt at mærke, om man er tilfreds.

Hvad med Mazda 6? - den har fået megen ros - omend den ikke ligger så
godt mht. sikkerhed som f.eks. Laguna.....

http://www.kandu.dk/

Fra : MM

Dato : 15-01-04 19:06

> [...]
> race i.
>
> Budget 350.000
>
> Jeg har kigget på (og prøvekørt et par af dem):

Hvad med en brugt Lancia Kappa st. car ? eller må den ik være brugt ?

~M

Fra : Anders Sørensen

Dato : 15-01-04 21:23

Den Wed, 14 Jan 2004 18:05:30 +0100, skrev "Vito" <min@er.invalid>:

> [...]
>race i.
>
>Budget 350.000
>
>Jeg har kigget på (og prøvekørt et par af dem):

Hvad med Toyota Avensis 2.0 SOL?
Den vil jo med stor sandsynlighed langt overgå de nævte i
driftsikkerhed og totaløkonomi.

Mvh.
Anders Sørensen
Fjern NejTakTilSpam. i e-mail adressen ved svar

Fra : Ukendt

Dato : 16-01-04 11:48

"Vito" <min@er.invalid> wrote in message news:bu4et5$lbg$1@sunsite.dk...
> [...]
> kører begge en del, så 2 biler er påkrævet. Da vi nærmer os alderen hvor
> børn kommer på tale skal det være en stationcar. Har jo den anden til at

Cooper S ?

> Budget 350.000
>
> Jeg har kigget på (og prøvekørt et par af dem):

> [...]

Gaaaab!!
Hvorfor ikke blive i familie med Mini'en ?
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=644678&page=2

> Er der nogle af jer der har hørt noget negative om en af følgende biler
jeg
> bør vide?

Ja, de er kedelige. Du kører helt sikkert lige hjem fra arbejde....

/Christian

Fra : Henrik B.

Dato : 19-01-04 15:58

Vito wrote:
[...]